Druk-Pak: 35 lat na rynku
6 Dec 2016 14:47

Druk-Pak SA, znany na rynku producent opakowań tekturowych, w dniu 5 grudnia ub.r. zorganizował spotkanie dla swoich kluczowych klientów. Współorganizatorem była firma MAN Roland. Okazji było kilka: przede wszystkim przypadające w 2007 roku 35-lecie działalności przedsiębiorstwa, a także intensywne przygotowania do wejścia na warszawską giełdę oraz zakończenie szeroko zakrojonych inwestycji w park maszynowy. Do siedziby firmy w Aleksandrowie Kujawskim przybyło ponad 80 przedstawicieli klientów z różnych branż: farmaceutycznej, spożywczej, cukierniczej, technicznej i kosmetycznej. Obecni byli również kooperanci firmy. Kluczowy punkt spotkania stanowiła inauguracja działalności maszyny MAN Roland 700, najnowszego zakupu dokonanego przez Druk-Pak. Przed uruchomieniem maszyny głos zabrał prezes zarządu Kujawskich Zakładów Poligraficznych Druk-Pak SA Paweł Kalbarczyk, który przedstawił dotychczasowe osiągnięcia firmy oraz plany rozwojowe i inwestycyjne. Marek Chłopek, przewodniczący Rady Nadzorczej Druk-Pak SA i jednocześnie przedstawiciel właścicieli spółki, amerykańskich funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez Penton Partners, określił pozycję przedsiębiorstwa w strukturze rynku opakowaniowego w Polsce. Żywym zainteresowaniem cieszył się pokaz maszyny drukującej MAN Roland przeprowadzony przez przedstawiciela dostawcy Krzysztofa Pietrzaka. Goście mieli okazję porównać teoretycznie zaprezentowane możliwości z wydrukami wykonanymi w ich obecności. MAN Roland 700 to maszyna w średnim formacie, z cylindrami dociskowymi i transferterami o podwójnej średnicy, umożliwiająca zadrukowywanie podłoży o grubości od 0,04 do 1 mm. Jubileusz jest okazją do przypomnienia historii firmy, która powstała w 1972 r. jako Państwowe Przedsiębiorstwo Kujawskie Zakłady Poligraficzne „Polfa” i początkowo zajmowała się produkcją opakowań, etykiet i ulotek na potrzeby wszystkich Zakładów Farmaceutycznych „Polfa”. W 1994 r. została sprywatyzowana, w wyniku czego powstały Kujawskie Zakłady Poligraficzne „Druk-Pak” Sp. z o. o., przekształcone w 1998 r. w spółkę akcyjną. Druk-Pak produkuje opakowania (kartoniki jednostkowe, displaye, blistry z tektury litej do 600 g/m2), ulotki i etykiety przede wszystkim dla przemysłu farmaceutycznego (blisko 80% obrotów firmy). Oferuje też ich uszlachetnianie przez: lakierowanie lakierem UV i termozgrzewalnym, tłoczenie folią metalizowaną na gorąco, tłoczenie wypukłe, wklejanie okienek z folii. Możliwe jest także tłoczenie pisma Braille'a. Firma posiada certyfikat ISO 9001: 2000 na projektowanie, produkcję i sprzedaż swoich wyrobów. Zakłady dysponują studiem DTP wyposażonym m.in. w system CtP firmy Heidelberg z możliwością naświetlania płyt do formatu B1, parkiem maszyn drukujących od 1- do 5-kolorowych marek Heidelberg, KBA i MAN Roland oraz dwiema maszynami lakierującymi, wykrawarkami Bobst i Wupa (wykrojniki są przygotowywane na maszynie Gerber – Profile 408). Wyposażenie uzupełniają składarko-sklejarki Jagenberg wyposażone w czytniki kodów oraz Bobst Mistral z możliwością klejenia 4- i 6-punktowego. Druk-Pak zatrudnia ponad 200 osób, głównie o wykształceniu profilowanym i dużym doświadczeniu w produkcji poligraficznej. Ambitne plany rozwojowe i inwestycyjne firmy na rok 2008 obejmują m.in. reorganizację i przebudowę zakładu umożliwiającą zmianę usytuowania maszyn i urządzeń oraz rozmieszczenie kompletnej nowej linii do produkcji opakowań (maszyna drukująca, wykrawarka i sklejarka). To nie koniec inwestycji w park maszynowy: przewidziano także doposażenie zakładu w maszyny i urządzenia do uszlachetniania wyrobów, w tym maszynę do złoceń i maszynę do lakierowania selektywnego, oraz zwiększenie potencjału produkcyjnego w dziedzinie wytwarzania ulotek dzięki zakupowi maszyny drukującej na podłożach papierowych. W planach jest też wdrożenie standardów środowiskowych i certyfikacja wg normy ISO 14000. Ukoronowaniem tych zamierzeń ma być przeprowadzenie oferty publicznej akcji spółki oraz wejście na rynek regulowany na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Opracowano na podstawie materiałów firmy Druk-Pak