Biznes to relacje
21 Feb 2023 09:39

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

210 wystawców, 600 brandów i 8150 zwiedzających, w tym 1266 reprezentantów z ponad 20 krajów. 3 hale, setki artykułów promocyjnych, warsztaty i pokazy mediów oraz maszyn, premiery produktów i urządzeń. Tak w dwóch zdaniach można podsumować Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku PROMO SHOW.

Nowa formuła, stała jakość

W dniach 8-9 lutego 2023 r. w EXPO XXI Warszawa odbyły się – w całkowicie nowej formule – targi PROMO SHOW. W poprzednich edycjach targów wystawcami były przede wszystkim firmy z szeroko rozumianej branży artykułów promocyjnych, a sam event odbywał się w hotelowych przestrzeniach (najpierw w warszawskim hotelu Novotel, później – w hotelu Hilton). Coraz większe zainteresowanie targami skłoniło organizatorów do wyboru nowej, dogodniejszej, a przy tym równie atrakcyjnej lokalizacji – EXPO XXI Warszawa.

Tegoroczna edycja PROMO SHOW mocno otwarła się na dostawców mediów i maszyn dla segmentów reklamy, druku na tekstyliach i znakowania gadżetów reklamowych. Tym samym PROMO SHOW stało się eventem, który oferuje kompleksową ofertę dla każdego, kto szuka nowych rozwiązań zarówno w poligrafii, jak i reklamie, a to wszystko w dogodnej lokalizacji, w centrum Warszawy. Event dedykowany był agencjom reklamowym, drukarniom i klientom końcowym.

Jak co roku, ogromną wagę przywiązujemy do jakości zwiedzających. Nasze targi dedykowane są profesjonalistom z branży, takich gości zapraszamy i takich także się spodziewamy. W tym roku podczas nowej formuły PROMO SHOW dopisali także goście z zagranicy, słychać to było w halach targowych – mówi Monika Opałka, dyrektor sprzedaży w „OOH magazine”, organizator targów.

Liczne nowości i premiery

Na stoiskach wystawców miały miejsce liczne promocje, premiery i warsztaty. Viscar zaprezentował premierowo SALF-350 – urządzenie do produkcji cyfrowych etykiet i naklejek w przemysłowych nakładach; nowości w kontekście opakowań i etykiet promowała też firma Ekstreme, prezentując OKI Pro 1050 – drukarkę dla nisko- i średnionakładowej produkcji etykiet.

Firma Modico pokazała możliwości drukarki UV-LED Revolution 360°T, która umożliwia bardzo szybki nadruk bezpośredni na przedmiotach cylindrycznych i stożkowych takich jak butelki, puszki, termosy, szklanki itp. Imago Printer pochwaliło się nową generacją polskich drukarek UV LED oraz technologią druku DTF UV. Na stoisku firmy Atrium Centrum Ploterowe premierę miał ploter ekożywiczny 1,3 m Mutoh XpertJet 1341SR PRO, prezentowane były także plotery LED-UV do gadżetów Mutoh XpertJet UF oraz plotery tekstylne do koszulek DTF Mutoh 628. Odbyła się też prezentacja druku termotransferem z białym tonerem na folii Forever OKI PRO8432WT.

Integart zaprezentował technologię HP Latex oraz inne rozwiązania w zakresie materiałów, technologii do druku i post-finishingu. 

Unicup pokazał natomiast maszynę do personalizacji kubków papierowych i plastikowych, prezentując, jak na bardzo małej przestrzeni można zorganizować całą produkcję personalizowanych kubeczków.

Na stoisku firmy Epson pojawiły się premiery w ramach serii SureColor, w tym nowy SC-T7700D dla biur projektowych oraz pracowni architektonicznych, SC-P8500D dla twórców reklamy wielkoformatowej i drukarki LFP z atramentem żywicznym SC-R.

Druk i znakowanie tekstyliów – mocna reprezentacja

Podczas tegorocznego PROMO SHOW organizator postawił mocny nacisk również na przedstawicieli branży druku na tekstyliach. 

Firma EMB Systems przeprowadziła cykl szkoleń, które objęły tematykę oprogramowania RIP CAD Link dla drukarek Brother oraz technologii DTF. Premiery odbyły się również na stoisku firmy Haftex, która zaprezentowała sześć maszyn hafciarskich z serii: PRO2, MAX II, JUNIOR, a także na specjalnym stanowisku pokazywała oprogramowanie hafciarskie Wilcom i Sierra. 

Prawdziwe nowości pojawiły się też na stoisku Akonda Tex – gdzie można było podziwiać drukarki DTG/DTF, produkowane przez japoński koncern Ricoh. Na stoisku Viscar były prezentowane najnowsze prasy do termotransferu: JStahls Diversity, Secabo TS5 i TCC Lite oraz totalna nowość – nigdzie jeszcze nie pokazywane prasy Zodiac.

Epson pokazał m.in. rozwiązania sublimacyjne do druku na tekstyliach z rodziny SureColor SC-F, w tym Epson SC-F10000H – najnowszą propozycję z oferty firmy do druku sublimacyjnego. Na stoisku SICO Print Solutions pokazane zostały m.in. rozwiązania Sun Chemical do drukowania tekstyliów oraz Mimaki UJF6042 do druku na gadżetach, media i urządzenia do zadruku odzieży reklamowej: Hanza DTF 60 oraz bardzo szeroka oferta farb i chemii do sitodruku na tekstylia, papier i plastik.

Trzeci dzień targów – Wieczór Wystawców 

Jak co roku i tym razem, pierwszego dnia targów, w kultowym już BANK CLUB odbyła się uroczysta Gala dla Wystawców oraz zaproszonych gości, na której bawiło się 545 przedstawicieli agencji reklamowych i drukarń. Wieczór ten od lat traktowany jest jako nieformalny trzeci dzień targowy, gdzie w kuluarach można również porozmawiać o biznesie. Tematem przewodnim gali był styl DISCO, a gwiazdą wieczoru występ cover band ABBA. 

Podczas oficjalnej części imprezy na scenę zostały zaproszone firmy, które w tym roku obchodziły swoje jubileusze, a wywiady z nimi pojawiły się na łamach drukowanego wydania „OOH magazine”.

Za nami intensywny czas, ogrom pracy i masa przygotowań do międzynarodowego wydarzenia. Dzisiaj chcemy podziękować wszystkim wystawcom i zwiedzającym. Dzięki Wam i z Wami tworzymy niezapomniane wydarzenia, wspieramy branżę i budujemy relacje – mówi Robert Załupski, dyrektor generalny w „OOH magazine”, organizator targów. 

PROMO SHOW – Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku – w nowej formule odbywały się w EXPO XXI Warszawa. Podczas targów miało miejsce wiele premier, szkoleń i prezentacji nowości z branży druku i poligrafii. Targi odwiedziło 8150 zwiedzających, w tym 1266 gości zagranicznych. Podział procentowy odwiedzających: 78 proc. reklama (agencje reklamowe, drukarnie itp.), 17 proc. klient końcowy oraz 5 proc. dostawcy.

Kolejna edycja wydarzenia odbędzie się w dniach 14-15 lutego 2024 r. w EXPO XXI Warszawa. Więcej o wydarzeniu na www.promoshow.pl 

Opracowano na podstawie materiałów organizatora