Dla kogo Złote Gryfy
6 Dec 2016 14:46

Około 300 osób wzięło udział w 2. Balu Złotego Gryfa, zorganizowanym 19 maja w warszawskim hotelu Sheraton przez Polską Izbę Druku. Kluczową część imprezy stanowiło wręczenie nagród w 8. edycji konkursu Złotego Gryfa, najważniejszych wyróżnień za jakość produkcji przyznawanych w polskiej branży poligraficznej. Złote Gryfy już drugi rok z rzędu wręczono podczas balu, w którym licznie uczestniczyli przedstawiciele firm-członków Polskiej Izby Druku, drukarń ubiegających się o nagrody, stowarzyszeń i organizacji współpracujących z PID, a także sponsorów i partnerów medialnych. Uroczystość została zorganizowana przy wsparciu sponsorów głównych, którymi były firmy Winkowski i Xerox Polska, oraz wspomagających: Agfa Graphics, Deutsche Leasing Polska, Ferag Polska, Heidelberg Polska, Kodak Polska, MAN Roland Polska, Michael Huber Polska, Mźller Martini Sp. z o.o., RR Donnelley i Sun Chemical Sp. z o.o. Jednym z patronów konkursu Złotego Gryfa i samego balu była Poligrafika. Jak wynika z informacji organizatorów, w porównaniu z ubiegłoroczną edycją wzrosła liczba zgłoszeń do konkursu, zaś nagrody - podobnie jak do tej pory - przyznano w ośmiu kategoriach. Wręczali je wspólnie: Robert Musiał - prezes Polskiej Izby Druku, Ryszard Czekała - dyrektor biura PID oraz przedstawiciele firm sponsorujących konkurs i galę Złotego Gryfa. W tegorocznej edycji zwyciężyły drukarnie: - w kategorii „książka wielobarwna w oprawie złożonej": 1. miejsce - Olsztyńskie Zakłady Graficzne za „Photography Inspiration", 2. miejsce - Pozkal, 3. miejsce - Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych; - w kategorii „książka wielobarwna w oprawie prostej": 1. miejsce - Leograf Group za „Malarstwo polskie XXI w.", 2. miejsce - Olsztyńskie Zakłady Graficzne, 3. miejsce - Druk-Intro; - w kategorii „książka jednobarwna w oprawie złożonej": 1. miejsce - Drukarnia Naukowo-Techniczna Oddział PAP (za „Det Malrettede Liv"), 2. miejsce - Drukarnia Wydawnicza im. W. L. Anczyca, 3. miejsce - Olsztyńskie Zakłady Graficzne; - w kategorii „książka jednobarwna w oprawie prostej": 1. miejsce - Drukarnia im. K. Miarki „Tolek" za książkę „Featon", nagród za miejsca 2. i 3. nie przyznano; - w kategorii „czasopismo wielobarwne": 1. miejsce - Zakłady Graficzne Taurus (za magazyn „Polish Market"), 2. miejsce - Winkowski Sp. z o.o., 3. miejsce - Toruńskie Zakłady Graficzne Zapolex; - w kategorii „akcydens opakowaniowy": 1. miejsce - Netbox Sp. z o.o. za opakowanie „Izabella Smith", 2. miejsce - Netbox Sp. z o.o., 3. miejsce - Tamir; - w kategorii „akcydens informacyjny": 1. miejsce - Olsztyńskie Zakłady Graficzne za katalog „Tiffi", 2. miejsce - Drukpol, 3. miejsce - Leograf Group; - w kategorii „gazeta": 1. miejsce - Warszawa Print za dziennik „Rzeczpospolita", 2. miejsce - Agora SA, 3. miejsce - Agora Poligrafia Sp. z o.o. Tradycyjnie też w specjalny sposób uhonorowano firmy, które po raz trzeci zwyciężyły w najważniejszym konkursie na jakość druku w polskiej poligrafii. W tym roku nagrodę Diamentowego Gryfa odebrali przedstawiciele firm Netbox i Warszawa Print. Po zakończeniu części oficjalnej rozpoczęła się zabawa, którą poprowadził - podobnie jak w roku ubiegłym - didżej Andrzej Piotrowski. Do tańca przygrywał znany z programu „Jaka to melodia" zespół „Akt", wystąpiła też grupa tancerek brazylijskich „Los Bailadores". Dużą popularnością wśród gości balu cieszyły się atrakcje rodem z kasyna - stoliki z ruletką, oczkiem czy kośćmi były oblegane przez wiele godzin. Podczas balu były też drukowane cyfrowo zdjęcia robione podczas imprezy. Pamiątkowe fotografie można było odebrać w specjalnym punkcie przygotowanym przez firmę Xerox Polska. Zabawa zakończyła się nad ranem, zaś niezwykle miłą atmosferę wzbogaciło znakomite menu przygotowane przez kuchnię hotelu Sheraton oraz bogaty wybór alkoholi.