100 firm w Polskiej Izbie Druku
6 Dec 2016 14:45
W listopadzie do Polskiej Izby Druku przystšpiła setna firma. ăJubileuszowymÓ członkiem PID jest Duplo Polska. W cišgu ostatniego półtora roku liczba firm należšcych do Izby zwiększyła się o ponad 50%.
Ryszard Czekała, pełnišcy funkcję dyrektora biura PID od marca 2004 roku, nie ukrywa satysfakcji z tego powodu: Cieszymy się, że w cišgu ostatnich miesięcy do Izby nie tylko przystępujš nowi członkowie, ale też wracajš w nasze szeregi firmy niegdy należšce do PID, jak choćby Drukarnia Naukowo-Techniczna. Co istotne, wród nowych członków sš zarówno przedsiębiorstwa handlowe, np. najwieższe ănabytkiÓ Đ Siegwerk Polska i Duplo Polska, jak również drukarnie. To oznacza, że wiele firm dochodzi do wniosku, iż do Izby warto należeć.
Tomasz Gajkowski, dyrektor generalny firmy Duplo Polska, potwierdza: Nasza firma powstała dopiero w kwietniu tego roku, ale wzmożonš działalnoć Polskiej Izby Druku dostrzegalimy już wczeniej. Decyzja o przystšpieniu do Izby jest dla nas naturalna Đ organizacja ta ma w założeniu zrzeszać, jak również wspierać firmy poligraficzne. Co więcej, jako dostawca rozwišzań dla branży poligraficznej chcemy być blisko spraw, które dotyczš naszych klientów. W ostatnich dwóch latach widać też sporš liczbę nowych inicjatyw podejmowanych przez PID: organizację konferencji, szkoleń, wyjazdów dla drukarzy, imprez integracyjnych. Bioršc to wszystko pod uwagę trudno wyobrazić sobie, aby nasza firma pozostawała poza Izbš.
Zainteresowanie przynależnociš do Polskiej Izby Druku, zwišzane ze sporš aktywnociš PID w ostatnich miesišcach, zauważa Ryszard Czekała: Zorganizowalimy w tym czasie szereg szkoleń z zakresu pozyskiwania funduszy unijnych oraz technik negocjacyjnych. Wzięło w nich udział w sumie ponad 100 firm, głównie członków PID. Pod koniec zeszłego roku zorganizowalimy też 1. spotkanie integracyjne, które zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez uczestników. Ostatnie działania Polskiej Izby Druku wišżš się z promowaniem polskich drukarń za granicš. W listopadzie, o czym informowalimy, grupa rodzimych drukarzy wzięła udział w misji handlowej do Francji. Mam sygnały o pierwszym kontrakcie, będšcym owocem tego wyjazdu Đ mówi Ryszard Czekała.
Poza misjami handlowymi Polska Izba Druku zajmuje się też kontaktowaniem zagranicznych zleceniodawców z polskimi drukarniami, m.in. poprzez organizację spotkań biznesowych.
Opracowano na podstawie informacji PID