13 Dec 2023 14:54

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Art of Color i Gala Złotego Gryfa już za nami!

We wtorek, 28 listopada, w Iglicy na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się kolejna edycja renomowanego wydarzenia branży poligraficznej „Spotkanie liderów Art of Color – Nowy Wymiar Druku”. W tym roku wydarzenie to zostało zorganizowane wraz z Galą Złotego Gryfa. Organizatorami byli firma MTP Group wraz z Polską Izbą Druku oraz Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga.

Konferencja zaczęła się o godzinie 9:30; agenda obfitowała w merytoryczne prezentacje, a jako prelegenci wystąpili:

– Sante Conselvan (FTA Europe) – „Packaging trend & sustainability”

– Dariusz Szymczycha – „Możliwości inwestycyjne rozwoju współpracy polsko-ukraińskiej obecnie i po konflikcie. Szanse dla polskich drukarzy i konwerterów”

– Dmytro Borishchuk (Nova Post Poland) – „Nova Post – nowe możliwości w Polsce i Europie”

– Alicja Jarząbek, Aleksander Kuśmierczyk, Krzysztof Pindral, Jacek Kuśmierczyk – „O misji gospodarczej w Chinach”

– Chen Liang (Exceed Techlink)

– dr Jakub Borowski – „Ocena sytuacji gospodarczej w Polsce, regionie i na świecie”

– Michel Vanhems (Sun Chemical) – „The Future of Packaging Reflecting the Green Deal”

– Wojciech Mataczyński (Heidelberg) – „Next Generation”

– Josef Kurzok (Weilburger) – „Home of Coatings”

– gen. Mieczysław Bieniek – „Sytuacja bezpieczeństwa narodowego w świetle wojny na Ukrainie i w Izraelu”

– Jacek Kobyliński (Müller Martini) – „Finishing 4.0 – Smart Factory. Inteligentna fabryka”

– Katarzyna Rybicka – „Innowacje w przemyśle poligraficznym i opakowaniowym” cz. 3

– Duncan MacOwan (FESPA) – „Rola samorządu gospodarczego branży poligraficznej w skali światowej”

– dr Dariusz Standerski, Dariusz Szymczycha, dr Leszek Juchniewicz – Debata powyborcza

– Robert Kuczera (hubergroup) – „Co nowego w farbach?”

– Marek Pakosz (Europapier) – „Droga do sukcesu”

– Piotr Machado (Sistrade) – „ERP’S Role in the Circular Economy”

– Krzysztof Pietrzak (Manroland) – „Prezentacja firmy Manroland”

– Marcin Kołatko (Reprograf-Grafikus) i Michal Obdrzalek (Komori) – „Reprograf-Grafikus & Komori – Innowacyjność i efektywność w procesie produkcji”

– Robert Szarkowski (Böttcher Polska) – „Böttcher – 300 lat tra-dycji”

– Robert Dąbrowski (Recevent) – „Eco thinking in printing – Zmiany technologiczne, ekologia i druk, jak je połączyć i być konkurencyjnym”

– Jakub Makurat (Fintech) – „Rozwiązania Fintech wspierające biznes międzynarodowy”

– Mateusz Roszkowski (Drukarnia Skleniarz) – „Drukarnia Skleniarz i jej plany na przyszłość”

– Messe Düsseldorf – „drupa 2024”

– Panel edukacyjny – Maciej Sierpiński – MDM-DRUK, Piotr Lis – 3M, mgr Aleksandra Warkocka – Zespół Szkół Zawodowych Nr 6 im. Joachima Lelewela oraz dr hab. inż. Georgij Petriaszwili, Politechnika Warszawska

Polska Izba Druku, kontynuując swoją wieloletnią tradycję, zorganizowała kolejną edycję konkursu o nagrodę Złotego Gryfa, którego celem jest wyłonienie najlepszych produktów poligraficznych. Jury konkursowe w składzie: dr hab. inż. Georgij Petriaszwili, Piotr Dobrołęcki, Maciej Hoffman, dr hab. inż. Stefan Jakucewicz, Andrzej Rowicki, Andrzej Tomaszewski, Beata Pyś-Skrońska, Bogdan Wyrzykowski, dr inż. Leszek Markowski, Przemysław Śleboda wyłoniło zwycięzców w każdej z wytypowanych kategorii konkursowych.

Oto lista zwycięzców w konkursie Złotego Gryfa 2023:

– Produkt jedno- lub wielobarwny w oprawie prostej: ArtDruk Zakład Poligraficzny Andrzej Łuniewski – „Armatura łazienkowa”

– Produkt jedno- lub wielobarwny w oprawie złożonej: Drukarnia SKLENIARZ Włodzimierz Skleniarz – „Tamara Łempicka”

– Kalendarz: Usługi Poligraficzno-Reklamowe „PASJA” Jacek Stencel – Pasjowy kalendarz pudełkowy

– Czasopismo wielobarwne: Polski Drukarz Sp. z o.o. – „Świat Druku” nr 3/2023

– Opakowanie z nadrukiem z tektury falistej: UDS SA – Świąteczny domek – Giftpak

– Etykieta: Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe „COMEX” Sp. z o.o. – Quantum Satis

– Wielkopowierzchniowy produkt reklamowy z nadrukiem: Omnidruk s.c. – Oklejenie autokaru klubu Widzew Łódź

– Produkt informacyjno-reklamowy z nadrukiem: Takt Sp. z o.o. – Dawid Podsiadło „Leśna muzyka”

– Opakowanie z nadrukiem z tektury litej: Takt Sp. z o.o. – W. Kruk „Freedom”

– Produkt tekstylny z nadrukiem: Opinion Strefa Druku Sp. z o.o. – Ścianka edukacyjna Kosmos

– Innowacyjny produkt z nadrukiem: TFP-Grafika Sp. z o.o. – Wyspa American Lens

– Uczniowski Gryf: Centrum Kształcenia Zawodowego im. Ignacego Łyskowskiego w Grubnie – działalność charytatywna uczennic: Kaliny Szulc i Magdaleny Ostrowskiej oraz Zespół Szkół Zawodowych nr 6 im. Joachima Lelewela w Poznaniu – działalność ucznia Michała Domagalskiego

– Mistrzowski Gryf: Drukarnia Pozkal Sp. z o.o., Sp. k. – Algorytm obliczania szerokości grzbietu:

– Zielony Gryf: Europapier Polska Sp. z o.o. – Papier z nasionami

Polska Izba Druku składa podziękowania wszystkim firmom, które wzięły udział w tegorocznej edycji konkursu Złotego Gryfa oraz gratuluje laureatom i firmom nominowanym w każdej z kategorii konkursowych.

Wyrazy wdzięczności należą się fundatorom nagród rzeczowych dla laureatów; są to firmy: Heidelberg Polska Sp. z o.o. – (Fundator 3 nagród rzeczowych), Sun Chemical Sp. z o.o. – (Fundator 3 nagród rzeczowych), ECO3, Scorpio Sp. z o.o., hubergroup Polska Sp. z o.o., Avargraf Sp. z o.o. sp.k., Reprograf-Grafikus SA, Müller Martini Eastern Europe GmbH, Wistar Przygotowalnia Fleksograficzna Andrzej Rowicki, Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz.

Podczas Gali Złotego Gryfa kulminacyjnym punktem było rozstrzygnięcie konkursu oraz przekazanie nagród zwycięzcom. Miało też miejsce uroczyste mianowanie: z rąk Wielkiego Kanclerza Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga, Jacka Kuśmierczyka, certyfikat przynależności do Bractwa Kawalerów Gutenberga otrzymał Günter Korbacher (Weilburger Graphics GmbH).

Organizatorzy: Grupa MTP oraz współorganizatorzy (Polska Izba Druku wraz z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga) pragną wyrazić serdeczne podziękowania firmom, które wsparły organizację Art of Color i Gali Złotego Gryfa: partnerom strategicznym Art of Color i mecenasom Gali Złotego Gryfa: HEIDELBERG Polska Sp. z o.o. oraz Sun Chemical Sp. z o.o.; partnerom Art of Color i partnerom strategicznym Gali Złotego Gryfa: Böttcher Polska Sp. z o.o., Reprograf-Grafikus SA, Weilburger, Sistrade, Müller Martini Eastern Europe GmbH, hubergroup Polska Sp. z o.o., Europapier Polska Sp. z o.o., Manroland Polska Sp. z o.o., Drukarnia Skleniarz Włodzimierz Skleniarz; sponsorom Art of Color i partnerom Gali Złotego Gryfa: Fujifilm Polska, Quad/Graphics Europe Sp. z o.o., Scorpio Sp. z o.o., ECO3, Komori, Częstochowskie Zakłady Graficzne Sp. z o.o., Balkart, Messe Düsseldorf GmbH, FABIO Drukarnia Opakowań, Nova Post Polska.

Kolejna Gala Złotego Gryfa 2024 odbędzie się w dniach 28-29 listopada 2024 roku w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre, ul. Skalnicowa 21, 04-797 Warszawa.

Opracowano na podstawie materiałów organizatorów

W listopadzie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyła się kolejna edycja „Spotkanie liderów Art of Color – Nowy Wymiar Druku”.