Biznesowy drogowskaz według Canon
6 Dec 2016 14:58

O integracji firm Canon i Océ, nowym portfolio oraz dynamicznie zmieniającym się rynku poligraficznym opowiada Rafał Osiekowicz z Canon Polska. n W ubiegłym roku oficjalnie zakończyło się przejęcie polskiego oddziału Océ przez spółkę Canon. Jak bardzo zmieniła się sama firma? Rafał Osiekowicz: Dzięki połączeniu obu spółek Canon stał się jednym z liderów rynku produkcyjnego w Polsce. Do niedawna firma posiadała w ofercie tylko niskonakładowe drukarki atramentowe dla sektora CAD oraz Graphic Arts. Dużą popularnością i rynkową renomą cieszą się 12-, 8- i 6-kolorowe plotery Canon z serii imagePROGRAF do produkcji i wydruków próbnych oraz fotografii i grafiki artystycznej. Ponadto w ofercie posiadamy wysokiej jakości 60-calowe pigmentowe maszyny produkcyjne z serii imagePROGRAF do zastosowań wewnętrznych, z dużą odpornością na światło UV. Seria ta została stworzona z myślą o rynku fotograficznym, proofingowym oraz detalicznym. Naszą bogatą ofertę uzupełnia legendarna linia ploterów płaskich Arizona UV, która stanowi branżowy benchmark w obszarze grafiki ekspozycyjnej. Po integracji oferta firmy Canon poszerzyła się także o wysokonakładowe urządzenia dla rynku CAD, a klienci zyskali dostęp do bogatej oferty materiałów oraz sprawdzonych usług serwisowych. n Czy w związku z integracją dział biznesowy Canon został rozwinięty? R.O.: Bez wątpienia. Obecnie firma łączy wieloletnie doświadczenie, kompe-tencje oraz bogate portfolio produktowe Océ z dynamiką, innowacyjnością i doskonałą marką Canon. To daje olbrzymi potencjał do dalszej rynkowej ekspansji, co już przełożyło się na nasze wyniki sprzedaży. W zakresie niskonakładowych urządzeń CAD odnotowaliśmy znaczny wzrost, co cieszy szczególnie, ponieważ w skali europejskiej rynek ten notował spadki. Na rynku Graphic Arts udało nam się znacznie podnieść sprzedaż ploterów w technologii pigmentowej. Bardzo dużą popularnością cieszyła się seria Arizona – nasza wiodąca linia ploterów płaskich drukujących w technologii UV. n Co wyróżnia Waszą ofertę w stosunku do konkurencji? R.O.: Klienci od zawsze poszukują wysokiej jakości. To, co niewątpliwie jest naszym sukcesem, to przekonanie ich, że jakość wydruków oferowana przez urządzenia Arizona jest rynkowym punktem odniesienia dla innych. Dziś wszyscy pytają o „jakość wydruku, taką jak na Arizonie”. Drugim ważnym elementem jest legendarna niezawodność oraz prosta konstrukcja. Gdy dodamy do tego nasz 70-osobowy wyspecjalizowany serwis, klient może mieć absolutne poczucie bezpieczeństwa, dzięki gwarancji ograniczenia przestojów w pracy. Ponadto ważny jest koszt użytkowania i materiałów eksploatacyjnych, a w tym obszarze także jesteśmy wiodącą na rynku firmą. n Canon podkreśla, że nie tylko sprzedaje rozwiązania, ale chce być także doradcą i partnerem dla klientów. Co to w praktyce oznacza? R.O.: W firmie Canon łączymy unikalne kompetencje – z jednej strony posiadamy kilkunastoletnie doświadczenie w wielkim formacie wyniesione z polskiego rynku, z drugiej czerpiemy z ogromnego wsparcia Canon Europe. O tym rynku wiemy niemal wszystko, dlatego nasi klienci często zaczynają rozmawiać z nami o sytuacji w branży, nowych usługach, potrzebach, dopiero później przechodzimy do kwestii konkretnych rozwiązań. Wielu klientów posiada jednocześnie kilka naszych urządzeń, co świadczy o jakości oraz zaufaniu do nas jako doradców. n Jak z perspektywy firmy Canon zmienia się rynek druku produkcyjnego? R.O.: To trudny rynek, dlatego najlepsze wyniki generują firmy, które odpowiadają na aktualne potrzeby klientów i wchodzą w nowe obszary. To właśnie w tym momencie zaczyna się nasza rola aktywnego doradcy. Plotery Arizona UV pozwalają na drukowanie na sztywnych i giętkich mediach – na papierze, szkle czy drewnie. Mamy wielu klientów, którzy otwierając się na nowe rynki, jak np. branża meblowa czy wnętrzarska, notują doskonałe wyniki i zdobywają nowych klientów. Gwarancją sukcesu jest według mnie wysokiej klasy produkt w połączeniu z pomysłem na rozwój biznesu. n Dziękuję za rozmowę.