25 lat partnerstwa Iconex i Martin Automatic 
26 Aug 2020 11:26

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Niedawna instalacja czterech splicerów marki MBS Martin Automatic w przedsiębiorstwie Iconex w Morristown (Tennessee, USA) stanowi kamień milowy w trwającej 25 lat współpracy obu firm. Jubileusz przypada na czas gdy świat jest świadkiem powszechnej pandemii przyczyniającej się do wzrostu popytu na produkty do dezynfekcji i ochrony.

Iconex jest jednym z wiodących dostawców rozwiązań w zakresie paragonów i etykiet na rynek amerykański; posiada dwa obiekty o łącznej powierzchni ponad 37 tys. metrów kwadratowych w Morristown oraz dodatkową lokalizację w pobliskim Jefferson. W sumie firma zatrudnia obecnie blisko 500 osób w stanie Tennessee, a produkcję dzieli się na produkty etykietowe i przeznaczone do punktów sprzedaży (POS).

Dyrektor ds. innowacji technicznych i były kierownik zakładu, Jim Price, wyjaśnił: Cieszymy się z zaangażowania w produkcję w Ameryce Północnej, ale też ze wspierania mieszkańców w codziennym życiu. Jesteśmy także gotowi inwestować w sprzęt, który czyni nas rentownymi i konkurencyjnymi wobec produktów importowanych. Swoją wypowiedzią Price nawiązał do szerokiej gamy urządzeń Martin Automatic zainstalowanych w zakładach produkcyjnych firmy oraz w czterech innych stanach USA, w Meksyku, we Francji i w Wielkiej Brytanii.

Początkowo urządzenia Martin Automatic MBS zamontowane na istniejących oraz nowych liniach ETI Cohesio miały wspierać rozwój firmy w zakresie innowacyjnych etykiet. Dzięki szerokiemu zakresowi możliwości technologia łączenia Martin Automatic MBS skutecznie podnosiła zdolności produkcyjne. Jednak w związku z szybkim rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Stanach Zjednoczonych konieczne okazało się wprowadzenie modyfikacji, ponieważ Iconex przestawił część linii do produkcji etykiet na przekształcanie rolek papieru w rolki z chusteczkami do dezynfekcji rąk.

Jak podkreśla Jim Price, Iconex obecnie produkuje około 20 000 rolek chusteczek dziennie dla klienta, który chętnie wykorzystałby ponaddwukrotnie większą wydajność. Jednak Iconex jest obecnie związany długoterminową umową na produkcję etykiet z dużym międzynarodowym sprzedawcą internetowym. Umowa musi być realizowana zgodnie z planem, co jest wyzwaniem w obliczu znacznego wzrostu popytu, jaki odnotowuje handel elektroniczny od momentu pojawienia się wirusa. Aby pomóc zaspokoić zapotrzebowanie zgłaszane przez klientów, Iconex rozpoczął przekształcanie przewijarko-bobiniarki, która jest zwykle używana do rolek kasowych. Price zwrócił się do Stewarts of America, producenta technologii precyzyjnej perforacji z Karoliny Południowej, aby niezwłocznie dostarczył zespół perforujący. Martin Automatic nie miał problemu z dostosowaniem urządzenia i zmianą sposobu jego użytkowania. 

Elastyczne rozwiązania MBS sprawdziły się w nowym zastosowaniu. Jak podkreśla Jim Price: Mieliśmy w zakładzie maszyny innych marek, których nie mogliśmy wykorzystać w pracy nie mając odpowiedniego serwisu i wsparcia technicznego ze strony producenta. Z drugiej strony, niektóre z naszych urządzeń Martin pochodzą jeszcze z lat 90. Te maszyny działają niezawodnie, są jak nowe i nigdy się nie psują, więc pracują 24/7 od ponad dwóch dekad. To rodzaj przewidywalnego komponentu, niezastąpionego w linii produkcyjnej. Dlaczego mielibyśmy chcieć je zamieniać na coś innego?

Iconex docenia jakość projektowania i możliwości produkcyjne maszyn MBS. Dzięki nim firma jest w stanie zapewnić niezawodność dostaw oraz dostosować się do zmiennych wymagań klientów, a tym samym szybko na nie reagować. Uznając trwałość rozwiązań, Price tak komentuje współpracę: Kiedy nadszedł czas, aby zaktualizować i ulepszyć naszą technologię flekso, zakupiliśmy nowe sześciokolorowe maszyny Mark Andy P5. Nie musieliśmy natomiast inwestować w nowe odwijaki – po prostu przenieśliśmy te same jednostki na nowe linie.

Dzięki technologii Martin Automatic zarówno w segmencie etykiet, jak i wyposażenia punktów sprzedaży, Iconex zdobył rozległą wiedzę, co wzmocniło przewagi konkurencyjne firmy. Przejęcie RiteMade i PMCo, które miało miejsce w 2017 roku, potwierdziło silną pozycję przedsiębiorstwa na rynku rolek paragonowych. Obecnie Iconex jest jednym z największych dostawców tego typu produktów na świecie zaopatrując czołowych gigantów w dziedzinie majsterkowania, fast foodów i handlu detalicznego.

Jim Price podsumowuje: Niezależnie od tego, czy chodzi o etykiety, czy chusteczki, rolą Martin Automatic w naszym łańcuchu dostaw jest pomoc w optymalizacji produkcji i uczynienie jej tak wydajnej, jak to tylko możliwe. Ich technologia jest niezbędna do zapewnienia nam przewagi konkurencyjnej. 

Obecna pandemia stanowi ogromne i bezprecedensowe obciążenie dla wszelkiego rodzaju zasobów na całym świecie. Sposób, w jaki zareagowały firmy Iconex i Martin Automatic wskazuje zarówno na historię współpracy obu firm, jak i ich długoterminowe, spójne wizje rozwoju. Inwestowanie w podstawowe zasoby, jakie oferuje Martin, zapewnia firmie Iconex elastyczność pozwalającą sprostać bieżącym zobowiązaniom, jednocześnie dając swobodę elastycznego funkcjonowania w obliczu kryzysu. 

Na podstawie materiałów Martin Automatic opracowała BZ