ăPermanentny remanentÓ na rynku wydawniczym
6 Dec 2016 14:45
W połowie marca br. na polskim rynku wydawniczym ukaże się ăPermanentny remanentÓ Đ album prezentujšcy dokonania polskich grafików reklamowych z czasów PRL. Publikacja zawierajšca ponad 200 reprodukcji prac pochodzšcych z tamtego okresu została wydana przez Definition Design we współpracy z Antalis Poland oraz Zakładem Wydawniczo-Poligraficznym TEAM.
Polska grafika reklamowa czasów PRL-u nie została dotychczas należycie poznana i zbadana. (...) Z jednej strony wcišż żywimy niechęć do realnego socjalizmu, z drugiej za z nostalgiš oglšdamy dzieła tamtego okresu Đ siermiężne produkcje Pań Plastyczek i Panów Plastyków. Moda na PRL powraca. Organizowane w ostatnich latach wystawy przycišgajš tłumy zwiedzajšcych. (...) Wszystko to wskazuje na realne zainteresowanie najnowszš historiš Đ mówi Tomasz Lachowski Đ dyrektor artystyczny Definition Design, wydawca publikacji.
Na 72 stronach ăPermanentnego remanentuÓ obejrzeć można oryginalne plakaty, broszury, opakowania oraz materiały propagandowe traktujšce o wyższoci reklamy socjalistycznej nad kapitalistycznš. Publikacja przybliża to, co działo się wokół nas na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci, czytelnik nie znajdzie tam oceny designu minionych lat, musi dokonać jej sam.
To, co robimy, wyrasta z przeszłoci. Naszej historii już nie zmienimy. Poznajmy jš jednak i nawet jeli wnioski nie nastrajajš optymistycznie, to chociaż uczmy się na błędach. Ta estetyczna wiadomoć jest niezbędna, aby budować otaczajšcy nas wiat zgodnie ze zdrowym rozsšdkiem Đ kontynuuje Tomasz Lachowski.
ăPermanentny remanentÓ, który zakupić można w salonach prasowych sieci Empik na terenie całego kraju, jest kontynuacjš albumu ăNie tylko plakat. Polska grafika reklamowa DwudziestoleciaÓ. Poprzednie wydanie ukazało się w 2003 r. dzięki staraniom Definition Design, wiata Literackiego oraz Antalis Poland.
Opracowano na podstawie informacji firmy Antalis Poland