Decydujące technologie w roku 2011
6 Dec 2016 14:53

Podczas odbywającej się w 2010 roku amerykańskiej konferencji i targów Graph Expo komitet złożony z dyrektorów czołowych firm zidentyfikował 12 technologii, które są decydujące dla przetrwania przemysłu poligraficznego. 1. Computer-IT. Efektywne stosowanie komputerów oraz technologii informatycznej (IT) zarówno w prowadzeniu biznesu, jak i organizowaniu procesu produkcyjnego. 2. Różnorodne produkty. Nabywanie i wdrażanie wiedzy, umiejętności oraz technologii niezbędnych w celu wykorzystania procesu drukowania i jego formatu do stworzenia szerokiej gamy produktów i mediów. 3. Automatyzacja. Wdrożenie automatyzacji w procesie produkcji druku, poczynając od stosowania pojedynczych zautomatyzowanych systemów czy sprzętu do przetworzenia ich w zintegrowany i w pełni zautomatyzowany proces produkcyjny. Zalicza się tu (ale nie wyłącznie) użycie JDF/JMF w systemie produkcji i zarządzania. 4. Unikalne materiały. W celu wyróżniania się na rynku drukarskim należy starać się stosować unikalne materiały i urządzenia oparte na nowych technologiach, aby zwiększyć wartość i możliwości zastosowań druku. Należy tu wymienić technologie trójwymiarowego cyfrowego powlekania, QR (Quick Response) oraz podobne systemy, ukryty (niewidoczny) druk, druk z zabezpieczeniami przed kopiowaniem oraz inne niestandardowe wykończenia mające na celu wykreowanie unikalnego produktu. 5. Druk ze wstęgi. Druk bezpośrednio ze wstęgi papieru ogranicza udział czynnika ludzkiego w przygotowaniu i wykonaniu druku. Jest to więcej niż tylko nowoczesne narzędzie komunikacji, ale pełna automatyzacja druku poczynając od zamówienia klienta, przez druk, aż po proces jego dystrybucji. 6. Planowanie. Niezbędne jest posiadanie planów strategicznych i taktycznych zarówno biznesu, jak i procesów produkcyjnych włączając w to plany zakupu nowych technologii. 7 i 8. Druk cyfrowy. Bezpośredni marketing oraz bezpośrednie wysyłki pocztowe stanowią istotne czynniki potrzebne do odniesienia sukcesu w produkcji druku cyfrowego i zostały spozycjonowane równolegle z produkcją kolorowego druku cyfrowego. 9. Specjalizacja w określonym segmencie rynku konsumenckiego połączona z dogłębną wiedzą na temat tego rynku oraz specjalistycznych technologii i sprzętu do produkcji unikalnych produktów. 10. Dostawca serwisów marketingowych. Wdrażanie nowych technologii, know-how i biznesowego podejścia do procesu drukowania jest konieczne w celu przekształcenia się z konwencjonalnego drukarza w dostawcę serwisów marketingowych. 11 i 12. Najnowocześniejszy sprzęt. Najnowocześniejszy sprzęt do druku oraz urządzenia do oprawy i wykańczania znalazły się na 11. i 12. miejscu, wraz ze zintegrowaniem oprawy i wykończenia w jedną linię produkcyjną z maszyną drukującą. Na podstawie „American Printer” opracował TG