Po sukcesie ubiegłorocznej konferencji „Bezpieczne Opakowanie”, po raz pierwszy zorganizowanej w Sopocie w formule spotkania dwudniowego, zdecydowaliśmy się kontynuować projekt w nowej odsłonie. 9. edycja konferencji „Bezpieczne Opakowanie” odbędzie się w dniach 14-15 listopada br. w hotelu Haston we Wrocławiu.
Tegoroczna lokalizacja nie jest przypadkowa – to na Wrocław wskazywaliście Państwo najczęściej w ankietach jako na preferowane miejsce kolejnego spotkania z cyklu „Bezpieczne Opakowanie”. 14 listopada br. będą miały miejsce prelekcje teoretyczne, przybliżające zagadnienia projektowania i wytwarzania bezpiecznych, ekonomicznych i skutecznych opakowań oraz oczekiwań zleceniodawców, a także prezentujące technologie umożliwiające ich produkcję oraz wymiana doświadczeń z rynkowymi liderami. Wieczorem odbędzie się integracyjna kolacja z atrakcyjnym programem artystycznym. 15 listopada udamy się do laboratorium firmy hubergroup Polska w Nowej Wsi Wrocławskiej, gdzie będzie można zapoznać się m.in. z metodami dostosowywania farby do podłoża, maszyny, prędkości drukowania oraz końcowych właściwości druku wymaganych przez odbiorcę.
Holistycznie o bezpiecznych opakowaniach
Kwestia bezpieczeństwa opakowania jest kluczowa zwłaszcza w takich branżach jak spożywcza, farmaceutyczna czy kosmetyczna i musi być zapewniona bez kompromisu w kwestii jego atrakcyjności. Zagadnienia bezpieczeństwa opakowań regulują również przepisy prawne zarówno polskie, jak i unijne, dlatego program dziewiątej edycji konferencji staraliśmy się przygotować w taki sposób, aby poruszał wszystkie interesujące zagadnienia z różnych obszarów tematycznych. Partnerami tegorocznej konferencji są firmy: API, Digiprint/HP, EFI, JS Hamilton, hubergroup Polska, Koenig & Bauer, Metsä Board, ML Polyolefins Sp. z o.o. oraz Reprograf-Grafikus, które poruszą następujące zagadnienia:
– Pozwolić markom błyszczeć w dobie wzrostu znaczenia ekologii. Jak połączyć ogień z wodą? Trendy premium i ekologiczny rozwijają się równolegle i nie oznacza to, że wzajemnie się wykluczają. O gotowych rozwiązaniach API Group oraz prowadzonych badaniach na temat zachowań kupujących opowie Katarzyna Kozińska, Dyrektor Zarządzająca API Folie Polska Sp. z o.o.
– Jak HP Indigo wspiera marki w zabezpieczaniu produktów to tytuł prezentacji Patricka Cahueta, pełniącego funkcję HP Indigo Secure EMEA Business Leader.
– Produkcja bezpieczna dla biznesu dzięki Radius MIS. Jak projektowanie systemu ERP i ewolucja „otwartej technologii” mogą poprawić identyfikowalność w całym łańcuchu dostaw opowie Monika Nojszewska, Business Development Manager w firmie EFI.
– Nowe wymagania w kontekście Dyrektywy Single Use Plastic przedstawi Adam Fotek, Ekspert ds. Badań w firmie JS Hamilton. W prezentacji zostaną przedstawione wymagania i ograniczenia, jakie stawia producentom opakowań Dyrektywa 2019/904, a także omówione będą rodzaje wyrobów, których wprowadzenie ma być zabronione lub ograniczone.
– Fleksografio!!! Grasz w zielone? – na to pytanie odpowie Rafał Rębecki, Technical Manager Flexo Printing CEE w firmie hubergroup.
– Farby wodne na folii? Niska migracja w inkjecie UV? Z nami to możliwe! – przekonają Kamil Haczmerian, Sales Manager Flexo i Mateusz Szindler, Senior Sales Manager Flexo w firmie Koenig & Bauer.
– Farby Low Migration przedstawi Jarosław Woźny, Reprograf-Grafikus SA/Epple.
– Funkcjonalność barier vs bezpieczeństwo produktu w dzisiejszym przemyśle opakowaniowym omówi Piotr Orliński, Technical Service Manager w Metsä Board, przybliżając nadchodzące zmiany w przepisach prawnych i obecny stan środowiska naturalnego. Narastające brzemię odpowiedzialności za przyszły stan naszego otoczenia zmusza nas do rewizji obecnych technik zabezpieczenia produktów na rynku. Czego powinniśmy użyć, a co eliminować, aby dostarczać produkowane dobra w sposób bezpieczny, zrównoważony i odpowiedzialny, czyli przyszłość w perspektywie nowych możliwości technologicznych Metsä Board.
– Nowe życie odpadów opakowaniowych – ekoprodukty. Opowiedzą o nim Tomasz Mikulski, Prezes Zarządu, Krzysztof Nowosielski, Dyrektor Działu Sprzedaży i Zakupów oraz Robert Fydryszewski, Kierownik do spraw Kluczowych Klientów, ML Sp. z o.o.
Konferencję tradycyjnie moderować będzie uznany specjalista branży opakowań i redaktor prowadzący naukowej części miesięcznika Opakowanie, Stefan Jakucewicz.
Rejestracja i szczegóły wydarzenia na www.poligrafika.pl.
Zapraszamy! AN