DushaGreya to znana marka utalentowanej moskiewskiej projektantki mody, Natalii Dushagreya. Łącząc kreatywność z najnowocześniejszą technologią druku cyfrowego, dostarczaną przez firmę Mimaki, Natalia od kilku lat zachwyca kobiety efektownymi ubraniami, które wyróżniają się niezrównaną oryginalnością.
Aby stworzyć kolekcję, Natalia Dushagreya nie tylko wykorzystuje tradycyjne techniki i własne know-how, ale także aktywnie integruje najnowszą technologię cyfrową z linią produkcyjną drukującą na tekstyliach.
Urządzenia do druku cyfrowego pozwalają projektantowi na odwzorowanie dowolnych wzorów, zdobień, średniowiecznych motywów i naturalnej grafiki w nieograniczonej gamie kolorystycznej i wysokiej rozdzielczości – od delikatnych pastelowych odcieni po jasne i głęboko nasycone kolory. Jakość nadruków cyfrowych przewyższa jakość tradycyjnych tkanin, zarówno pod względem różnorodności kompozycji kolorystycznych, jak i kontrastu i wyrazistości przy drukowaniu drobnych detali lub skomplikowanych elementów geometrycznych. Technologia cyfrowa umożliwia uzyskanie wyjątkowo płynnych przejść kolorów, co jest praktycznie nieosiągalne przy zastosowaniu analogowych metod druku. Jako projektantka staram się w pełni wykorzystywać zalety druku cyfrowego podczas produkcji mojej kolekcji – mówi Natalia Dushagreya.
Natalia rozpoczęła swoje twórcze przedsięwzięcia jako projektantka wzorów; przez wiele lat zajmowała się batikiem i zdobieniem gotowych tekstyliów. W 2015 roku, z dużym doświadczeniem zawodowym i pełna kreatywnych pomysłów, mogła zrealizować swoje odwieczne marzenie – zaprojektować damską odzież i stworzyć całkowicie nowe produkty. To był początek marki DushaGreya. Natalia, która nigdy nie lubiła mroźnej zimy, rozumiała, czym powinna być codzienna odzież wierzchnia, a dzięki połączeniu kreatywnych pomysłów, nowoczesnych technologii i materiałów była w stanie wynieść na szczyt produkty DushaGreya, które stały się szczególnie popularne wśród koneserów komfortu i oryginalności.
Druk na wymiar
Do czasu powstania marki DushaGreya Natalia, jej współpracownik i ojciec, Aleksander Kordovatov, mieli już doświadczenie w dziedzinie druku sublimacyjnego i wiedzieli, że drukowanie na tkaninie sprawdzi się przy użyciu technologii cyfrowych. Nie udało się jednak znaleźć wykonawców zewnętrznych, którzy spełnialiby wymagania marki w zakresie jakości i terminów, dlatego zdecydowali się na zakup nowego sprzętu i samodzielne rozpoczęcie drukowania.
Alexander Kordovatov, będąc specjalistą w dziedzinie technologii sublimacji i czołowym technologiem w drukarni DushaGreya, dołożył wszelkich starań, aby wybrać najlepszy system do sublimacji; odwiedził międzynarodowe wystawy, porównał modele, przetestował próbki pobrane od różnych dostawców sprzętu. Wydruki tekstylne poddano długoterminowym testom odporności na pranie, blaknięcie i starzenie się, a wszystkie wskaźniki były wielokrotnie sprawdzane. Na podstawie tych ustaleń i zaleceń kolegów, którzy już posiadali sprzęt Mimaki, wybrano drukarkę Mimaki JV300-160.
Mimaki JV300-160 to bardzo popularna i najlepiej sprzedająca się maszyna termosublimacyjna w Rosji, więc od początku byliśmy nią bardzo zainteresowani. Dowiedzieliśmy się również, że Smart-T (dystrybutor firmy Mimaki w Rosji), dostawca tego sprzętu w Moskwie, jest wysoko oceniany przez społeczność branżową i klientów ze względu na swoją profesjonalną wiedzę, pierwszorzędną obsługę serwisową i wysoko wykwalifikowanych inżynierów – podkreśla Alexander Kordovatov i dodaje: Potrzebowaliśmy również wyspecjalizowanego oprogramowania RIP, które umożliwiłoby nam dostosowywanie profili ICC do naszych potrzeb. Okazało się, że taki RIP znajduje się w standardowym zestawie drukarek Mimaki. Ponadto atrament Mimaki Sb54 jest wyjątkowo jasny, szybko wysycha, zachowuje ostrość szczegółów obrazu podczas termotransferu i wykazuje doskonałą odporność na różnorodne wpływy zewnętrzne.
System do druku sublimacyjnego, w skład którego wchodzi Mimaki JV300, zapewnia, że nadruk na tekstyliach jest dokładnie taki sam, jak pierwotnie zamierzył projektant. Jak zauważyła Natalia, sublimacja pozwala bardzo szybko wytworzyć ogromną gamę produktów przy minimalnych nakładach finansowych i pracy. Jeśli projektant wpadł na pomysł rano, jest w stanie od razu go wydrukować, powtórzyć w razie potrzeby, a wieczorem mieć już gotowy projekt.
W branży druku tekstylnego rośnie zapotrzebowanie na większą różnorodność modeli, mniejsze zapasy i krótsze terminy dostaw. Specjaliści z firmy Mimaki zdają sobie sprawę, że rynek potrzebuje cyfrowej drukarki do tekstyliów, która łączyłaby wysoką jakość druku na żądanie z niskimi nakładami początkowymi i opłacalną produkcją.
Wprowadzenie nowej drukarki termosublimacyjnej Mimaki TS100-1600 daje naszym klientom możliwość rozszerzenia działalności i poszukiwania nowych możliwości uzyskania przychodów, nawet w tych trudnych czasach. Dla początkujących firm, które chcą dodać swoje pierwsze rozwiązanie do cyfrowego druku sublimacyjnego, ten niedrogi, ale wysokiej jakości system jest również idealny ze względu na swoją wszechstronność i możliwość różnorodnych zastosowań – mówi Bert Benckhuysen, starszy menedżer produktu w Mimaki Europe.
Wyprzedzać trendy
Teraz nowe trendy w modzie są szczególnie istotne, a marka DushaGreya, oferująca piękną i oryginalną odzież, niewątpliwie znajduje się w światowej czołówce. Pomysły projektantki wyszły już daleko poza pierwotną koncepcję domu mody i wymagają nowych rozwiązań do ich realizacji. Aby poszerzyć gamę odzieży i uzupełnić linie o lekkie sukienki i dodatki, konieczne stało się użycie nie tylko tkanin syntetycznych, ale także naturalnych o różnych kompozycjach i fakturach. Natalia Dushagreya ponownie zdecydowała się na urządzenie Mimaki, które jest w stanie wykonać bezpośredni druk na tkaninach bawełnianych, lnianych, satynie i lekkiej odzieży. Pod koniec 2019 roku zainwestowano więc w maszynę drukującą Mimaki Tx300P-1800. Dziś drukuje się na niej tkaniny na sukienki, spódnice, T-shirty, polary, swetry, bluzy, trencze i inne rodzaje odzieży.
Mimaki Tx300P-1800 to system, który pozwala nam drukować na naturalnych tkaninach bez wstępnej obróbki – komentuje Alexander i wyjaśnia: Daje to możliwość tworzenia krótkich, oryginalnych nakładów bez dodatkowych kosztów, co jest niezbędne do osiągnięcia naszych celów. Atramenty pigmentowe TP400 mają rozszerzoną gamę kolorów, dzięki czemu wzory są jasne i nasycone.
Przemysł tekstylny bardzo mocno ucierpiał na początku pandemii w 2020 r., ale wiele drukarń elastycznie przystosowało swoją produkcję wytwarzając maski na twarz i inne wyroby, na które nagle wzrosło zapotrzebowanie podczas epidemii. Kluczowym elementem sukcesu cyfrowych maszyn tekstylnych jest ich wszechstronność i zdolność dostosowywania się do zmian. Można spodziewać się jednak pewnego wzrostu na rynkach takich jak projektowanie wnętrz, oznakowania i przede wszystkim odzież.
Nie jest łatwo przewidzieć, jak będzie wyglądał rok 2021. Z pewnością będziemy nadal uważnie śledzić ewolucję sytuacji związanej z COVID-19, aby zapewnić skuteczne reakcje i zwracać uwagę na potrzeby naszych klientów. Mimaki zamierza realizować swoje strategie technologiczne i handlowe, dążąc do konsolidacji obecnego wzrostu i wzmocnienia pozycji na kluczowych rynkach. A mówiąc o rynku, spodziewamy się, że sektory takie jak tekstylia domowe, szyldy wewnętrzne, grafika podłogowa i odzież rozwiną się w 2021 roku, a my będziemy gotowi z naszymi zaawansowanymi rozwiązaniami. W przyszłym roku zaprezentujemy kilka nowych produktów, mając na celu dalsze rozszerzanie i wdrażanie naszej oferty w świecie cyfrowego druku na tekstyliach – zapowiada Bert Benckhuysen.
Opracowano na podstawie materiałów firmy Mimaki