Grupa Fedrigoni, jeden z wiodących producentów papierów wysokogatunkowych, podjęła decyzję o wyłączeniu maszyny papierniczej F3 w zakładzie Fabriano we Włoszech. Ostatnia rolka papieru została wyprodukowana 10 grudnia rano, co oznacza definitywne zakończenie produkcji papierów biurowych przez grupę.
Największa maszyna papiernicza w grupie
Maszyna F3 miała zdolność produkcyjną wynoszącą 150 tys. ton rocznie i była największą maszyną w całej grupie Fedrigoni. Zamknięcie maszyny wpłynie na 174 pracowników. Jak informuje Euwid, zgodnie z porozumieniem zawartym z włoskim Ministerstwem Pracy i Polityki Społecznej, pracownicy ci zostaną tymczasowo zwolnieni na okres jednego roku. W tym czasie Fedrigoni będzie starać się zaoferować im zatrudnienie w innych jednostkach grupy.
Dobre wyniki finansowe w 2024 roku
Mimo zamknięcia linii produkcyjnej, Fedrigoni kończy rok 2024 z pozytywnymi wynikami finansowymi. Jak podaje firma w swoim raporcie za trzeci kwartał, spodziewane przychody przekroczą 2 miliardy euro, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.
Rok 2024 był ponownie naznaczony pewną zmiennością – komentuje Marco Nespolo, CEO grupy. Pierwsze półrocze przyniosło dobre wyniki, częściowo dzięki odbiciu po wcześniejszym trendzie destockingu w obsługiwanych przez nas łańcuchach wartości. Jednak w drugiej połowie roku nastąpiło stopniowe spowolnienie, głównie z powodu osłabienia wzrostu w niektórych segmentach końcowych, takich jak luksus i wina oraz alkohole spirytusowe.
Szacowane wyniki za 2024 rok to:
Globalny zasięg grupy
Grupa Fedrigoni zatrudnia niemal 6 tys. osób w 28 krajach i posiada 78 zakładów, w tym zakłady produkcyjne, centra cięcia i dystrybucji. Firma oferuje 25 tys. produktów, które sprzedaje i dystrybuuje do klientów w 132 krajach na całym świecie.
Decyzja o wyłączeniu z użycia maszyny papierniczej F3 w Fabriano i wycofaniu się z produkcji papierów biurowych to ważny moment w historii grupy Fedrigoni. Mimo tego ruchu, firma notuje solidne wyniki finansowe i kontynuuje rozwój na globalnym rynku, koncentrując się na bardziej dochodowych segmentach, takich jak luksusowe papiery i etykiety.
Opracowano na podstawie informacji z portalu pulpapernews.com