Podsumowanie badań Canon Polska
26 Aug 2024 08:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Czy potrafimy w pełni wykorzystywać technologie oparte na chmurze? Dlaczego inwestowanie w kompetencje pracowników zwiększa bezpieczeństwo firmy? Skąd bierze się popularność zagadnień zrównoważonego rozwoju wśród przedsiębiorców? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w opiniach respondentów, którzy wzięli udział w badaniu firmy Canon realizowanym we współpracy z agencją badawczą K+ Research. Jego wynikami firma dzieli się od początku tego roku, teraz je podsumowuje.

W badaniu B2B wzięli udział przedstawiciele dużych i średnich polskich firm: osoby odpowiedzialne za zaplecze IT i organizowanie pracy biurowej oraz dyrektorzy administracyjni. Opinie w nim wyrażone potwierdzają, że polscy menedżerowie coraz bardziej ufają cyfryzacji, uświadamiając sobie przy tym, jak istotne dla powodzenia transformacji cyfrowych jest stałe podnoszenie kompetencji pracowników. Ewolucja polskich biur przejawia się w coraz większej uwadze, jaką pracownicy obdarzają kwestie środowiskowe – nie pozostają one bez znaczenia dla decyzji o zakupie sprzętów biurowych, w tym rozwiązań do druku.

Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur

Opinie respondentów wyrażone w badaniu wyraźnie pokazują, że nie ma od niej odwrotu, a digitalizacja zasobów i procesów w firmach z roku na rok nabiera rozpędu. W procesach cyfryzacji istotną rolę odgrywają technologie oparte na chmurze. Największy odsetek respondentów – 43 proc. wskazywał, że ich firma od dłuższego czasu używa „chmury” do przechowywania dokumentów lub zarządzania drukowaniem i skanowaniem. Jako powody, dla których firmy zdecydowały się na ich wprowadzenie, badani wskazują na realizację długoterminowej strategii cyfryzacji firmy, chęć podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60 proc. i 56 proc. vs 44 proc. w średnich firmach).

Implementacja nowych technologii nie może odbywać się w oderwaniu od kwestii kompetencji pracowników. Otwierając się coraz bardziej na najnowsze technologie polscy menedżerowie wspomagają pracowników w procesach transformacji cyfrowej. W średnich i dużych polskich firmach stawia się na programy szkoleniowe lub wsparcie techniczne dla pracowników korzystających w biurach z urządzeń drukujących – aż 61 proc. badanych potwierdza tego rodzaju pomoc.

Krocząc ścieżką zrównoważonego rozwoju

Klienci zwracają uwagę na zrównoważony rozwój i wybierają partnerów biznesowych, którzy dbają o otoczenie. Na pytanie o pierwsze skojarzenia z pojęciem zrównoważonego rozwoju, przeważająca liczba respondentów wskazała na odpowiedzialną produkcję. Waga przykładana do kwestii środowiskowych nie pozostaje bez wpływu na decyzje zakupowe. Aż 85 proc. kupujących, niezależnie od wielkości firmy, podczas nabywania sprzętu zwraca uwagę na jego ekologiczne parametry oraz działania producenta w tym obszarze. Większość respondentów – 75 proc. zwraca uwagę na ekonomiczność urządzeń, czyli niskie zużycie energii, atramentów/tonerów, deklarując jednocześnie otwartość na wprowadzanie do swojej floty sprzętu odnowionego – musi on jednak dawać pełną gwarancję bezpieczeństwa podczas użytkowania.

Innowacje, odwaga, wizjonerstwo

Przeprowadzone badanie B2B umożliwiły wgląd w trendy rynkowe i postawy klientów, pomagając realizować długoterminową strategię firmy Canon. Jak przekazuje producent, opiera się ona na wyprzedzaniu oczekiwań klientów ze szczególnym akcentem kładzionym na kwestie bezpieczeństwa, łatwości obsługi systemów do druku i możliwości szybkiego dostosowania nowych rozwiązań do infrastruktury firmy. Dzięki temu Canon z sukcesem od 30 lat buduje silną pozycję na polskim rynku zaawansowanych technologii. Z twierdzeniem, że Canon to innowacyjna marka zgadza się 65 proc. badanych, 63 proc. z nich uważa, że jest marką odważną, a 60 proc., że jest wizjonerska.

To, że klienci dostrzegają w nas dążenie do innowacyjności, odwagę i wizjonerstwo jest efektem naszych wieloletnich starań, aby oferować firmom najlepsze produkty i usługi, które nie są wyłącznie odpowiedzią na bieżącą sytuację na rynku. Wartość naszych rozwiązań opiera się na tym, że obserwujemy rynek z szerszej perspektywy. Przejawem proaktywnego podejścia do klienta jest stałe wzbogacanie naszej oferty produktowej o jeszcze więcej aspektów zrównoważonego rozwoju we wszystkich segmentach. W tym roku obchodzimy 30-lecie działalności w Polsce, co jest świadectwem naszego zaangażowania i nieustannego dążenia do doskonałości. Jesteśmy dumni z osiągnięć firmy i z optymizmem patrzymy w przyszłość – komentuje Jaap van ’t Ooster, dyrektor zarządzający Canon 4CE.

Opracowano na podstawie informacji firmy Canon