Druk przemysłowy jest wszędzie
6 Dec 2016 14:56

Niespełna 3 miesiące dzielą nas od rozpoczęcia targów InPrint 2014 dedykowanych najnowszym technologiom druku przemysłowego. Impreza odbędzie się w dniach 8-10 kwietnia w centrum wystawowym Hannover Exhibition Grounds w Niemczech. „Targi InPrint są dedykowane głównie nowym i ekscytującym rynkom druku przemysłowego” – mówi Frazer Chesterman z firmy FM Brookes będący jednocześnie dyrektorem i współzałożycielem targów InPrint 2014. Swoje najnowsze maszyny i rozwiązania zaprezentuje tam ponad 100 wystawców. Czym jest InPrint? Druk specjalny, sitowy, cyfrowy, atramentowy i 3D to pięć kluczowych obszarów targów InPrint. Prezentowane będą najnowsze aplikacje i urządzenia do funkcjonalnego i dekoracyjnego druku na powierzchniach metalowych, plastikowych, tekstylnych, szklanych, ceramicznych, drewnianych i innych. Zakres wystawy obejmuje maszyny i systemy do druku przemysłowego, farby i środki chemiczne, materiały i podłoża, oprogramowanie, sprzęt dla przygotowalni i introligatorni, głowice atramentowe i sita, jak również zintegrowane i dostosowane części do przemysłowego druku produkcyjnego. Odwiedzającymi targi InPrint będą przede wszystkim specjaliści, menedżerowie produkcji, kierownicy działów badań i rozwoju, dyrektorzy techniczni i projektanci z przemysłu oraz drukarń przemysłowych i konwencjonalnych. Czym jest druk przemysłowy? Druk przemysłowy wykorzystuje się w wielu różnych procesach produkcyjnych, poczynając od druku funkcjonalnego umożliwiającego działanie produktów elektronicznych po dekoracyjne zadrukowywanie obiektów i powierzchni zaprojektowanych indywidualnie. Specjalne aplikacje drukowane, takie jak druk 3D, są stosowane do prototypowania wzornictwa przemysłowego lub do produkcji komponentów niestandardowych. Zdaniem ekspertów IT Strategies druk przemysłowy ma potencjał wzrostu. Przewiduje się, że rynek ten z obecnej wartości na poziomie 100 mld USD może wzrosnąć do 120 mld USD do roku 2022. Wzrost ten jest prognozą zgodną z ogólnym wzrostem popytu na produkty konsumpcyjne i niestandardową produkcję masową taką jak tworzenie obrazów na powierzchniach z tworzyw sztucznych, tekstyliach i ceramice. InPrint z perspektywy wystawców Jak już wcześniej zostało wspomniane, podczas kwietniowej wystawy InPrint swoją ofertę zaprezentuje ponad setka wystawców z najnowszymi rozwiązaniami zaprojektowanymi z myślą o szerokim zastosowaniu w przemyśle. Jednym z nich jest firma Ricoh, która weźmie udział w imprezie także w roli jej sponsora. Decyzja o udziale w InPrint była dla Ricoh oczywista. Postrzegamy te targi jako znakomitą okazję do zaprezentowania tego, jak dzięki nieustannemu koncentrowaniu się na innowacyjności możemy odpowiadać na potrzeby dotyczące różnych przemysłowych aplikacji druku za pomocą naszej najnowszej generacji głowic atramentowych, stanowiących zwieńczenie przeszło 30-letniej ewolucji. Zastosowania obejmują m.in. tekstylia, modelowanie 3D i grafikę wielkoformatową. Oprócz wiedzy, w jaki sposób dominacja technologiczna Ricoh na tych polach może zaspokoić te potrzeby, użytkownicy będą mogli dowiedzieć się więcej o naszych ostatnich działaniach w obszarze szybko rozwijającego się druku przemysłowego – mówi Graham Moore, dyrektor ds. rozwoju w Ricoh Europe. Swoje zadowolenie z udziału w targach wyraża także firma Agfa Graphics. Agfa będzie wystawcą targów InPrint 2014 w Hanowerze jako ich sponsor założycielski. Jest to uznanie ogromnego znaczenia, jakie ma dla Agfy sektor przemysłowy, jako obszar dla innowacji i przyszłego wzrostu. Zbieżność terminu z odbywającą się w tym samym miejscu imprezą Hannover Messe zapewnia znakomitą okazję do spotkania ze środowiskiem decydentów z sektora produkcyjnego. Jesteśmy szczęśliwi z przyczynienia się do rozwoju targów InPrint – wystawy dla branży druku przemysłowego – mówi Tom Cloots, menedżer marketingu w dziale Industrial Print firmy Agfa Graphics. Oprócz firm Agfa Graphics i Ricoh wśród sponsorów targów InPrint z dziedziny przemysłowej technologii drukowania są następujące firmy: Canon, Caldera, Hymmen, Kiian, Lumejet, Mimaki, Neschen, Stratasys, Thieme, Xaar i Xennia. Mając aż dwunastu głównych sponsorów najwyższego kalibru pokazujemy, że zapotrzebowanie na technologie druku przemysłowego rośnie i że targi InPrint są miejscem kontaktu z nowymi technologiami, które napędzają nowy biznes – mówi Marcus Timson, jeden z dyrektorów InPrint. Kolejną firmą-sponsorem wystawy jest Caldera. Caldera pracuje nad kilkoma nowymi rozwiązaniami przemysłowymi opartymi na technologii inkjetowej, a wystawa InPrint będzie świetnym miejscem do zaprezentowania tych nowości oraz firmy Caldera jako kluczowego gracza w dostarczaniu wartości dodanej dla tego rynku – mówi Sebastien Hanssens, wiceprezes marketingu w firmie Caldera. Swój udział w imprezie zapowiedziała także firma Durst. Technologia inkjetowa coraz częściej jest wykorzystywana w sektorze przemysłowym. Oprócz dekoracji szkła, ceramiki, mebli i drewna wydaje się idealnie skrojona na potrzeby produkcji m.in. przełączników membranowych, manometrów, tachometrów oraz pokryw. Naszą strategią jest wprowadzenie technologii inkjetowej na rynki przemysłowe – wyjaśnia Christian Gasser, menedżer produktu LFP w firmie Durst. Innym producentem, który weźmie udział w targach i który podkreśla znaczącą rolę technologii inkjetowej w sektorze druku przemysłowego, jest firma Mimaki. Druk przemysłowy robi ogromny krok do przodu i pozwala firmom utrzymać się w czołówce innowacji. Technologia inkjetowa odgrywa znaczącą rolę na tym dynamicznie rozwijającym się rynku, a firma Mimaki jest ekspertem w tym zakresie. Dlatego właśnie jesteśmy dumni z faktu bycia jednym z partnerów, którzy przyczynili się do stworzenia targów InPrint, w całości dedykowanych te- mu konkretnemu segmentowi rynku – mówi Mike Horsten, menedżer marketingu na obszar EMEA w firmie Mimaki. Oprócz ww. firm w targach wezmą udział m.in. następujący producenci rozwiązań do druku przemysłowego: Kuei, Zund, CyconJet, Color Alliance, Color-Dec, Epson, Konica Minolta, Machines Dubuit, Notion Systems, Sihl i Xerox. Silne wsparcie ambasadorów Jak już informowaliśmy na naszej stronie internetowej, targi InPrint 2014 cieszą się silnym wsparciem ambasadorów imprezy, wśród których znaleźli się czołowi specjaliści z obszarów druku atramentowego i 3D, obejmujących zakres różnych zastosowań przemysłowych, w których wykorzystuje się te technologie. Ambasadorzy będą pełnić aktywną rolę w przygotowaniach InPrint oraz w promowaniu wystawy wśród reprezentantów sektorów produkcyjnego i poligraficznego. Ranga ambasadorów targów InPrint i znaczenie organizacji, które reprezentują, wysyłają jasny sygnał dla rynku, że wystawa InPrint już zyskała rangę forum innowacyjnych technologii drukowania dla produkcji przemysłowej. (...) Popularność, jaką zyskała impreza w stosunkowo krótkim czasie dowodzi, że istnieje znaczne zapotrzebowanie na wydarzenia koncentrujące się na technologiach drukowania dla tego typu produkcji – mówi Marcus Timson. Na liście ambasadorów InPrint znaleźli się: Tom Cloots (Agfa), dr Tim Phillips (Xennia), Peter Buttiens (ESMA), Alessandra Borghi (Kiian), Eric Bredin (Stratasys), Oliver Beck (Thieme), Roberto Zinser (Canon), Graham Moore (Ricoh), Mark Alexander (Xaar), Mike Willis (IMI Europe), Mark Hanley (IT Strategies), Frank Seemann (Nes-chen), Miles Bentley (Lumejet), Sophie Matthews-Paul (Rockstro), Sebastien Hanssens (Caldera), Mike Horsten (Mimaki), Jon Bultemeyer (Marabu & ESMA), dr Rene Pankoke (Hymmen). Wystawa będzie czynna w godzinach 9.00-18.00 każdego dnia jej trwania. Poprzez rejestrację na targi InPrint zwiedzają-cy otrzymają automatycznie bilet łączony, zapewniający wejście na odbywającą się w tym samym czasie wystawę Hannover Messe dedykowaną produkcji przemysłowej. Na podstawie materiałów organizatora targów InPrint opracował KS