API Folie Polska: kompleksowa obsługa posprzedażowa 
14 Dec 2022 11:05

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Blisko trzy lata temu firma API Foilmakers, w tym jej polski oddział, została przejęta przez Aldus Group. Od tej pory odnotowuje ona stale rosnące wyniki sprzedażowe i systematycznie zwiększa swoje udziały rynkowe w kluczowych dla siebie obszarach. 

Kończący się rok, jak podkreśla Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca API Folie Polska, jest dla niej również bardzo dobry. Dodając jednocześnie, że jest to efekt – poza wysoką jakością samych produktów wytwarzanych przez firmę – odpowiedniego zintegrowania marki API Foilmakers w strukturach grupy, działań inwestycyjnych (m.in. w nowy sprzęt do konfekcjonowania folii), a także kompleksowości oferty. Uwzględnia ona – poza sprzedażą i dostawą folii – także pełen zakres działań związanych z odpowiednim doborem materiału, pomocą przy jego wdrożeniu, ale też ze wsparciem w realizowanych przez drukarnie procesach technologicznych, zwłaszcza w obszarze uszlachetniania z udziałem folii do cold i hot stampingu. 

Bliżej klienta

To hasło przyświeca naszej działalności od zawsze, ale w ostatnim czasie nabiera szczególnego znaczenia – mówi Katarzyna Kozińska. – Obserwujemy bowiem wzmożone zapotrzebowanie ze strony drukarń opakowaniowych i etykietowych na szeroko rozumiane usługi doradcze. To efekt z jednej strony coraz większego zaawansowania technologicznego maszyn drukujących i uszlachetniających, z drugiej – rosnących oczekiwań i potrzeb ze strony właścicieli marek, którzy poszukują rozwiązań jak najbardziej wydajnych i atrakcyjnych w oczach konsumentów. Ostatnie miesiące przyniosły nam wiele wizyt o charakterze doradczym w drukarniach i co istotne – gros z nich związanych było właśnie z rozbudową parku sprzętowego, a co za tym idzie – wyborem właściwego materiału do uszlachetniania, jego dopasowaniem do specyfiki realizowanej produkcji. Wiele czasu podczas tego typu spotkań poświęcamy również edukacji w zakresie cold- i hot stampingu czy też rozwiązywaniu problemów pojawiających się w procesie produkcyjnym. O tych aspektach współpracy z API Folie Polska mówimy także bardzo często podczas konferencji branżowych, w których bierzemy udział, m.in. poświęconych etykietom samoprzylepnym czy opakowaniom.

Sprzedaż to tylko element współpracy

Z aplikowaniem folii w technologiach na zimno, ale przede wszystkim na gorąco wiąże się bardzo dużo czynników – kontynuuje Katarzyna Kozińska. – Jako wiodący producent materiałów do cold- i hot stampingu posiadamy wieloletnie doświadczenie i wiedzę na temat zachowania się danego produktu w określonych warunkach produkcyjnych, z uwzględnieniem stosowanego parku sprzętowego, elementów maszyn, specyfiki finalnego produktu oraz materiałów stosowanych przy uszlachetnianiu – zarówno w trybie in-line, jak i off-line. Tę wiedzę rynkową staramy się przenosić na codzienne kontakty z drukarniami. Jeżeli klient sobie tego życzy, bierzemy aktywny udział w danym projekcie już na wstępnym jego etapie. Doradzamy w doborze folii, biorąc pod uwagę ww. czynniki. Jesteśmy obecni przy wdrożeniu, monitorując cały proces implementacji. Pomagamy też, gdy pojawiają się problemy, także te niezwiązane bezpośrednio z materiałami. Jesteśmy zatem partnerem technologicznym drukarni, nie tylko producentem i dostawcą wysokiej klasy folii. Ten aspekt współpracy z nami dostrzega i docenia coraz więcej firm poligraficznych, wśród których są również międzynarodowe koncerny.

Teoria i praktyka

Jak dodaje Katarzyna Kozińska, w ramach kompleksowej oferty API Folie Polska klient firmy zyskuje, poza praktycznymi korzyściami wynikającymi z pomocy przy wdrożeniu i eksploatacji, także bogatą wiedzę teoretyczną: Od lat jesteśmy orędownikami działań związanych z edukowaniem rynku, w tym wszystkich podmiotów tworzących łańcuch dostaw. Nasze szkolenia, także związane z teorią, gdzie prezentujemy rodzaje folii, ich strukturę, zastosowania itd., prowadzimy zarówno wśród drukarń, jak i ich klientów – właścicieli marek. To podejście, jak też coraz większe zaangażowanie API Folie Polska w skali międzynarodowej (odpowiadamy od dłuższego czasu m.in. za rynek niemiecki) owocuje wieloma ciekawymi spotkaniami i kontaktami. 

Mamy np. za sobą wizyty przedstawicieli dużych międzynarodowych koncernów poligraficznych, zainteresowanych współpracą, ale też uzależniających ją od określonych parametrów, jakie musi spełnić nasz lokalny, podwarszawski zakład produkcyjny. W tym kontekście również pojawiały się elementy związane z profesjonalną, kompleksową obsługą posprzedażowo-doradczą. Cieszymy się, że mogliśmy nie tylko taką zagwarantować, ale też przytoczyć liczne przykłady jej wdrożenia w kontraktach z naszymi obecnymi klientami. 

Szeroka oferta API Foilmakers

Poza wspomnianymi wcześniej foliami do hot i cold stampingu (stosowanymi w druku offsetowym i fleksograficznym), firma API Foilmakers posiada w swojej ofercie także folie pigmentowe i holograficzne. Wszystkie one są wytwarzane w W. Brytanii i dystrybuowane przez należące do firmy centra logistyczne zlokalizowane w różnych krajach Europy. To – jak dodaje Katarzyna Kozińska – również wpisuje się w strategię bycia bliżej klienta: (...) Mając sieć własnych oddziałów, możemy zapewnić klientom sprawną dostawę folii, a także zagwarantować odpowiednie stany magazynowe. W kontekście niestabilnej sytuacji geopolitycznej, praktycznie w skali całego świata, jest to niezwykle istotny element współpracy. (...)

Opracowano na podstawie materiałów firmy API Folie Polska