W kwietniu br. firma Durst otworzyła w Brixen, w północnych Włoszech nową, futurystyczną siedzibę z Customer Experience Center, czyli centrum demonstracyjno-testowym dla klientów. To kolejny krok milowy w transformacji tego dostawcy wysoce zintegrowanych usług procesowych.
Customer Experience Center – centrum demonstracyjno-testowe o powierzchni 5700 m2 uosabia transformację firmy Durst w wysoce wyspecjalizowany, zaawansowany technologicznie biznes. Posłuży austriacko-włoskiemu producentowi jako miejsce spotkań z klientami z całego świata.
Projekt budynku firmy z wieżą został po raz pierwszy zaprezentowany ponad 50 lat temu, ale nigdy go nie zrealizowano. Koncepcja budynku zakładała zintegrowanie nowego bloku administracyjnego z obiektami produkcyjnymi. Architekci Monovolume wprowadzili ją w życie i zaprojektowali płaskie, pływające „skrzydło” z sześciokondygnacyjną wieżą. Malowana proszkowo, metalowa fasada ma 850 wielokolorowych, świetlistych okien przypominających piksele. „Pikselowa” fasada nowej siedziby wskazuje również obszary działalności firmy – Durst jest jednym ze światowych liderów w dziedzinie wysokowydajnych systemów druku – od przetwarzania danych obrazu, przez drukowanie, po końcowe wykończenie produktu – wszystko z jednego źródła.
Innowacja jak mantra
Durst zatrudnia obecnie ponad 700 osób i ma ponad 20 filii na całym świecie. Jego historia sięga ponad 80 lat i jest ściśle związana z rodziną Oberrauch, która od trzech pokoleń pozostaje właścicielem firmy Durst. Christof Oberrauch przekazał ostatnio firmę swojemu synowi, Haraldowi Oberrauchowi. W tym samym czasie Christoph Gamper został mianowany dyrektorem generalnym i dzięki pozycji współwłaściciela ma większy wpływ na działalność firmy. Przewodził on transformacji Dursta, wprowadzał nową strukturę zarządzania oraz nową filozofię biznesową: pasję do technologii i rynków, innowację jako wiodący motyw działania oraz aktywnie współpracował i brał udział w każdym aspekcie tej transformacji.
W ceremonii otwarcia nowoczesnego budynku wzięło udział ponad 1000 gości, wśród których znaleźli się m.in. klienci, pracownicy i partnerzy biznesowi firmy Durst. Nie zabrakło również lokalnych oficjeli: burmistrza Brixen Petera Brunnera, dziekana uczelni w Brixen Alberta Pixnera, członka rady regionalnej Południowego Tyrolu Philippa Achammera oraz Patrika Pedó i Juri Pobitzera z zespołu architektów Monovolume.
To bardzo znaczący dzień w długiej historii firmy Durst – powiedział Christoph Gamper, otwierając wydarzenie. – Nie boimy się przyszłości. Jesteśmy tutaj po to, aby ją kształtować. Mamy najlepszych pracowników, najlepszych klientów i najlepszą technologię. Kierując się innowacją jak mantrą, Durst oferuje kompletne rozwiązania „from pixel to output”, co dobitnie wskazuje na całościowe podejście – od najmniejszych, początkowych elementów do znakomitej, kompletnej i innowacyjnej technologii. Tutaj, w naszej głównej siedzibie, w Południowym Tyrolu, w pięknym górskim siedlisku, pomimo koncentracji na maszynach zawsze podmiotem naszych działań będą ludzie za nimi stojący. Nie chodzi o pojawienie się takiej koncepcji, ale o jej istotę, wyraźne przekazanie tej idei światu poprzez stworzenie chronionej przestrzeni dla innowacji, zebranie wyjątkowych ludzi, którzy poświęcają się dla określonej wizji: stworzenia czegoś nowego, inspirowania i pójścia dalej, zawsze zadając następne pytanie.
Opracowanie: AN