Akzo Nobel sprzedaje dział farb graficznych
6 Dec 2016 14:42

15 listopada firma Akzo Nobel poinformowała o sprzedaży działu zajmujšcego się produkcjš farb graficznych prywatnej firmie NeSBIC Buy Out Fund z Beneluksu i obecnym członkom zarzšdu Akzo Nobel Inks. Opcja zakupu akcji zostanie także przedstawiona wszystkim pracownikom firmy. Nazwy firm w poszczególnych krajach pozostanš bez zmian. Kwota transakcji na razie jest tajemnicš, umowa sprzedaży ma zostać sfinalizowana jeszcze w tym roku. W trzech pierwszych kwartałach 2001 roku dział farb graficznych przyniósł Akzo Nobel przychody w wysokoœci 143 mln euro Đ 1,32% całej sprzedaży grupy. Mówi Rudy van der Meer, członek zarzšdu Akzo Nobel: Mimo dodatnich wyników finansowych osišganych przez dział farb graficznych w 2001 roku, i to w trudnych warunkach rynkowych, uznaliœmy, że ten asortyment nie pasuje do portfolio grupy w planach strategicznych firmy. O komentarz poprosiliœmy dyrektora Akzo Nobel Inks w Polsce, Jarosława Łukomskiego: Wyjœcie z koncernu Akzo Nobel było dla Działu Farb Graficznych nieuniknione. Ten asortyment produktów nigdy nie był częœciš głównego nurtu działalnoœci grupy. W erze globalizacji biznesu zjawiskiem coraz powszechniejszym jest specjalizacja, w przeciwieństwie do dywersyfikacji, która rzšdziła jeszcze dekadę temu. Z punktu widzenia Działu Farb Graficznych trudno byłoby powiedzieć, że kiedykolwiek korzystał z ăparasola ochronnegoÓ Akzo Nobel lub z zasobów koncernu. Odłšczenie, które ma teraz miejsce, jest więc obustronnie korzystne. Wydaje się również, że zostało zaplanowane z maksymalnym uwzględnieniem interesów firmy ăodłšczajšcej sięÓ, jej pracowników i, co najważniejsze, klientów. Cieszę się, że grupa menedżerów w centrali naszej firmy, których znam i szanuję, będzie współwłaœcicielami nowej jednostki. Pozytywnie patrzšc w przyszłoœć, mam przeœwiadczenie, że usamodzielnienie się Akzo Nobel Inks może być jednym z istotnych ruchów zmierzajšcych do uporzšdkowania zdezorganizowanego rynku farb drukowych. Pragnę podkreœlić, że w Polsce dołożymy wszelkich starań, aby klienci nie odczuli żadnych negatywnych skutków transformacji. W całoœci zachowane zostanš system i sieć dystrybucji. Pozostajemy pod tš samš nazwš, adresem i numerami telefonów, a po drugiej stronie na pewno odezwie się ten sam, życzliwy Państwu głos. SS