UPM wydał ostrzeżenie dotyczące zysków za cały rok z powodu spadku cen celulozy i mniejszej ilości zamówień w większości firm.
Grupa wykorzystująca biomateriały do produkcji z siedzibą w Helsinkach stwierdziła, że w drugiej połowie roku popyt na jej produkty był słabszy niż oczekiwano.
Ponadto osłabiony rynek celulozy i wysokie koszty drewna w Finlandii miały negatywny wpływ na działalność UPM Fibres.
Na początku tego miesiąca UPM ogłosił plan cięcia kosztów w dziale Fibres, który obejmował zwolnienia i potencjalne tymczasowe zwolnienia, po wcześniejszym ogłoszeniu przerw w produkcji w dwóch celulozowniach.
UPM podał, że jasnym punktem była nowa celulozownia Paso de los Toros w Urugwaju, która działała z pełną produkcją od czasu pierwszego przestoju konserwacyjnego w czerwcu.
UPM opublikował również wstępne wyniki za trzeci kwartał. Chociaż EBIT wzrósł o 32 proc. rok do roku do 291 mln euro (243,5 mln funtów) i o 17 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku, co było mniejszym wynikiem niż oczekiwano.
Sprzedaż Grupy w trzecim kwartale spadła o 2 proc. do 2,52 mld euro.
UPM Communication Papers był największym działem UPM w ubiegłym roku, ale obecnie zajmuje drugie miejsce po Fibres w okresie 1-3Q 2024.
W trzecim kwartale sprzedaż w Communication Papers spadła o prawie 7 proc. do 751 mln euro, podczas gdy EBIT w dziale spadł prawie o połowę do 51 mln euro (3Q 2023: 96 mln euro).
Jeśli chodzi o całoroczne prognozy, UPM powiedział, że porównywalny EBIT w 2024 r.prawdopodobnie będzie na podobnym poziomie lub wzrośnie od 2023 r., podczas gdy wcześniej grupa była przekonana, że wzrośnie.
Cena akcji UPM spadła o 3,2 proc. do 28,04 euro (52-tygodniowe maksimum: 35,77 euro, minimum: 27,46 euro).
Opracowano na podstawie informacji firmy UPM