Müller Martini utrzymuje pozycję Hunkeler
3 Sep 2024 11:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Dziewięć miesięcy po przejęciu Hunkeler, Müller Martini ogłosił ciągłość ustaleń dystrybucyjnych w Ameryce Północnej – bez zmian również w Wielkiej Brytanii.

Müller Martini osiągnął porozumienie w sprawie sprzedaży i dystrybucji niedawno przejętej spółki zależnej Hunkeler na rynku północnoamerykańskim.

Hunkeler będzie nadal reprezentowany przez Standard Finishing, który jest również dystrybutorem Horizon na tym rynku. Konkurencja między Müller Martini i jego japońskim rywalem doprowadziła do spekulacji, że Müller Martini przejmie odpowiedzialność za Hunkeler.

Firma Müller Martini zawarła wieloletnią umowę sprzedaży i usług dla USA i Kanady, aby kontynuować współpracę, która sięga ponad 25 lat wstecz. Kluczem do tej decyzji było pragnienie utrzymania relacji z drukarniami i dostawcami oraz zapewnienie im nieprzerwanego dostępu do rozwiązań, części, szkoleń i usług technicznych Hunkeler.

Umowa przewiduje 17-miesięczny harmonogram przeniesienia znacznej części działalności Hunkeler do siedziby głównej Müller Martini w stanie Nowy Jork. Podkreśla jednak, że istnieje długoterminowa współpraca między Standard i Hunkeler w zakresie sprzętu, części i usług.

Bruno Müller, dyrektor generalny Müller Martini, mówi: Jesteśmy podekscytowani, że udało nam się znaleźć współpracę, która opiera się na mocnych stronach zarówno Standard, jak i Müller Martini, przy jednoczesnym zachowaniu zaufania klientów i partnerów drukarni do technologii Hunkeler i systemów wsparcia dla USA i Kanady bez zakłóceń.

Na targach drupa Bruno Müller opisał, jak Müller Martini i Hunkeler pasują do siebie. Hunkeler wniósł możliwość produkcji korespondencji bezpośredniej, ulotek, kalendarzy, plakatów i innych produktów, a także książek, w których leżą mocne strony Müller Martini. Jeśli coś jest wydrukowane i ładnie wykończone, powinno pochodzić od Müller Martini – powiedział. – Hunkeler jest silną marką w Müller Martini i tak pozostanie. Hunkeler współpracuje również z partnerami i nie chcemy im w tym przeszkadzać. Wspólna praca to lepszy sposób na rozwój.

Nastąpiło dostosowanie portfolio, np. Starbook firmy Hunkeler jest zasilany przez maszynę do oprawy broszurowej Müller Martini Vario i Infinitrim. Müller powiedział na targach drupa, że będzie tego więcej. Hunkeler pracuje obecnie w różnych sektorach. Pracujemy nad połączeniem tych sektorów, aby być bardziej efektywnym i zbliżyć się do klienta. Dzięki usłudze Müller Martini możemy świadczyć usługi klientom tak blisko, jak to tylko możliwe.

Dni Innowacji Hunkeler są częścią podejścia „osobno, ale razem”. Odbędą się one w dniach 24-27 lutego przyszłego roku w Lucernie i mają kluczowe znaczenie dla obu części organizacji. Mamy do czynienia z dużym wzrostem w dziedzinie książek drukowanych atramentowo; 50 proc. wolumenu naszego sprzętu napędzają cyfrowe maszyny drukarskie – dodał.

Odnowiona umowa z firmą Standard została z zadowoleniem przyjęta przez Stevena Reny’ego, jej prezesa: Odnowienie partnerstwa z Hunkeler i Müller Martini umożliwia firmie Standard dalsze dostarczanie dostawcom usług druku wydajnych, niezawodnych i opłacalnych technologii podawania i wykańczania przez wiele lat.

A w Wielkiej Brytanii, gdzie Friedheim International doprowadził Hunkeler do ogromnego udziału w rynku, według Darrena Crane’a, zastępcy dyrektora zarządzającego Friedheim, wszystko jest jak zwykle.

Przesłanie dotyczy ciągłości podejścia, które doprowadziło Hunkeler do 95-proc. udziału w rynku w ciągu 32 lat współpracy z Friedheim. Istniejąca umowa jest w mocy, a dialog między Müller Martini i Friedheim jest w toku. Nasza umowa będzie kontynuowana w przyszłym roku i później – mówi Crane.

Opracowano na podstawie informacji firmy Müller Martini