Zakończyły się Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK – niepowtarzalny czas biznesowych spotkań o międzynarodowym wymiarze. Liczby mówią same za siebie. Tegoroczna edycja z pewnością na długo pozostanie w pamięci wystawców i zwiedzających. Dlaczego? Oto trzy główne powody.
Po pierwsze WYSTAWCY
W tym roku było ich nieco ponad 500. Swoimi ekspozycjami wypełnili pięć pawilonów wystawienniczych oraz znaczną część głównego placu na terenie zewnętrznym, stanowiąc jednocześnie największą imprezę wystawienniczą spośród całego bloku targów trwających w tym samym czasie, czyli targów Polagra Tech, Polagra Food, Polagra Gastro, Invest Hotel i Smaki Regionów. Łącznie w dniach od 27 września do 2 października na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich wystawiło się ponad 1300 firm z 45 krajów świata prezentujących 450 nowości. Ponad 200 z nich przedstawili wystawcy targów TAROPAK, wśród których 12 zostało wyróżnionych Złotym Medalem MTP.
Tegorocznymi laureatami najcenniejszego trofeum MTP zostali przedstawiciele firm: Ecor Product, Gekoplast, Izipak, Janfruit, Klar Glass, Polpak, Promens, Radpak Fabryka Maszyn Pakujących, Sudpack Polska, Transaco Group oraz Trilogiq Poland i Winterwarm Polska.
Liczba i jakość produktów wyróżnionych Złotym Medalem to efekt nieprzeciętnego zaangażowania wystawców, za które bardzo dziękujemy – mówi Joanna Kucharska, dyrektor Targów TAROPAK. – Cieszy fakt, że to właśnie takie firmy budują i kreują z nami przyszłość branży opakowaniowej i logistycznej, która maluje się w niezwykle optymistycznych barwach.
Wynikiem zaangażowania i solidnego przygotowania się do targów były również przyznane nagrody za najatrakcyjniejsze stoisko. Wyróżnienia Acanthus Aureus przyznane zostały firmom: Sudpack Polska, Silny&Salamon, Cassioli Polska, Logis, Utz – Georg Utz, Antalis Poland.
Po drugie ZWIEDZAJĄCY
Liczba zwiedzających znacznie przekroczyła spodziewaną. Z dumą i nieskrywaną satysfakcją ogłaszamy, że na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich gościliśmy łącznie ponad 60 000 zwiedzających z całego świata – podkreśla Joanna Kucharska. Blok targów Polagra wraz z największym w tej grupie TAROPAKIEM zwiedziło około 130 delegacji z takich krajów jak: Uzbekistan, Tadżykistan, Iran, Algieria, Egipt, Turcja, Kazachstan, Białoruś, Ukraina, Litwa, Rosja, Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Meksyk czy Kanada. Potencjał polskiego opakowalnictwa jest imponujący, a co najważniejsze chcą z niego korzystać przedsiębiorcy z najróżniejszych branż – wyjaśnia Joanna Kucharska. – Naturalnie największy udział w spotkaniach mieli przedsiębiorcy reprezentujący branżę FMCG, ale zdecydowany akcent farmaceutyki, kosmetologii czy motoryzacji daje sporo do myślenia.
Godny podkreślenia jest również profil zwiedzających, którzy w znacznej mierze stanowili pion zarządzający międzynarodowych koncernów, sieci handlowych i prężnie rozwijających się przedsiębiorstw.
Uśredniając opinie wystawców z całą pewnością stwierdzam, że tegoroczne targi TAROPAK zostały przyjęte bardzo pozytywnie. Doceniono jakość zwiedzających, ich profesjonalizm oraz otwartość na podejmowanie biznesowych inicjatyw. Nie oznacza to jednak, że słowa krytyki w ogóle nie padły. Te jednak traktujemy jako motor napędowy do udoskonalania formuły wydarzenia i polepszania jej jakości – tłumaczy Joanna Kucharska.
Po trzecie WYDARZENIA
Tegoroczne targi TAROPAK ubarwiły wydarzenia towarzyszące skoncentrowane na dwóch głównych zagadnieniach – logistyce oraz opakowalnictwie. Wielkim sukcesem zakończyły się II Kongres Przemysłu Opakowań oraz I Forum Bezpieczeństwa w Magazynie. Tradycyjnie już można było wziąć udział w Sztaplar Show oraz In4Log – imprezach logistycznych. Debiutujący Salon Logistyki Odzysku oraz znane już konferencje Bezpieczne Opakowanie i Innowacyjne Opakowania także znalazły swoich słuchaczy, podobnie jak wystawa Art of Pac-kaging czy konferencja odpowiadająca na pytanie: Jak sprzedawać żywność zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 1169/2011?
Bogaty program wydarzeń towarzyszących to głównie zasługa współpracujących z nami mediów, stowarzyszeń branżowych oraz instytutów, a także wspierających ich działalność partnerów biznesowych. Dziękując za wspaniały efekt wspólnej pracy, śmiało wyrażam nadzieję na jej kontynuację, która owocuje jeszcze większą świadomością biznesową branży – mówi Joanna Kucharska.
Zakończone właśnie czterodniowe święto branży opakowaniowej i logistycznej przechodzi do historii jako wydarzenie objawiające ogromny potencjał obu sektorów, a co najważniejsze – zauważalny przez kontrahentów z Polski i zagranicy. Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK odbędzie się dokładnie za dwa lata. Tymczasem już dziś można zaprosić na Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego PAKFOOD, które odbędą się w dniach od 21 do 24 września 2015 r.
Opracowano na podstawie materiałów MTP