:Apogee Suite 8.0: oddziaływanie, optymalizacja i innowacyjność
6 Dec 2016 14:56

Targi drupa 2012 były miejscem światowej premiery najnowszej wersji oprogramowania workflow :Apogee Prepress 8.0. Przygotowane przez firmę Agfa prezentacje targowe uwzględniały m.in. nowość w ofercie firmy, jaką jest produkt :Apogee StoreFront. To oprogramowanie w technologii SaaS (Solution as a Service), zwiększające wydajność działań podejmowanych przez dostawców usług poligraficznych. Bazując na rozwiązaniu web-to-print, umożliwia szybkie uruchamianie opartych na zewnętrznej strukturze informatycznej sklepów internetowych, zintegrowanych z workflow :Apogee. Między innymi temu rozwiązaniu została poświęcona 13. Ogólnopolska Konferencja Użytkowników Systemu :Apogee. Tegoroczna konferencja nosi numer 13 i 1/2, dzięki czemu nawet przesądni uczestnicy nie muszą się niczego obawiać – mówił żartobliwie Michał Śliz, dyrektor generalny polskiego oddziału Agfa Graphics. Konferencja odbyła się w dniach 2-3 października br. w Centrum Kongresowym „Warszawianka” w podwarszawskiej Jachrance. Na organizowane przez firmę Agfa spotkanie przybyło blisko 100 osób reprezentujących przedsiębiorstwa poligraficzne niemal z całej Polski. Zgromadzonych gości przywitał cytowany wcześniej Michał Śliz. Pierwszą prezentację, dotyczącą sklepu internetowego :Apogee StoreFront, poprowadził Laurens Leurs, product manager w belgijskiej centrali Agfa Graphics. Z przedstawionych przez prelegenta statystyk wynika, że trend zamówień on-line na materiały poligraficzne wzrasta z roku na rok. Coraz więcej drukarń stosuje więc internetowe sklepy web-to-print. Laurens Leurs podkreślał zalety wynikające ze stosowania omawianego oprogramowania. Zaliczyć do nich można m.in. dostępność i dopasowanie do potrzeb klienta, łatwość instalacji i obsługi czy bezproblemową integrację z :Apogee Prepress. Prezentacja systemu :Apogee StoreFront nie opierała się jednak wyłącznie na teorii – działanie sklepu zostało zaprezentowane w warunkach rzeczywistych. Przy zastosowaniu usługi :Apogee StoreFront można tworzyć sklepy zarówno publiczne, jak i prywatne. Kolejny etap spotkania, poświęcony dyskusji nad propozycjami zmian i ulepszeń w systemie :Apogee, cieszył się niezwykle dużym zainteresowaniem wśród gości październikowego spotkania. Moderatorem dyskusji był Krzysztof Sadziński, presales manager Agfa Graphics. W jej trakcie zostały zaprezentowane przygotowane wcześniej przez polskich użytkowników systemu :Apogee propozycje zmian, modyfikacji i udoskonaleń omawianego systemu. Każdy z uczestników konferencji mógł zaproponować swoje sugestie dotyczące tej tematyki. Na autorów najlepszych pomysłów czekały atrakcyjne nagrody, co skłoniło gości do aktywnego udziału w dyskusji. W efekcie padło wiele praktycznych pomysłów mogących mieć wpływ na przyszłe funkcjonowanie systemu :Apogee. Po krótkiej przerwie z pomocą Krzysztofowi Sadzińskiemu przyszli Adam Skierkowski i Marcin Rawicki, specjaliści ds. oprogramowania w polskim oddziale Agfa Graphics, aby wspólnie omówić najnowszą wersję systemu :Apogee Suite 8.0 – był to najważniejszy punkt październikowej konferencji. Nowa wersja pakietu została przedstawiona w oparciu o 3 podstawowe filary: oddziaływanie, optymalizację i innowacyjność. Pierwszy z nich bazuje na funkcjach umożliwiających bliską współpracę drukarń i studiów CtP z ich klientami. Najlepszym przykładem był prezentowany wcześniej sklep internetowy :Apogee StoreFront. Krzysztof Sadziński podkreślał, że w nowej wersji :Apogee Prepress poprawiono funkcję przesyłania plików i uproszczono proces akceptacji zleceń. Ponadto wspominał o ulepszeniach w zakresie: wstępnej weryfikacji plików (w module :Apogee Preflight), przekazywania informacji dla działu handlowego poprzez funkcję CSR czy też zastosowania lakieru wybiórczego dzięki wtyczce Varnish. Przechodząc do zagadnień związanych z optymalizacją działań, Krzysztof Sadziński poruszył kwestię konsolidacji sprzętu i jego wsparcia dla systemów 64-bitowych, na co – jak podkreślał – czekało wielu użytkowników :Apogee. System 64-bitowy przyczynia się bowiem do usprawnienia procesu renderowania skomplikowanych prac, do których zalicza się opakowania czy wielkoformatowe reklamy. W części poświęconej zarządzaniu barwą wspomniał m.in. o możliwości zastosowania :Apogee Preflight (jako sterownika w zakresie zarządzania barwą), zintegrowanym proofingu do tworzenia proofów kontraktowych, prawach dostępu oraz wsparciu systemu :Apogee 8.0 dla druku hybrydowego, wykorzystującego tradycyjny offset i technologię druku cyfrowego. Innowacje wprowadzone w najnowszej wersji :Apogee Suite 8.0 stanowiły kolejną część prezentacji Krzysztofa Sadzińskiego. Tu zaprezentowane zostały m.in. nowe funkcje modułu do elektronicznego montażu :Apogee Impose: wsparcie dla druku zwojowego, możliwość składania produktów bez oprawy, optymalizacja rozmieszczenia użytków na arkuszu czy łączenia prac. Prelegent mówił też o funkcjach zwiększających integrację systemów MIS i JDF oraz o aktualizacji technologii, oferowanych przez partnerów zewnętrznych (Microsoft, Adobe, Enfocus). Następną część spotkania, poświęconą najnowszym systemom do proofingu barwnego, poprowadził Tomasz Kuciński, product manager w firmie Epson. Kluczowa dla uczestników spotkania była informacja o możliwości wykorzystania urządzeń z serii Epson Pro x900 do zastosowań typu CtF, a więc „naświetlania” filmów do przygotowania formy sitodrukowej. Wydruk odbywa się na oferowanej przez Agfa Graphics specjalnej folii – SelectJet. Ostatnim prelegentem w pierwszym dniu konferencji był Mirosław Opolski, specjalista ds. płyt offsetowych Agfa Graphics, którego prezentacja dotyczyła standaryzacji płyt offsetowych. Zdaniem prowadzącego standaryzacja jest wszechobecna i towarzyszy wszystkim procesom związanym z drukiem, dlatego nie wolno przekraczać zalecanych parametrów obróbki płyt offsetowych. Ponadto Mirosław Opolski przedstawił działania zapewniające właściwą linearyzację i kalibrację podczas procesu produkcji form drukowych oraz elementy kontrolne, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Obfitujący w liczne prezentacje i dyskusje pierwszy dzień konferencji został uwieńczony uroczystą kolacją urozmaiconą Festiwalem Piwa, podczas którego każdy z gości mógł poczuć się niczym kiper i posmakować wielu gatunków tego trunku produkowanych w belgijskich browarach. Drugi dzień konferencji wypełniły trzy sesje warsztatowe, prowadzone przez Krzysztofa Sadzińskiego, Marcina Rawickiego i Adama Skierkowskiego. Podzieleni na grupy uczestnicy wzięli udział w dyskusjach dotyczących m.in. historii i przyszłości systemu :Apogee czy też współdziałania sklepu :Apogee StoreFront, modułu WebApproval i systemu Prepress. Na podstawie informacji firmy Agfa Graphics opracował KS