Zapraszamy do lektury wrześniowego numeru Poligrafiki!
19 Sep 2024 09:41

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Najnowszy numer „Poligrafiki” koncentruje się na tematyce produkcji opakowań. Spadające w ostatnich latach nakłady druku komercyjnego skłoniły niejedną drukarnię do przebranżowienia lub co najmniej rozszerzenia oferty o zadruk opakowań lub etykiet. Stosunkowo bezpieczna jest w takim wypadku inwestycja w maszyny do druku cyfrowego – atramentowego lub tonerowego. I nie chodzi tu o niższy niż w przypadku konkurencyjnych technologii druku poziom ponoszonych kosztów, bo te mogą sięgać setek tysięcy, a nawet milionów euro (choćby nowe maszyny Landa, o których piszemy w numerze); raczej o mniejszy stopień komplikacji przy wdrażaniu nowych technologii. A także łatwość ich obsługi.

To właśnie ta ostatnia cecha, ale też pociągająca aura nowoczesności roztaczana przez technologię cyfrową, mogą być najlepszy wabikiem dla młodego pokolenia pracowników, którzy – z powodów, o których wspominamy w artykule „Możliwości, jakie dają zasoby ludzkie i sztuczna inteligencja” – nie walą drzwiami i oknami do branży poligraficznej. Sztuczna inteligencja w drukarni (patrz artykuł: „Więcej niż spotkanie użytkowników”) daje szansę zmiany popularnego wśród młodych ludzi wizerunku poligrafii zacofanej, nieekologicznej i dającej ograniczone możliwości osobistego rozwoju na innowacyjną, zrównoważoną i przyszłościową. Do czego i my staramy się dokładać co miesiąc swoją cegiełkę, promując w naszych artykułach nowoczesne rozwiązania i innowacyjne technologie.

Owocnej lektury!