Druk-Pak przymierza się do giełdy
6 Dec 2016 14:48
12 lutego w warszawskim hotelu Westin odbyła się konferencja prasowa zarządu firmy Druk-Pak poświęcona strategii rozwoju spółki oraz jej planowanemu debiutowi na giełdzie. Plany te przedstawili prezes Paweł Kalbarczyk, wiceprezes Michał Milewski oraz przewodniczący rady nadzorczej, partner w Penton Partners (firmie zarządzającej funduszami private equity kontrolującymi Druk-Pak) Marek Chłopek.
Druk-Pak, o którego jubileuszu 35-lecia pisaliśmy w styczniowej Poligrafice, to jeden z największych w kraju producentów opakowań z tektury litej (75% produkcji jest przeznaczone na potrzeby przemysłu famaceutycznego). Ostatnio – o czym również informowaliśmy – jako pierwsza z firm tego sektora uzyskał certyfikat ISO 15378 łączący wymagania ISO 9001: 2000 i Dobrych Praktyk Produkcyjnych. W Polsce norma ISO 15378 zacznie obowiązywać dopiero w 2009 r., a w Europie certyfikat ten ma zaledwie kilka drukarń. Druk-Pak ma także możliwości drukowania alfabetem Braille'a (od br. wszystkie nowo rejestrowane leki będą musiały posiadać takie oznaczenia). Jako jeden z nielicznych zakładów posiada również zwalidowane maszyny, urządzenia i procesy.
W 2007 r. w firmie przeprowadzono – jak to określił prezes Kalbarczyk – drakońską restrukturyzację mającą na celu zwiększenie efektywności. Powołano też specjalny zespół ds. sprzedaży, dzięki czemu w 2007 r. sprzedaż wzrosła o 10% w stosunku do roku 2006; przychody ze sprzedaży na koniec 2007 r. wyniosły 38,5 mln zł. Dynamika wzrostu wyników finansowych, w tym zysku netto była jeszcze większa; firma ma dobre perspektywy rozwoju w ciągu najbliższych 2 lat.
Druk-Pak planuje zwiększenie zdolności produkcyjnych i rozbudowę zakładu oraz wzbogacenie oferty m.in. o produkty dla przemysłu spożywczego, chemicznego i technicznego (już obecnie firma produkuje dla branży spożywczej wysoko uszlachetnione opakowania typu premium). W 2008 r. spółka chce też uzyskać certyfikat ISO 14001 związany z ochroną środowiska.
Realizacja tych planów, według informacji Marka Chłopka, będzie wymagała pozyskania 15-16 mln zł. Dlatego też rozważane jest wprowadzenie firmy na giełdę w drugiej połowie bieżącego roku i publiczna emisja akcji w 2008 oraz ewentualnie 2009 roku. Jest to jednak uzależnione od koniunktury rynkowej i sytuacji na warszawskiej GPW. Inny sposób finansowania to pozyskanie inwestora branżowego; Marek Chłopek nie ukrywał, że prowadzone są rozmowy z potencjalnymi partnerami.
Tak więc w ciągu kilku miesięcy wyjaśni się, czy zobaczymy Druk-Pak w gronie giełdowych debiutantów. IZ