API Folie Polska podsumowuje rok 2020 
28 Jan 2021 15:11

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Zmiany właścicielskie, modyfikacja portfolio, przejęcie kompleksowej obsługi rynku niemieckiego, nowe inwestycje sprzętowe, kolejne wdrożenia i pozyskani klienci z Polski oraz z zagranicy – to najkrótsze podsumowanie działalności polskiego oddziału API Foilmakers w minionym roku. Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska przyznaje, że był on dla firmy z jednej strony pełen wyzwań, także związanych z pandemią, z drugiej zaś – sukcesów rynkowych w wymiarze lokalnym i międzynarodowym.

Aldus Group nowym właścicielem API Foilmakers

Rok 2020 zaczął się dla nas od pewnych zawirowań – mówi Katarzyna Kozińska. – Dotychczasowy właściciel podjął decyzję o sprzedaży przedsiębiorstwa, co miało rzecz jasna wpływ na stabilność produkcji i płynność dostaw zakontraktowanego już asortymentu. Na szczęście dość szybko część API Group, związana z kluczowym dla nas obszarem folii (m.in. poligraficznych do hot i cold stampingu oraz przemysłowych), znalazła się w nowych rękach – australijskiego koncernu Aldus i zmieniła nazwę na API Foilmakers. Produkcja w naszych brytyjskich zakładach została niemal natychmiast wznowiona i w ciągu kilkunastu tygodni powróciła na normalny poziom. Dzięki temu klienci z Polski i innych krajów Europy obsługiwani przez tę fabrykę nie odczuli zachodzących zmian. Obecnie sytuacja jest stabilna, zaś w kontekście polskiego oddziału można wręcz mówić o kolejnym roku pełnym wyzwań, ale też dużych sukcesów, związanych ze zwiększonymi kompetencjami, wzrostem obsługiwanego przez nas obszaru oraz kolejnymi wdrożeniami folii API u klientów z Polski i z innych krajów, będących w naszej gestii. 

Nowe kompetencje, nowi klienci

W 2. kwartale ub.r. firma API Folie Polska znacząco rozszerzyła grupę obsługiwanych przez siebie klientów. W jej gestii znaleźli się bowiem – poza odbiorcami z Polski – klienci używający folii marki API Foilmakers z obszaru Niemiec. Odebraliśmy tę decyzję naszej centrali z jednej strony jako docenienie naszych kompetencji i doświadczeń we współpracy z niemieckimi użytkownikami w zakresie folii przemysłowych (która trwała już od dłuższego czasu), z drugiej – jako dostrzeżenie przez nowych właścicieli potencjału tkwiącego nie tylko w polskim rynku, ale też w naszym, lokalnym oddziale. Stąd decyzja również o nowych inwestycjach sprzętowych i lokalowych – mówi Katarzyna Kozińska.

W kolejnym kwartale 2020 roku w zakładzie produkcyjnym API Folie Polska w podwarszawskim Piasecznie została zainstalowana nowa, wysokowydajna bobiniarka, umożliwiająca przewijanie i cięcie różnego rodzaju folii o szerokości do 1,6 m z prędkością dwa razy wyższą od dotychczas wykorzystywanych przez firmę maszyn. Dzięki temu znacząco zwiększyliśmy nasz potencjał wytwórczy i elastyczność w zakresie produkcji oraz realizowanych dostaw. Obecnie – przy zwiększonych wolumenach zamówień – jesteśmy w stanie realizować je w krótszym czasie – podkreśla Katarzyna Kozińska. 

Obsługiwany przez nas od niedawna region to największy w Europie rynek produkcji opakowań i etykiet, więc odpowiednie stany magazynowe są kluczowe dla zapewnienia płynności dostaw, nie tylko z uwagi na obecną, bezprecedensową sytuację. Poza zwiększeniem mocy produkcyjnych, także udoskonalenia w obszarze logistyki były jednymi z kluczowych w kontekście obsługi nowych klientów, wśród których są także międzynarodowe marki – dodaje.

Modyfikacja portfolio produktów

Zmiany właścicielskie spowodowały również większą koncentrację produkcji realizowanej przez API Foilmakers na różnorodnych typach folii, dedykowanych m.in. produkcji opakowań i etykiet. Dla naszych klientów z branży poligraficznej z pewnością najistotniejsze były decyzje o pozostawieniu w ofercie API Foilmakers kluczowych z punktu widzenia drukarń materiałów eksploatacyjnych do uszlachetniania. Są wśród nich folie: metalizowane do hot stampingu, pigmentowe do hot stampingu (znajdujące też zastosowanie w aplikacjach przemysłowych np. przy znakowaniu), metalizowane do cold stampingu, a także holograficzne do tłoczenia na zimno i na gorąco. Wszystkie one są wytwarzane w naszej brytyjskiej fabryce – mówi Katarzyna Kozińska.

Jak dodaje, nowy właściciel firmy – Aldus Group – to spółka działająca już wcześniej m.in. na rynkach opakowaniowym i etykietowym, więc pojawiła się tu swoista synergia z oferowanym przez API Foilmakers asortymentem. 

Plany na 2021: „liczymy na powrót do normalności”

Zmiany zapoczątkowane w nowo powstałych strukturach API Foilmakers i jej polskiego oddziału będą – jak zaznacza Katarzyna Kozińska – kontynuowane w 2021 roku: W naszym lokalnym aspekcie oznacza to m.in. kolejne inwestycje w maszyny do cięcia i bobiniarki, jak też optymalizację powierzchni produkcyjno-magazynowej z tym związanej. To z pewnością ważna informacja dla naszych klientów, gdyż będziemy mogli obsługiwać ich jeszcze szybciej i sprawniej, a nowe, wysokowydajne urządzenia do konfekcjonowania folii wpłyną na jeszcze wyższą precyzję i jakość realizowanych przez nas działań. Mamy jednocześnie nadzieję na częstsze niż w ostatnich miesiącach okazje do bezpośrednich spotkań z naszymi użytkownikami i partnerami biznesowymi. Dotyczy to zarówno wizyt u klientów, jak też spotkań podczas wydarzeń branżowych. Tym bardziej, że na wrzesień br. zaplanowane są najważniejsze targi, dedykowane produkcji wąskowstęgowej – Labelexpo Europe, w których tradycyjnie do tej pory uczestniczyliśmy. Oby zatem wróciła w tym względzie normalność!

API Folie Polska rozpoczyna 8. rok swojej działalności. Katarzyna Kozińska ma nadzieję, że – podobnie jak poprzednie lata – przyniesie on dalsze wzrosty, zarówno w kontekście licznie obsługiwanych klientów, jak i wolumenu realizowanych dostaw: Zdajemy sobie sprawę, że może to być trudny rok, z uwagi na sytuację globalną i związane z nią ograniczenia. Niemniej zrealizowane w 2020 plany i podjęte działania, zwiększające nasze kompetencje, potencjał produkcyjny i obszar obsługiwanych klientów, pozwalają patrzeć z optymizmem w przyszłość. Zapraszamy zatem do kontaktu – podsumowuje dyrektor zarządzająca API Folie Polska. 

Opracowano na podstawie materiałów firmy API Folie Polska