Ambitny cel, nowe środki
6 Dec 2016 14:55

Konferencja prasowa zorganizowana 16 lutego br. przez Papyrus Polska była poświęcona zmianom organizacyjnym w firmie, w tym zmianie na stanowisku prezesa zarządu, a także przedstawieniu planów na rok bieżący oraz prezentacji nowego wzornika, który Papyrus wprowadza we wszystkich krajach europejskich. Konferencję rozpoczęło wystąpienie nowego prezesa Papyrus Polska, Dana Anderssona, który 1 lutego br. zastąpił Pawła Bielaka, pełniącego tę funkcję przez ostatnich 8 lat. Paweł Bielak pozostanie na stanowisku prezesa Stowarzyszenia Dystrybutorów Papieru, przynajmniej do wrześniowych wyborów. Dan Andersson (43) jest z pochodzenia Szwedem, ukończył studia ekonomiczne na uniwersytecie w Stanach Zjednoczonych, a z firmą Papyrus jest związany od 14 lat. Przez ostatnie 2 lata pełnił funkcję Senior Vice President Papyrus w regionie Europy Południowo-Wschodniej, którą będzie pełnił nadal równolegle z kierowaniem polskim oddziałem firmy. Jego biuro znajduje się w Budapeszcie, gdzie również mieszka wraz z rodziną. Jak zapowiedział Dan Andersson, firma Papyrus przejmuje inicjatywę rozwoju w branży, co wiąże się z pionierskimi przedsięwzięciami, a jej celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego dystrybutora papieru, zaopatrzenia biurowego i materiałów opakowaniowych. W Polsce Papyrus zwiększył w ub.r. udziały w rynku utrzymując jednocześnie zyskowność. Andersson podkreślał, że rynek polski charakteryzuje się dużym potencjałem: w latach 2006-2010 notowano tu wzrost na poziomie 9 proc. Na pytanie o powody odwołania poprzedniego prezesa pomimo dobrych wyników, Dan Andersson podał dwa: po pierwsze, oczekiwania dotyczące rezultatów były większe –w większości krajów, w których firma jest obecna, zajmuje 1. lub 2. pozycję, w Polsce jest to miejsce 4.-5. z 11 proc. udziałem w rynku; obecnym celem jest zwiększenie tej pozycji. Drugim powodem są koszty: rok 2012 zapowiada się jako trudny, przede wszystkim z powodu kryzysu finansowego w Europie; należy się więc liczyć z utrzymaniem obecnego poziomu sprzedaży lub nawet niewielkim spadkiem. Dlatego też firma będzie się koncentrować na efektywności kosztowej – jak stwierdził prezes, ceny produktów oferowanych przez Papyrus nie są najniższe, ale odpowiadają oczekiwaniom rynku – oraz na wsparciu dla klientów, które D. Andersson określił jako najważniejszy element strategii. W osiągnięciu tych celów z pewnością pomoże otwarty w ub.r. nowy magazyn w Błoniu, zwiększający powierzchnię magazynową firmy o 51 proc. Kolejnym krokiem jest program Paper Management, czyli zarządzania papierem, w ramach którego firma stara się pomóc klientom w poprawie rentowności. Program, który działa już z powodzeniem w Szwajcarii, Szwecji i na Węgrzech, zostanie w br. wdrożony także w Polsce. Wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów jest nowy wzornik wprowadzany obecnie przez Papyrus w całej Europie. Znacznie ułatwi on wybór odpowiedniego papieru, ponieważ – jak mówił prezentujący go Patryk Sienkiewicz, area category manager specialties – zawiera unikalną część opracowaną na zasadzie przewodników. Wzornik obejmuje całą ofertę firmy: papiery powlekane i niepowlekane, papiery do druku cyfrowego, kartony graficzne, papiery kolorowe, samoprzylepne, syntetyczne i ozdobne. Zawiera także próbki – czyste i zadrukowane przy użyciu różnych technologii poligraficznych – oraz wzornik kolorów i poradniki dotyczące identyfikacji wizualnej, ochrony środowiska, metod druku i wykańczania papieru. Całość mieści się w dwóch pudełkach, których obwoluty mogą być personalizowane przez klientów. Wzornik wydrukowano w nakładzie 25 tys. egz.; produkcja była realizowana w kilku krajach, częściowo także w Polsce. Jest przeznaczony dla drukarń, agencji i klientów końcowych. IZ