Cyfrowe forum w Genewie
6 Dec 2016 14:47
Niespełna 2 miesiące przed drupą, w dniach 1-3 kwietnia br., odbędzie się w Genewie druga edycja targów Fespa Digital. Pierwsza, przypomnijmy, miała miejsce w 2006 roku w Amsterdamie i została przyjęta z wielkim entuzjazmem zarówno przez wystawców, jak i zwiedzających.
Targi Fespa Digital dedykowane są przede wszystkim cyfrowemu drukowi wielkoformatowemu. W tym roku swoje nowe produkty i rozwiązania pokaże na 15 000 m² ponad 200 wystawców. Jak informuje federacja Fespa, będą to targi o 50% większe w stosunku do inauguracyjnej edycji, co jest niewątpliwie wielkim sukcesem w roku drupy. Co ciekawe, 80% wystawców będą stanowiły firmy niezamierzające wystawiać się w Düsseldorfie. Płynie stąd jasny wniosek, że branża potrzebuje własnej imprezy, z bogatym, jej dedykowanym programem tematycznym.
Innowatorzy kontra ekolodzy
Aby ułatwić zwiedzającym nawigację po targach, federacja zdecydowała się wprowadzić dwa oznaczenia stoisk/produktów: czarnym logo „Innovator” będą oznaczone rozwiązania innowacyjne na rynku, natomiast zielonym „Planet Friendly” – te wspomagające drukowanie odpowiedzialne względem środowiska. Nie znaczy to oczywiście, że wszystkie stoiska będą posiadały czarną, zieloną lub obie etykietki. Innowatorów i ekologów ma oznaczyć specjalnie powołana komisja ekspertów.
Szkolenia, seminaria, konferencje…
Fespa Digital 2008 to także bogaty program edukacyjny. Wspólnie z platynowymi sponsorami HP, EFI, Gandi Innovations i globalnym partnerem technologicznym firmą Xaar federacja opracowała kilka programów szkoleniowych, mających pomóc drukarzom wielkoformatowym w dokonaniu właściwej inwestycji. Showcase Theatre skoncentruje się na nowych technologiach, aplikacjach i możliwościach rynkowych. Szkolenia dla profesjonalistów zapowiada także firma Adobe. Po raz pierwszy odbędzie się Digital Textile Conference (31 marca i 1 kwietnia w hotelu Crowne Plaza, sąsiadującym z miejscem odbywania się targów – centrum Palexpo).
W ramach Fespa Digital 2008 znajdzie się także ekspozycja nagrodzonych zgłoszeń do konkursu Fespa Digital Print Awards 2008 (konkurs wspierany jest przez firmę HP) z regionów Europy, Środkowego Wschodu i Afryki w 8 kategoriach aplikacji: pojazdy, indoor, outdoor, decor, opakowanie, druk na tekstyliach, produkt i sztuka. Ekspozycja prac pokaże zwiedzającym, jak liderzy druku cyfrowego przekraczają kolejne granice – wyobraźni i technologii. Frazer Chesterman, exhibition director, podsumowuje: Na dojrzałym, ale szybko ewoluującym rynku cyfrowego druku wielkoformatowego dostawcy nie mają łatwego zadania próbując stawić czoło ciągłym innowacjom. Borykające się z ciągłym brakiem czasu i natłokiem informacji osoby podejmujące decyzję o inwestycjach naprawdę potrzebują niszowego forum, które dostarczy potrzebnych im danych w pigułce i zainspiruje nowymi pomysłami. Takim forum ma ambicję być Fespa Digital. Jestem przekonany, że dzień lub dwa spędzone w Genewie zmotywują zwiedzających do pozytywnych zmian w ich biznesach.
Opracowanie: AN