Na targach zaprezentowane zostaną rozwiązania w zakresie form fleksograficznych o niskiej zawartości rozpuszczalników i mytych wodą, które zapewnią przyszłość o zmniejszonym wpływie na emisję dwutlenku węgla.
Firma Asahi Photoproducts, jeden z pionierów w dziedzinie rozwoju fleksograficznych form fotopolimerowych, spółka zależna Asahi Kasei, poinformowała 13 sierpnia br., że będzie wystawiać się na targach Labelexpo Americas, zaplanowanych na 10-12 września 2024 r. w Chicago. Odwiedzający będą mogli dowiedzieć się na stoisku firmy, w jaki sposób przejście z płyt mytych rozpuszczalnikiem na płyty myte wodą może nie tylko uczynić ich działalność bardziej zrównoważoną, lecz także zmniejszyć ilość odpadów, poprawić jakość druku i przyspieszyć czas wprowadzenia produktu na rynek.
Cieszymy się, że możemy zaprezentować nasze rozwiązania na drodze do portfolio Solvent ZERO na tej ważnej dla branży etykiet wystawie. Z niecierpliwością czekamy na spotkanie z potencjalnymi klientami i innymi członkami społeczności na Labelexpo Americas – powiedział Yusuke Kaneko, Global Marketing Manager Asahi Kasei.
Jak przekazuje producent, rosnąca liczba firm produkujących etykiety na całym świecie przechodzi na bardziej zrównoważone formy fleksograficzne Asahi, często zastępując lub minimalizując wykorzystanie technologii takich jak druk offsetowy i/lub wklęsły, jednocześnie osiągając taką samą lub lepszą jakość i krótszy czas wprowadzenia produktu na rynek.
Firma All4Labels z siedzibą w Hamburgu (Niemcy) odnotowała znaczny wzrost produktywności po zainstalowaniu zautomatyzowanego systemu produkcji form Crystal Clean Connect opracowanego przez Asahi Photoproducts, ESKO i Kongsberg, który wykorzystuje płyty Asahi AWP CleanPrint zmywane wodą. Pod koniec ubiegłego roku ta firma zajmująca się produkcją etykiet zainstalowała system, aby zastąpić ręczny proces produkcji form, który, według Mirco Wilke, szefa działu prepress, druku fleksograficznego, powodował „błędy i problemy z harmonogramem”. Dzięki nowej instalacji firma była w stanie połączyć się ze swoimi systemami workflow, zautomatyzować cały proces i zminimalizować ilość pracy operatora.
To tylko przykład firmy, która korzysta z innowacyjnego podejścia Asahi do produkcji form fleksograficznych, zwiększając wydajność, zrównoważony rozwój i jakość przy jednoczesnym skróceniu czasu wprowadzania produktów na rynek, co ma kluczowe znaczenie na dzisiejszym wysoce konkurencyjnym rynku – dodał Yusuke Kaneko.
Najważniejsze atrakcje na stoisku Asahi:
– AWP-LOOP-Petit dla klientów produkujących etykiety, jednostka recyklingu wody, która znacznie zmniejsza ilość ścieków (dostępne wideo);
– nowa płyta AWP, która wykorzystuje czystą wodę z kranu w procesie mycia, bez użycia detergentów;
– AFP-RTM, płyta o niskim zużyciu rozpuszczalnika, która pomoże firmom dokonać niezbędnego przejścia na Solvent ZERO.
Opracowano na podstawie informacji firmy Asahi