Innowator technologii druku atramentowego Xaar wprowadził na rynek dwie nowe głowice drukujące, XaareX i NitroxeX, zaprojektowane specjalnie do lakierowania nowej generacji akumulatorów stosowanych w pojazdach elektrycznych (EV) i systemach magazynowania energii. Wprowadzenie na rynek oznacza, że Xaar jest pierwszą firmą atramentową, która weszła do sektora akumulatorów z głowicą drukującą przeznaczoną specjalnie do tego zastosowania, wyznaczając nowy punkt odniesienia dla technologii powlekania.
W szybko ewoluującym krajobrazie pojazdów elektrycznych wydajność i bezpieczeństwo baterii są najważniejsze. Branża jest świadkiem znacznego wzrostu liczby nowych modeli samochodów wyposażonych w akumulatory o napięciu 800 V, mające na celu zwiększenie przebiegu i szybkości ładowania. Jednak zwiększone napięcie zwiększa również ryzyko uszkodzenia izolacji, stwarzając problemy z utrzymaniem integralności akumulatora. Skuteczne powłoki mają kluczowe znaczenie dla rozwiązania tych kwestii, zapewniając solidną ochronę przed ciepłem generowanym podczas procesu ładowania akumulatora i zapobiegając zużyciu spowodowanemu przez ściśle upakowane konfiguracje akumulatorów.
Technologia atramentowa spełnia te wymagania. Technologia ultrawysokiej lepkości firmy Xaar umożliwia producentom akumulatorów stosowanie zaawansowanych płynów funkcjonalnych o lepkości do 100 cPs. Zdolność ta umożliwia opracowywanie formuł, które zapewniają lepszą wydajność powłoki UV, w tym większą wytrzymałość mechaniczną i wytrzymałość dielektryczną. Zoptymalizowane pod kątem lepkich i trudnych lakierów wymaganych do powlekania akumulatorów samochodów elektrycznych, dwie głowice drukujące Xaar zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić doskonałe powłoki baterii, z XaareX zaprojektowanym dla modeli pryzmatycznych i NitroxeX dla baterii cylindrycznych, przekazuje producent.
Unikalna technologia recyrkulacji TF firmy Xaar umożliwia drukowanie w dowolnej orientacji i zapewnia dokładne lakierowanie ze wszystkich stron, w tym narożników, eliminując potrzebę zmiany położenia baterii podczas produkcji. Jak zapewnia firma, dysze są również utrzymywane z dala od niepożądanych cząstek i pęcherzyków powietrza, zapobiegając sedymentacji nawet w płynach o wysokiej lepkości, zmniejszając ryzyko przestojów i utrzymując wysoki poziom wydajności. Ponadto technologia High Laydown firmy Xaar umożliwia głowicom drukującym równomierne nakładanie grubych powłok w jednym przejściu, poprawiając ogólną wydajność procesu produkcyjnego poprzez uniknięcie konieczności wielokrotnego przejścia.
W połączeniu z technologią AcuChp firmy Xaar, jednolite objętości kropli, zarówno w obrębie głowic drukujących, jak i między nimi, zapewniają stałą grubość warstwy, wymaganą przez producentów akumulatorów. Dodatkowo technologia samoczyszczenia SureFlow umożliwia użytkownikom czyszczenie i zapobieganie zatykaniu się dysz bez konieczności demontażu głowicy drukującej, minimalizując przerwy mechaniczne i maksymalizując operacyjny czas drukowania.
Graham Tweedale, dyrektor operacyjny Xaar Group, powiedział: Głowice drukujące XaareX i NitroxeX stanowią znaczący skok naprzód w technologii powlekania baterii. Ich bezprecedensowa precyzja i niezawodność stanowią odpowiedź na krytyczne wyzwania, przed którymi stoją obecnie producenci, umożliwiając bezpieczniejsze, trwalsze i wydajniejsze systemy akumulatorowe dla następnej generacji pojazdów elektrycznych i zastosowań związanych z magazynowaniem energii.
Opracowano na podstawie informacji firmy Xaar