Struktura i wpływ rozwoju innowacyjnego na konkurencyjność przedsiębiorstw
2 Jul 2024 12:09

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, jak istotny jest rozwój innowacyjny w przedsiębiorstwie poligraficznym. Dla wielu osób związanych z branżą offsetową lub drukującą głównie w technologii druku offsetowego, innowacja oznacza nowy lub istotnie zmodernizowany produkt oraz nowe lub istotnie zmodernizowane metody produkcji. Ostatnio pojawiły się przesłanki do ponownego zdefiniowania innowacji pod względem ich rodzaju. Obecnie wyróżniamy innowacje produktowe, procesowe, marketingowe i organizacyjne. Coraz częściej mówi się o innowacjach rekombinacyjnych, gdzie istniejące rozwiązania produktowe czy procesowe są łączone w sposób nowatorski, bądź też powszechnie stosowane produkty są na nowo definiowane, co prowadzi do innowacji w obszarze lepszej ochrony środowiska, obniżania kosztów produkcji, szybszego przezbrojenia maszyn czy poprawy jakości pracy.

Badania przeprowadzane na Politechnice Łódzkiej przez Pana Krzysztofa Stalla, doktoranta Interdyscyplinarnej Szkoły Doktorskiej Politechniki Łódzkiej, są istotne dla branży offsetowej. Poprzez ankietę dążą one do zrozumienia, w jaki sposób struktura i rozwój innowacyjny wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstw branży druku offsetowego w Polsce. Ankieta jest anonimowa, a uzyskane wyniki nie będą w żaden sposób powiązane z konkretnymi przedsiębiorstwami.

Dzięki takim badaniom i analizom można lepiej zrozumieć, jak innowacje wpływają na rozwój branży poligraficznej oraz jakie korzyści przynoszą przedsiębiorstwom w kontekście konkurencyjności i efektywności.

Zachęcamy do wypełnienia formularza drukarnie z przeważającą technologią druku offsetowego:

 

Opracowano na podstawie materiałów firmy MMR Group Sp. z o.o.