Wzmocnij reklamowy potencjał swojego opakowania
31 Jul 2024 16:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Osiem sekund. Podobno tylko tyle czasu mamy na przyciągnięcie uwagi klienta. Nie dziwi więc, że agencje reklamowe wprost prześcigają się w pomysłach, jak skutecznie wykorzystać ten krótki moment. Opakowania, w tym etykiety, stały się bardzo istotnym narzędziem komunikacji rynkowej. Już nie tylko pakują produkt, one go sprzedają, wykorzystując do tego celu wielość barw, podłoży, kształtów, efektów wizualnych oraz haptycznych.

Część z tych efektów da się osiągnąć poprzez uwzględnienie w projekcie graficznym lakierów, dzięki którym opakowanie, etykieta, saszetka, owijka czy tuba zyskują na oryginalności, szlachetności i wyjątkowości.

Jednym z przykładów wzmocnienia przekazu graficznego dzięki lakierowi jest wykorzystanie efektu haptycznego na etykiecie na wino, którą firma WEILBURGER Graphics GmbH przygotowała we współpracy z firmą CCL.

Przy jej produkcji zastosowano wybiórczo sitodrukowy lakier strukturalny SENOSCREEN® UV RELIEF EFFECT LACQUER TEXTURED SAND 22R 7810, który świetnie kontrastuje z gładką i błyszczącą powierzchnią nadaną przez fleksograficzny lakier UV SENOWEB® UV GLOSS LACQUER STAMPABLE FP 360879 (co ilustruje zdjęcie).

Jednak nie powinniśmy zapominać, że jedną z głównych funkcji opakowania jest organizacja oraz zabezpieczenie jego zawartości. To dlatego tworzymy lakiery, które zabezpieczają nadruk, np. przed ścieraniem, działaniem chemikaliów lub niepożądaną ingerencją w produkt. Opracowaliśmy również specjalne powłoki, które tworzą barierę dla wody lub tłuszczu, pozwalając ograniczyć skalę laminacji oraz upraszczając recykling.

Nowością w naszym portfolio jest lakier wodny SENOLITH® WB GLOSS COATING FOR INMOULD LABEL LA 4-14/400 A, opracowany z myślą o etykietach in-mould. Lakier zabezpiecza nadruk przed działaniem wysokich temperatur oraz wody. Dzięki niemu opakowanie z taką etykietą można myć w zmywarkach i używać wielokrotnie.

Kolejną grupę lakierów w naszej ofercie stanowią powłoki na etykiety zadrukowane w technologii cyfrowej. W kooperacji z producentami maszyn powstały lakiery spełniające specyficzne wymagania tuszy i tonerów.

Nie tylko lakiery cyfrowe powstały dzięki współpracy z innymi firmami. Wszystkie produkty w ofercie WEILBURGER Graphics GmbH tworzone są w ścisłej współpracy z naszymi klientami i partnerami. Nad zgodnością produkowanych przez nas powłok z obowiązującymi przepisami czuwa specjalnie powołany zespół, a do opakowań na żywność stworzyliśmy oddzielną linię produktów Food Packaging.

Najnowocześniejsze na świecie linie produkcyjne zlokalizowane w Niemczech gwarantują klientom bezpieczeństwo, a nam zapewniają wysoką efektywność. Bogato wyposażone laboratorium pozwala prowadzić prace badawczo-rozwojowe i udoskonalać nasze produkty. Zapewnia również bieżącą kontrolę surowców i wyrobów.

Działamy nieprzerwanie od ponad 140 lat, łącząc tradycyjne wartości z nowoczesnością. Nasze zaangażowanie w ideę społecznej odpowiedzialności biznesu potwierdził najpierw srebrny, a w 2024 r. złoty medal EcoVadis. To dla nas ogromny zaszczyt znaleźć się w gronie 5 proc. najlepszych firm ocenianych przez tę agencję.

WEILBURGER Graphics GmbH to nie tylko producent lakierów i klejów. To partner, który dzieli się wiedzą, organizując szkolenia, warsztaty oraz wspiera podczas prób i wdrożeń.

Your finishing experts

www.weilburger.pl/