Branża żyje i kwitnie
18 Oct 2024 11:09

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Targi PRINTING United, organizowane corocznie przez PRINTING United Alliance, najbardziej wszechstronne stowarzyszenie branży poligraficznej w Ameryce Północnej, odnotowały kolejną rekordową edycję. Wydarzenie, które odbyło się w dn. 10-12 września br. w Las Vegas, zgromadziło 800 wystawców i przyciągnęło 25 tys. uczestników ze 115 krajów. Odwiedził je nawet Elvis Presley! Premiery produktowe, pokazy pracy maszyn na żywo, niezliczone sesje edukacyjne, wydarzenia dedykowane adeptom poligrafii oraz kobietom branży,

a to wszystko pod jednym dachem – to cechy wyróżniające te największe w obu Amerykach targi.

Kolejna, bez wątpienia udana edycja targów PRINTING United, umocniła ich status najważniejszego wydarzenia dla branży poligraficznej na kontynentach obu Ameryk, i to pomimo faktu, że w tym samym czasie w Chicago odbywały się targi Labelexpo Americas, a na Florydzie – SuperCorrExpo. Obecność Elvisa Presleya przywołała w mojej pamięci świetlane lata poznańskiej Poligrafii – jedną z jej ostatnich dobrych edycji uświetnił przecież Chuck Norris, który był częstym gościem na stoisku Poligrafiki. Żal, że nie mamy teraz jednej silnej imprezy targowej, pod jednym dachem gromadzącej różne segmenty druku, inspirującej drukarnie do dywersyfikacji oferty. Zazdrość, bo nie mamy też jednej, silnej i bardzo wpływowej organizacji branżowej, reprezentującej interesy wszystkich segmentów rynku, wykorzystujących druk jako jeden ze swoich procesów produkcyjnych.

Głos branży w Kongresie

Wśród celów statutowych PRINTING United Alliance można wymienić m.in. edukację branży (realizowaną przez liczne projekty, takie jak np. iLearning+, o którym pisaliśmy już w Poligrafice 8/24), a także lobbing na jej rzecz. Przekłada się on na bardzo konkretne działania. W ubiegłym roku zdecydowaliśmy o utworzeniu Printing Caucus, czyli grupy osób, które będą ambasadorami branży poligraficznej w Kongresie – mówi Ford Bowers, prezes i dyrektor zarządzający PRINTING United Alliance. – Grupa ta liczy aktualnie czterech kongresmenów i jest neutralna pod względem płci i opcji politycznej – dwie osoby to kobiety, dwie są demokratami. Co więcej, dwie z nich mają biznesy drukarskie, więc znają bolączki branży od podszewki. Za chwilę dołączy do tej grupy kolejnych czterech kongresmenów, a docelowo liczymy na 20-30. Grupa ta będzie naszym przedstawicielem w Kongresie – jeśli dostrzeżemy jakieś zagrożenie legislacyjne, będziemy mogli się do nich zwrócić, a oni nas wysłuchają i jeśli okaże się to zasadne, będą naszym głosem, pierwszą linią obrony. Potrzebujemy jej, bo jednym z celów PRINTING United Alliance jest dbanie o interesy branży i lobbing na jej rzecz. Jako organizacja mamy już sukcesy na polu powstrzymania niekorzystnej dla poligrafii legislacji na poziomie stanowym – zapobiegliśmy np. ustawie o eliminacji wykorzystania czerni węglowej w stanie Nowy Jork. Trudno nam jednak być na bieżąco ze wszystkimi projektami ustaw we wszystkich 50 stanach Ameryki, dlatego musimy rosnąć jako organizacja – liczyć więcej członków i dysponować większymi zasobami na nasze statutowe działania. Targi PRINTING United to doskonała okazja do budowy społeczności i finansowania naszej działalności. Cały dochód z tego wydarzenia reinwestujemy bowiem w branżę.

Dobre targi w trudnym roku

Targi PRINTING United Expo, które odbyły się w dn. 10-12 września br. w Las Vegas, zgromadziły 800 wystawców i przyciągnęły 25 tys. uczestników ze 115 krajów. To świetny wynik, biorąc pod uwagę fakt, że zwiedzający mieli do wyboru dwie inne branżowe imprezy. Chciałbym podkreślić z całą mocą, że naszą intencją nie było organizowanie targów PRINTING United w tym samym czasie, co wyspecjalizowane wydarzenia odpowiednio dla branży etykiet i tektury falistej – mówi Ford Bowers. – Jednak w czasie, kiedy musieliśmy podjąć decyzję o wyborze terminu w Las Vegas Convention Center, organizatorzy tych wystaw nie ogłaszali oficjalnie ich dat. My planujemy nasze targi z kilkuletnim wyprzedzeniem i jesteśmy transparentni w informowaniu o ich terminach i lokalizacjach. Nasz kalendarz jest potwierdzony na kilka lat do przodu, więc mam nadzieję, że taka sytuacja już się nie powtórzy.

Rok 2024 nie jest łatwy dla amerykańskiej poligrafii – kontynuuje Ford Bowers. – Stopy procentowe są wysokie, przed nami wybory, co zawsze generuje niepewność w gospodarce. Szczególnie trudna sytuacja jest na rynku odzieży, gdzie obroty producentów spadły nawet o 20-30 proc. Tym bardziej więc cieszy nas wysoka liczba maszyn zakontraktowanych przez naszych wystawców i ich zadowolenie ze struktury odwiedzających, zarówno pod względem ich decyzyjności, jak i różnorodności. Wielu gości PRINTING United Expo szuka tu inspiracji, w jakim kierunku rozwinąć swoje biznesy, co powoduje, że wystawcy mają szansę nawiązać kontakty z firmami zupełnie im nieznanymi. To jedna z najważniejszych wartości naszej koncepcji „pod jednym dachem”.

Targowe sukcesy wystawców

Trzydniowe targi okazały się wielkim sukcesem dla wystawców, którzy zaprezentowali swoje wszechstronne technologie na powierzchni prawie 36 tys. m2. Biorąc pod uwagę kilka odbywających się równolegle wydarzeń, a także fakt, że rok 2024 jest rokiem drupy, jesteśmy naprawdę zadowoleni z frekwencji, ale jeszcze bardziej z imponującej liczby przełomowych maszyn o łącznej wadze prawie 2,3 mln ton, pracujących na żywo w halach wystawowych i, co nie jest zaskakujące, z odnotowanej sprzedaży – komentuje Mark J. Subers, prezes ds. wydarzeń i wystaw w PRINTING United Alliance. – Wielu uczestników mogło zobaczyć najnowsze technologie po raz pierwszy w Ameryce Północnej, co było dla nich bardzo istotne. Entuzjazm wyczuwalny jest również w podsumowaniach wystawców.

Byliśmy bardzo zadowoleni z poziomu odwiedzin naszego stoiska przez uczestników PRINTING United Expo 2024 – mówi Shinichi Yoshida, wiceprezes wykonawczy i dyrektor generalny Canon U.S.A., Inc., firmy która była sponsorem tytularnym wydarzenia. – Pokazy na żywo maszyny atramentowej varioPRINT iX1700 były główną atrakcją, przyciągając ponad 250 uczestników na w pełni zarezerwowane prezentacje produktów.

Ilan Elad, prezes Kornit Americas, komentuje: Opuszczamy Las Vegas naładowani energią. Obecność Kornit na PRINTING United potwierdziła naszą pozycję lidera w cyfrowej transformacji druku odzieży. Dzięki pierwszej w historii prezentacji Apollo w obu Amerykach i silnemu poparciu jakości MAX ze strony naszych klientów, jasne jest, że prowadzimy branżę w kierunku zrównoważonej przyszłości na żądanie.

Konica Minolta podpisała cztery umowy sprzedaży na targach: dwie na atramentową maszynę drukującą AccurioJet KM-1e LED UV i dwie na cyfrową drukarkę etykiet AccurioLabel 230. Firma uważa, że PRINTING United zapewnił możliwości nawiązania kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami, poznania ich wyzwań i zbadania, w jaki sposób druk jest nie tylko funkcją, lecz także ewoluującym narzędziem, oferującym bezprecedensowe możliwości kreatywności i rozwoju biznesu. Nasza koncentracja na rozwijających się obszarach, takich jak etykiety i opakowania, wielki format, uszlachetnienia i druk atramentowy, pokazuje, w jaki sposób wzmacniamy i rozwijamy działalność w zakresie druku komercyjnego i przemysłowego – mówi Frank Mallozzi, prezes działu druku przemysłowego i produkcyjnego w firmie Konica Minolta.

Ken Hanulec, wiceprezes EFI ds. globalnego marketingu, dodaje: Zespół EFI był zachwycony tłumami na targach PRINTING United w Las Vegas w tym roku. Branża wyraźnie żyje i kwitnie. Wspaniale było zobaczyć tak wielu innowatorów i liderów myśli pod jednym dachem!

Do zobaczenia w Orlando

Sukces PRINTING United Expo 2024 przygotował grunt pod kolejną rekordową edycję, która odbędzie się w dniach 22-24 października 2025 r. w Orlando na Florydzie. Organizatorzy informują, że sprzedane jest już prawie 70 proc. powierzchni wystawienniczej. Czego spodziewać się za rok? Specyfiką amerykańskiego rynku jest olbrzymia popularność usług mailingu bezpośredniego, więc ten segment zawsze będzie miał dużą reprezentację pod dachem PRINTING United Expo. Zauważamy też stały wzrost segmentu druku na tkaninach oraz odzieży. Pomimo przejściowych trudności ten rynek zdecydowanie charakteryzuje się wysokim potencjałem wzrostu. Jednak największy wzrost prognozuję w obszarze opakowań – podsumowuje Ford Bowers.

Anna Naruszko