Pięć kroków do poprawy relacji z klientami i zwiększenia rentowności
31 Jul 2024 07:52

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Skuteczna komunikacja z klientami nigdy nie była ważniejsza. Klienci nigdy nie mieli tak wielu możliwości wyboru. Dotyczy to wszystkich sektorów produktów, w tym branży poligraficznej. Firmy, które sprzedają swoje usługi i produkty bezpośrednio użytkownikom końcowym, od pewnego czasu odczuwają skutki tej zmiany. Dotyczy to również firm B2B, które muszą przemyśleć swoją komunikację z klientami.

Budowanie silnych relacji z klientami prowadzi do większej lojalności, wyższych wskaźników ponownych zakupów i ostatecznie do zwiększonej sprzedaży. Poniższe sprawdzone strategie, zaprezentowane na targach drupa 2024 przez Williama Crabtree, prezesa Tampa Media, pomogą wypełnić lukę komunikacyjną i wzmocnić relacje z klientami.

  1. Wykorzystaj marketing ukierunkowany

To stara, ale wciąż kluczowa, zasada prowadząca do sukcesu: dobrze zaprojektowana kampania marketingowa może zdziałać cuda. Korzystając z kombinacji technik marketingowych online i offline, takich jak ukierunkowane słowa kluczowe, geofencing, media społecznościowe, kierowanie demograficzne, poczta bezpośrednia i reklama zewnętrzna, firmy mogą kierować reklamy do potencjalnych klientów. Zwiększa to widoczność ich marki, a nawet może sprawić, że znajdą się na radarze przyszłych klientów jako potencjalni dostawcy.

  1. Korzystaj z clickfunnels

Sama widoczność i wyświetlenia na stronie nie gwarantują nowego biznesu. Ważnym narzędziem może być clickfunnels. Zamiast kierować potencjalnych klientów do witryny e-commerce, gdzie mogą zobaczyć tylko ceny, prowadzi się ich przez serię pytań. Pytania te pomagają zaangażować klientów i wzbudzić ich zainteresowanie, zanim podadzą swoje dane kontaktowe. Proces ten zwiększa prawdopodobieństwo, że klienci wprowadzą swoje dane i pozostaną w kontakcie z firmą.

  1. Interaktywna obsługa klienta dzięki sztucznej inteligencji

Wykorzystując sztuczną inteligencję (AI), firmy mogą jeszcze bardziej usprawnić komunikację ze swoimi klientami. Interaktywny chatbot może odpowiedzieć na pytania klientów i pomóc im znaleźć odpowiednie produkty. Często wystarczy po prostu przeszkolić boty. Wystarczy, że bot przeszuka stronę internetową firmy i zbierze wystarczającą ilość informacji, aby odpowiedzieć na większość pytań klientów bez konieczności dalszego szkolenia. Nie tylko zmniejsza to obciążenie agentów obsługi klienta, lecz także gwarantuje, że klienci otrzymują dokładnie te informacje i produkty, których potrzebują. Oczywiście im lepiej sztuczna inteligencja zostanie wyszkolona, tym więcej korzyści przyniesie i klientom,  i firmie, np. nie tylko odpowiadając na pytania, lecz także aktywnie doradzając klientom w celu znalezienia idealnego dla nich produktu lub usługi, w tym odpowiednich usług dodatkowych.

  1. Konfigurowalne rozwiązania programowe

Dla firm zajmujących się drukiem i projektowaniem graficznym kluczowe jest również korzystanie z elastycznych i konfigurowalnych rozwiązań programowych. Oprogramowanie powinno dostosowywać się do przepływu pracy w firmie, a nie odwrotnie. Pozwala to uniknąć błędów i zoptymalizować wydajność. Twórcy oprogramowania zbyt często definiują przepływy pracy i procesy, które mogą mieć sens dla konkretnego przypadku użycia, dla którego oprogramowanie zostało pierwotnie opracowane. Ale gdy oprogramowanie jest używane w innym kontekście, wymusza przestrzeganie tych samych procesów lub wymaga uciążliwych i potencjalnie podatnych na błędy obejść.

  1. Ciągłe doskonalenie i innowacje

Niezależnie od tego, jakie środki zdecydują się podjąć firmy, nie powinny oczekiwać, że wdrożą je raz, a potem usiądą z założonymi rękami. Ciągłe doskonalenie i innowacje mają kluczowe znaczenie dla długoterminowego sukcesu. Firmy powinny stale poszukiwać nowych sposobów optymalizacji swoich procesów i świadczenia lepszych usług swoim klientom. Przyjmując nowe technologie i dostosowując się do zmieniających się wymagań rynku, firmy mogą zapewnić sobie długoterminową konkurencyjność.

Nieustająca innowacja

Branża poligraficzna nie jest samotną wyspą. Nie tylko technologia wykorzystywana do wytwarzania produktów drukowanych szybko się zmienia. Zmienił się również sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami i wprowadzają na rynek swoje produkty i usługi. Wiele firm skorzystało już z nowych możliwości i aktywnie rozwija swoją działalność, sprzedając swoje produkty bezpośrednio klientom końcowym. Inne wymyśliły nowe produkty, które nie istniałyby bez cyfryzacji, otwierając w ten sposób nowe obszary działalności. Ale jedno pozostaje niezmienne: potencjalni klienci muszą najpierw dowiedzieć się o ich istnieniu.

Skuteczna komunikacja z klientem jest zatem kluczem do udanych relacji biznesowych. Dzięki ukierunkowanym strategiom marketingowym, wykorzystaniu clickfunnels, interaktywnych rozwiązań AI i dostosowywanego oprogramowania, firmy mogą wypełnić lukę komunikacyjną i zwiększyć zadowolenie klientów. Najlepszą ogólną radą jest więc bycie innowacyjnym i otwartym na nowe technologie, aby stale poprawiać relacje z klientami i przenieść swój biznes na wyższy poziom.

Opracowano na podstawie informacji opublikowanej przez organizatora targów drupa