E-commerce to jeden z najsilniej rozwijających się trendów rynkowych w Europie i na świecie. To już nie tylko handel elektroniczny, ale cały system najnowocześniejszej technologii na usługach milionów użytkowników. Najważniejszymi powodami, dla których coraz częściej klienci decydują się na zakupy w sieci, są wygoda i czas. Sklepy internetowe pozwalają go zaoszczędzić, ponieważ „pracują” 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu i zapewniają dostawę prosto do domu lub biura. Do tego dochodzi niezaprzeczalny argument w postaci niższych punktów cenowych za produkt w porównaniu z tradycyjnym modelem sprzedaży.
Przykładem przedsiębiorstw segmentu e-commerce są drukarnie internetowe. Chociaż w Polsce jest to wciąż innowacyjne rozwiązanie, są kraje, w których z dużym powodzeniem funkcjonują one od lat, zdobywając coraz większą rzeszę nowych odbiorców. Pierwsze drukarnie internetowe powstały w Niemczech i Stanach Zjednoczonych, gdzie obecnie stanowią już dość popularny kanał dystrybucji usług poligraficznych. Drukarnie on-line to dobre rozwiązanie dla małych i średnich agencji reklamowych, działów marketingu firm samodzielnie zlecających usługę druku, wydawnictw oraz małych i średnich drukarń. Zwłaszcza te ostatnie będą teraz mogły uzupełnić swoją ofertę o produkty, których do tej pory nie proponowały swoim klientom, z uwagi na niewystarczające zaplecze technologiczne lub nakład zamówienia poniżej progu opłacalności dla druku offsetowego.
Chęć sprostania oczekiwaniom rynku stała się inspiracją do stworzenia portalu Drukomat.pl. Powstał on na bazie wieloletnich doświadczeń w obsłudze wymagających klientów korporacyjnych i w oparciu o potencjał technologiczny jednej z najdynamiczniej rozwijających się polskich drukarń, czyli Colours Factory, obecnej na rynku poligraficznym od 7 lat. Drukomat.pl to kompletny model biznesowy integrujący linie produkcyjne, rozwiązania logistyczne oraz infrastrukturę kurierską i płatniczą.
Wykorzystanie jednej z najbardziej innowacyjnych technologii druku firmy Heidelberg oraz zaawansowanych procesów kontroli produkcji, gwarantuje jakość produktów oferowanych przez Drukomat.pl, bez względu na wysokość nakładu. Jest to możliwe dzięki znacznemu skróceniu czasu przygotowania maszyny do druku oraz łączeniu wielu zamówień na jednym arkuszu, a tym samym obniżeniu opłacalnej wielkości nakładu offsetowego nawet do 50 sztuk. Dzięki temu ceny nowej drukarni internetowej są atrakcyjne. Przy tym jakość druku offsetowego wciąż przewyższa jakość druku opartego na technologii cyfrowej. Tym samym każdy może skorzystać z przemysłowych metod produkcji poligraficznej. To, co było do tej pory dostępne głównie dla większych firm i dużych nakładów, teraz jest w zasięgu również małych i średnich podmiotów realizujących znacznie mniejsze zamówienia.
Zaplecze technologiczne w postaci maszyn formatu B1 i VLF (1610x1190 mm) oraz kilkunastu ploterów solwentowych pozwoliło stworzyć najszerszą ofertę na rynku polskich drukarń internetowych w zakresie drukowanych materiałów reklamowych – offsetowych i wielkoformatowych.
Na klientów Drukomat.pl czeka ponad 250 000 produktów w dużym zakresie gramatur podłoży, formatów i nakładów. Korzystający z portalu mogą zamówić produkty offsetowe: wizytówki, ulotki cięte i składane, plakaty, katalogi, kalendarze, notesy, teczki ofertowe, papier firmowy, podkłady na biurko, zaproszenia i pocztówki oraz produkty wykonywane w technologii solwentowej: bannery, stojaki prezentacyjne, billboardy, siatki mesh, folie samoprzylepne.
Jeśli jednak klient nie znajdzie poszukiwanego produktu, wystarczy, że za pośrednictwem strony internetowej wyśle zapytanie, a w ciągu 24 godzin otrzyma propozycję dotyczącą ceny i terminu realizacji druku.
Podobnie jak w każdym e-commerce podstawą sukcesu jest przemyślany interfejs użytkownika, tak i w przypadku Drukomat.pl system zakupu jest intuicyjny, uproszczony do minimum i ogranicza się do trzech kroków:
n wyboru produktu,
n obliczenia jego ceny,
n złożenia zamówienia.
System na każdym etapie podpowiada kolejne kroki, a nawigacja jest prosta nawet dla osoby, która nie zna się na poligrafii i z drukarni internetowej korzysta po raz pierwszy. Po złożeniu zamówienia pozostanie już tylko przesłanie pliku zawierającego kreację i dokonanie zapłaty.
W celu ułatwienia przesyłania i akceptacji plików Drukomat.pl wprowadził – jako jeden z nielicznych tego typu serwisów – system Preflight gwarantujący pełną kontrolę poprawności wydruku. Dzięki niemu klient bardzo szybko i bezpłatnie jest w stanie sprawdzić, czy jego pliki graficzne zostały prawidłowo przygotowane.
Z myślą o agencjach reklamowych oraz podmiotach szczególnie związanych z branżą poligraficzną powstał system Preflight Pro. Ta zaawansowana aplikacja, instalowana na komputerze użytkownika, wygeneruje plik PDF z dowolnego programu graficznego oraz przygotuje raport zawierający ewentualne błędy techniczne. Z jej pomocą można dokonać montażu stron publikacji, stworzyć podgląd projektu oraz przesłać pliki do produkcji. Do dyspozycji użytkowników portal oddaje także archiwum zrealizowanych zleceń i plików, co ułatwi wznawianie zamówień. Pliki są przechowywane przez sześć miesięcy od daty ich ostatniego wykorzystania.
Niezbędnym warunkiem sprawnego działania sklepu internetowego jest elastyczna dystrybucja. W Drukomat.pl klient ma wpływ na czas dostawy i koszt logistyki. Dla zleceń „na wczoraj” przygotowana została opcja Ekspres, w której wybrane produkty są gotowe do wysyłki już po pięciu godzinach od akceptacji pliku, a klient może je otrzymać następnego dnia o 9.00 rano. Dostawy są realizowane bezpłatnie z pomocą usług firm kurierskich oraz systemu Paczkomaty 24/7.
Ujemną stroną znacznej części polskich sklepów internetowych jest brak wsparcia technicznego, a zwłaszcza profesjonalnej infolinii. W Drukomat.pl klient może skorzystać z centrum pomocy na stronie WWW, gdzie znajdzie informacje dotyczące funkcjonowania portalu, składania zamówień czy pracy z plikami. W przypadku wątpliwości na wszelkie pytania odpowiedzą kompetentni konsultanci. Wystarczy zadzwonić, wejść na chat lub zamówić bezpłatną rozmowę telefoniczną na wskazaną godzinę.
Od początku działalności Drukomat.pl koncentruje się na współpracy z agencjami reklamowymi, drukarniami oraz wydawnictwami, którym oferuje narzędzie pomocne w tworzeniu kompletnej oferty materiałów poligraficznych. Każda agencja i drukarnia może liczyć na stabilne wsparcie accounta i system rabatów agencyjnych.
Drukomat.pl to odpowiedź na poszukiwanie przez rynek coraz to nowych rozwiązań zapewniających wygodę zakupu i wysoką jakość za atrakcyjną cenę. To nie tylko doskonałe narzędzie oparte na nowoczesnej technologii, ale także 200-osobowy zespół specjalistów, którzy swoim doświadczeniem wspierają każdy etap realizacji zamówienia.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Drukomat.pl