AlphaPicture dla drukarń cyfrowych
6 Dec 2016 14:48
Podczas targów drupa 2008 na swoim stoisku w ramach Drupa Innovation Parc firma AlphaPicture i-clue, lepiej znana jako lider w dostarczaniu rozwiązań ASP (Application Service Providing) w zakresie personalizacji grafiki, zaprezentowała innowacyjne możliwości technologiczne swoich aplikacji, m.in. nowe funkcje AlphaPicture.BIZ, zwanej „Variable Data BIZard”.
System ten dostarcza drukarniom cyfrowym oraz specjalistom zajmującym się marketingiem bezpośrednim niepowtarzalne narzędzie oparte na module rozliczania cost-per-click: od możliwości tworzenia pojedynczych spersonalizowanych wiadomości e-mail do kreacji kompleksowych kampanii medialnych AIDA.
Za sprawą wprowadzenia przełomowych rozwiązań i atrakcyjnych modułów rozliczania firma AlphaPicture i-clue umacnia swoją wiodącą pozycję w dziedzinie obrazowania bezpośredniego. Dzięki pierwszej na świecie nowej funkcji „obraz w obrazie” (image-in-image) użytkownicy mają możliwość ładowania swoich własnych zdjęć przez internet na wcześniej zaprogramowanych motywach AlphaPicture i nadawania im osobistego charakteru bez potrzeby znajomości zasad i wiedzy z zakresu programowania. Za pośrednictwem AlphaPicture.TV, nowej opcji „full motion picture” użytkownicy mogą personalizować i projektować motywy AlphaPicture jako serie obrazów – od animowanych plików w formacie GIF do pełnych filmów wideo. Ponadto dzięki nowej galerii 1001 obrazów użytkownicy aplikacji otrzymali dostęp do największej na świecie bazy gotowych motywów, która powiększa się z każdym dniem.
Wykorzystywany w rozliczeniach moduł cost-per-click oparty jest na łącznej rocznej liczbie wydruków. Użytkownicy mogą zbierać punkty („clicks”) przez rok i w przypadku dużej ilości zamówień wydruków ich cena obniży się o 10% w stosunku do ceny podstawowej. Nawet w przypadku dużej ilości zamówień wydruków opcja „Optimized PDF” umożliwia redukcję ilości spersonalizowanych danych bez ryzyka obniżenia ich jakości. Dzięki naszym szybkim generatorom jesteśmy w stanie tworzyć ponad 100 obrazów AlphaPicture na minutę – deklaruje Christof Federowicz, kierownik rozwoju produktu. Wydajność tę można jeszcze zwiększyć przy zastosowaniu superszybkiej maszyny drukującej – Xerox 980 Color CF.
AlphaPicture.BIZ, sprawdzone wszechstronne rozwiązanie w zakresie realizacji kompleksowych kampanii medialnych AIDA, zostało ulepszone przez dodanie pewnych funkcji. Swobodnie zdefiniowane interfejsy umożliwiają drukarniom cyfrowym, agencjom reklamowym i domom mediowym prowadzenie własnych usług web-to-print, bez potrzeby inwestowania w sprzęt lub dodatkowe oprogramowanie. Ponadto nowe możliwości sprawiają, że publikowanie spersonalizowanych newsletterów, animowanych GIF-ów i filmów wideo możliwe jest nie tylko poprzez popularne osobiste strony internetowe (URLs/PURLs), ale także przez internet i za pośrednictwem telefonów komórkowych. Poprzez AlphaPicture.BIZ oferujemy nie tylko gotową do użycia Variable Data BIZard, ale cały nasz marketingowy know-how.
To sprawia, że aplikacja AlphaPicture.BIZ jest także interesująca dla drukarń cyfrowych, które z jednej strony są ekspertami w zakresie technologii druku cyfrowego, z drugiej natomiast borykają się z pewnymi problemami związanymi ze zdobywaniem nowych zleceń i konsultowaniem najważniejszych decyzji w zakresie marketingu, mediów oraz reklamy. Dzięki materiałom marketingowym i case studies dostarczanym przez AlphaPicture drukarnie, bez potrzeby posiadania własnych działów marketingu lub agencji reklamowych, zyskają możliwość zdobywania nowych klientów – twierdzi Gerhard Maertterer, dyrektor generalny AlphaPicture i-clue. Pakiet BIZ połączony jest z innymi uruchomionymi produktami: AlphaPicture. INFO i AlphaPicture.ORG.
Przewiduje się, że niebawem najwyższym zainteresowaniem cieszyć się będzie rynek personalizowanych albumów fotograficznych oraz kalendarzy. System myAlphaPicture stwarza bardzo korzystne warunki dla drukarń cyfrowych, które zamierzają wkroczyć w ten rentowny segment rynku. Obecnie aplikacja myAlphaPicture dostępna jest w Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, Polsce i Szwajcarii.
AlphaPicture połączył dwie koncepcje: PIM (Product Information Management) i CRM (Customer Relation Management). Celem firmy jest minimalizacja niepotrzebnego natłoku informacji, cięcie kosztów związanych z usługami tradycyjnej poczty oraz oszczędność papieru przy równoczesnej maksymalizacji znaczenia odbiorców i zyskiwania ich pełnego zaangażowania.
W związku z pomyślną współpracą z firmą Xerox w USA i Europie, AlphaPicture zamierza rozszerzyć swoją działalność także na Środkowy i Daleki Wschód. Dlatego też zestaw dostępnych motywów zostanie powiększony i dostosowany do specyficznych cech kultur japońskiej i arabskiej. Dodane zostaną także nowe czcionki obok sprawdzonych już: rzymskiej, cyrylicy, greckiej i hebrajskiej.
Na podstawie materiałów firmy AlphaPicture opracowała DA