Druk cyfrowy na opakowaniach otwiera drzwi do ekscytujących i kreatywnych możliwości merchandisingowych, wykorzystania wciąż rosnącego trendu personalizacji, ekonomicznego druku od ręki na żądanie nawet w niewielkich nakładach i ze zmiennymi danymi czy skrócenia czasu realizacji. To elastyczność, której szukała firma Diet-Food i którą znalazła dzięki inwestycji w 5-kolorową drukarkę OKI Pro9542EC (CMYK + 1).
Bogata oferta, różnorodność rynków
Diet-Food to jedna z największych firm w Polsce produkujących żywność ekologiczną. Jest obecna na rynku od ponad 7 lat, a jej produkty można kupić zarówno w lokalnym sklepie w Polsce, jak i na zagranicznych rynkach. Oferuje niemal 300 produktów pochodzących z certyfikowanych plantacji znajdujących się w różnych zakątkach świata, które wspierają ludzi w zmianie ich nawyków żywieniowych, od śniadaniowych granole, przez superfoods, masła orzechowe, makarony bez kalorii, produkty bio, suplementy, aż po odżywki dla sportowców.
Druk opakowań – wyzwanie
Wraz z rozwojem firmy rosło portfolio produktów i przybywało klientów, którzy oczekiwali spersonalizowanych opakowań, spełniających wymogi danych rynków zbytu. Firma nie tyko potrzebowała drukować zmienne dane dostosowane językowo do danego kraju, personalizować produkty na żądanie, ale szukała też możliwości zdecydowanego skrócenia czasu wprowadzenia nowego opakowania. Ważne było, aby móc szybko dokonywać zmian w projektach i drukować je w liczbie akurat wymaganej. Celem była też optymalizacja kosztów związana z drukiem opakowań.
Wcześniej zamawialiśmy w dużych ilościach etykiety, co wiązało się często z wysokimi kosztami. Byliśmy zmuszeni planować z wyprzedzeniem produkcję dostosowaną niekiedy do liczby etykiet i nie mogliśmy dokonywać szybkich zmian w projektach. Oznaczało to czasem niestety zmarnowanie ogromnych partii etykiet. Przez długi czas szukaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam zoptymalizować cały proces. Zdecydowaliśmy się na technologię bezpośredniego druku na torebkach typu doy-pack. Znaleźliśmy urządzenie, które to umożliwiło! Nasz wybór padł na OKI Pro 9542EC z wielofunkcyjnym podajnikiem automatycznym. Od producenta uzyskaliśmy fachową pomoc i doradztwo w tej kwestii, a szkolenie i instalacja urządzenia zostały przeprowadzone sprawnie przez Poligrafię Łowicz – mówi Michał Szafarz, współwłaściciel Diet-Food.
Rozwiązanie – drukarka cyfrowa OKI
Firma Diet-Food po przenalizowaniu swoich potrzeb i dostępnych możliwości zdecydowała się postawić na druk cyfrowy i zakupiła drukarkę OKI Pro 9542EC. To pięciotonerowa drukarka cyfrowa LED formatu A3+ oferująca możliwość drukowania kolorem białym jako pierwszym (na spodzie) i nakładanie wydruku CMYK w jednym przebiegu na szerokiej gamie nośników różnej grubości, w tym na kolorowych i przezroczystych materiałach. Wysoka rozdzielczość 1200x1200 dpi, prędkość drukowania 50 str./min i nieporównywalna możliwość wyboru szerokiej gamy nośników o maksymalnej gramaturze sięgającej 360 g/m2 sprawiają, że urządzenie to jest idealnym rozwiązaniem dla firm, drukarń, agencji kreatywnych i organizacji, dla których ważne jest drukowanie materiałów graficznych na żądanie i wymagających doskonałej jakości wydruków oraz dla niskonakładowego druku produkcyjnego. Drukarka została zaprojektowana w taki sposób, aby pomóc zaoszczędzić środki finansowe. Tonery o dużej pojemności redukują interwencje użytkownika i przyczyniają się do obniżenia kosztów CPP. Firma zyskuje więc możliwość optymalizacji kosztów i nakładów druku, dzięki czemu może przewidywać i w łatwy sposób sterować swoimi miesięcznymi wydatkami oraz poziomem produkcji.
Korzyści
Wprowadzenie w firmie Diet-Food drukarki OKI Pro9542EC spowodowało wiele korzyści, nie tylko finansowych, ale również procesowych. Diet-Food jest teraz w stanie wydrukować szybko, na miejscu, dowolne wzory, projekty oraz informacje na torebce. Druk jest estetyczny i trwały. Dzięki piątemu – białemu kolorowi firma ma pełną dowolność zarówno projektu, jak i materiału opakowania, na którym drukuje – czy jest on kolorowy lub gładki, czy jest to torebka z okienkiem, czy kraftowa. To wszystko daje klientowi poczucie produktu premium, o wysokim standardzie oraz jakości. Koszt jednostkowy druku jest praktycznie taki sam bez względu na nakład, czy jest to jedna
sztuka, czy też są ich w nakładzie setki lub nawet tysiące. Dlatego też od ręki firma może stworzyć bardzo szybko próbkę dla klienta. Co ważne, pomijany jest dzięki temu proces mozolnego, ręcznego naklejania etykiety, opakowanie po opakowaniu. Dzięki temu oszczędności sięgają nawet 20 proc. Rozwiązanie to sprawiło, że wzrosła elastyczność firmy w segmencie usług White Label, klienci nie muszą inwestować w dziesiątki tysięcy opakowań, a w Diet-Food można ograniczyć koszty.
Cieszy nas możliwość szybkiego działania, jak również ekologiczny aspekt rozwiązania, gdyż dzięki urządzeniu OKI zużywamy o wiele mniej folii. Źródła naszego sukcesu upatrujemy w tym, że jesteśmy firmą elastyczną, która ciągle poszukuje nowych produktów i rozwiązań. Z tego też powodu decyzja o wykorzystaniu technologii bezpośredniego druku opartego o urządzenie marki OKI sprawiła, że możemy rozwijać naszą firmę szybciej i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów. Szczerze polecamy ten produkt, ponieważ dzięki tej inwestycji nasza firma stała się niezależna w zakresie przygotowania własnych opakowań – dodaje Michał Szafarz.
Jakie są zalety przejścia na druk cyfrowy?
Cyfrowe urządzenia druku otwierają cały świat możliwości od zwiększania emocjonalnego zaangażowania konsumenta i tworzenia nowych źródeł przychodów po szereg korzyści związanych z samym procesem przygotowania projektu do druku i samego druku. Pozwala to markom stać się bardziej kreatywnymi i uruchomić innowacyjne kampanie w celu zwiększenia oceny akceptacji oraz uruchomienia nowych, lukratywnych modelów biznesowych. Elastyczność, jaką zyskuje się dzięki cyfrowemu drukowi na żądanie, od ręki, zmiennych danych w dokładnie zaplanowanym nakładzie jest największym czynnikiem sukcesu. W druku cyfrowym można mieć różne projekty dla produktów seryjnych drukowanych w jakości offsetowej bez ograniczeń w liczbie kolorów. Można też drukować minimalne nakłady, personalizować produkty i dzięki temu być innowacyjnym oraz wyróżniać się na rynku i na tle konkurencji.
OKI Pro9542 – nowe źródła przychodów dla drukarni
Firmy coraz częściej oczekują szybkiej realizacji zamówienia, w niskim nakładzie, z możliwością personalizacji produktu, szybkiej realizacji próbek i drukowania zmiennych danych. Cyfrowa drukarka OKI Pro9542 daje możliwość zaspokojenia tych potrzeb i zaoferowania klientom możliwości realizacji zamówień zgodnie z ich wymaganiami. Urządzenie to zostało zaprojektowane w celu zaspokojenia szerokiego spektrum wymagań związanych zarówno z drukiem komercyjnym, jak i sektorem graphic arts. Zawiera nietradycyjną konfigurację pięciu tonerów: cyan, magenta, yellow, black oraz biały (CMYK+W). Zapewnia to zupełnie nowe i bardzo szerokie możliwości w dziedzinie druku oraz generowania dochodów. Drukarka Pro9542 wyznacza trendy w zakresie elastyczności nośników, zapewnia szybki, wysokiej jakości wydruk na błyszczącym papierze, folii, papierze transferowym, papierze wodoodpornym i innych. Przełamywanie barier i tworzenie nowych możliwości dla jednoprzebiegowego drukowania z wykorzystaniem koloru białego gwarantuje znakomite rezultaty na ciemnych lub przezroczystych nośnikach. Wysokowydajna drukarka Pro9542 łączy w sobie technologię wydruku zaawansowanej grafiki artystycznej z wysoką szybkością drukowania, co sprawia, że jest ona idealna do wydajnego drukowania na żądanie. Konkurencyjne początkowe koszty kapitałowe w połączeniu z wydajnymi materiałami eksploatacyjnymi również zmniejszają całkowity koszt posiadania.
Opracowano na podstawie materiałów firmy OKI