Adobe kupuje Macromedia
6 Dec 2016 14:44

18 kwietnia br. Adobe ogłosiło ostateczne porozumienie w sprawie zakupu Macromedia. Transakcja będzie warta ok. 3,4 mld USD. Dzięki wspólnym siłom obie firmy będš mogły dostarczać produkty większej liczbie użytkowników, a także rozszerzać swojš działalnoœć na nowe sektory rynku, zwłaszcza urzšdzeń mobilnych i rozwišzań korporacyjnych. Klienci poszukujš zintegrowanych rozwišzań, umożliwiajšcych tworzenie, zarzšdzanie i dostarczanie szerokiej gamy treœci Đ od dokumentów i obrazów po dŸwięk i wideo Đ powiedział Bruce Chizen, dyrektor generalny Adobe. Đ Łšczšc funkcjonalnoœć PDF i Flash z oprogramowaniem do tworzenia i rozwoju treœci cyfrowych, Adobe będzie mogło lepiej realizować swoje plany oraz wprowadzić na rynek platformę oprogramowania,wyznaczajšcš nowy standard dla całej branży. Po połšczeniu obu firm Chizen nadal będzie dyrektorem generalnym, a Shantanu Narayen prezesem i dyrektorem operacyjnym. Stephen Elop, prezes i dyrektor generalny Macromedia dołšczy do Adobe jako prezes ds. międzynarodowych operacji. Murray Demo pozostanie wiceprezesem oraz dyrektorem finansowym. Dr John Warnock, dr Charles Geschke oraz Rob Burgess z Macromedia wcišż będš zasiadać w zarzšdzie połšczonych firm. Połšczenie, które zostanie sfinalizowane jesieniš 2005 r., wymaga spełnienia zwyczajowych warunków końcowych, w tym zatwierdzenia przez akcjonariuszy obu firm i wszystkich zgodnych z przepisami zezwoleń. W chwili obecnej brak danych na temat kosztów restrukturyzacji zwišzanych z połšczeniem. Oczekuje się, że w pierwszych 12 miesišcach po sfinalizowaniu transakcji firma osišgnie próg rentownoœci lub też zostanie odnotowany niewielki zysk. Adobe ogłosiło, że zarzšd firmy zaakceptował program wykupu akcji wart 1 mld USD, który zostanie sfinansowany z kapitału obrotowego firmy. Opracowano na podstawie informacji firmy Adobe