Drukarnie na szczycie z rozwiązaniami Fujifilm
6 Dec 2016 14:53

Zachodni klienci coraz częściej goszczą w polskich drukarniach poszukując alternatywnych linii produkcyjnych dla swoich wyrobów. Coraz więcej drukarń przyjmuje zagraniczne zlecenia skuszonych perspektywą długoterminowej współpracy. Pamiętajmy jednak, że poprzeczka jakościowa nie jest ustawiona nisko. Klient rozlicza zlecenia z zero-jedynkową precyzją przyzwyczajony do systemów kontrolnych, znormalizowanych warunków produkcyjnych, a przede wszystkim do stabilnej, w pełni powtarzalnej i mierzalnej jakości, bezlitośnie reklamując każdy element, który wzbudza jego wątpliwości; pamiętajmy, że on też nie może stracić. Wymaganą jakość jednak w prosty sposób zapewnia firma Fujifilm, która od dawna w swojej gamie produktów posiada wiele uznanych i cenionych na Zachodzie rozwiązań dla prepressu. Pamiętajmy, że pseudooszczędności i inwestycje w nieznane, nienaturalnie tanie rozwiązania mają „krótkie nogi” i szybko mogą się mścić. Produkty Fujifilm wprowadziły już niejedną drukarnię na szczyty możliwości jakościowych – dziś każdy może przekonać się o tym osobiście. Obecne czasy stały się w polskiej poligrafii wyjątkowo nerwowe. Patrząc, jak świat panicznie reaguje na skoki walut oraz na pokłosie kryzysu, wiele polskich firm zadaje sobie pytanie: jak wykorzystać sytuację, a jednocześnie samemu nie dać się wchłonąć przez wir zniszczenia? Na rynkach wtórnych straszą nowe maszyny ledwo co odebrane z produkcji – symbole niepowodzenia wielu przeinwestowanych operacji. Gdy kurz kryzysu jednak nieco opadł, okazało się, że punkt opłacalności produkcji dla wielu firm znalazł się nie na nowoczesnym Zachodzie, ale poszybował bardziej na wschód i obecnie zatrzymał się na wysokości Polski. Firma Fujifilm, światowy lider obrazowania, posiada w swojej gamie rozwiązania powszechne w każdej zachodniej drukarni. Produkty te są znane z solidności wykonania oraz gwarancji bezpieczeństwa, jakie zapewniają podczas produkcji. Fujifilm jest marką znaną nie tylko drukarniom, ale i zleceniodawcom, którzy podczas audytów bądź wizyt w drukarniach doceniają taki kierunek w filozofii produkcji. Fujifilm to nie tylko kawałek aluminium pokrytego fotopolimerem, kanister chemii czy zwykła naświetlarka. Fujifilm to wiele spełnionych norm jakościowych, restrykcyjnych kryteriów produkcyjnych, a przede wszystkich filozofia, która nie ma prawa zawieść. Firmy, które wdrożyły normy ISO w swoich zakładach: GMP, HACCP, środowiskową „czternastkę”, farmaceutyczną „piętnastkę” bądź bazujące na filozofii Lean Manufacturing znają produkty Fujifilm doskonale. Nie chodzi tu wcale o nieskończone poszukiwanie odpowiednich rozwiązań oraz wydawanie niebotycznych sum, aby zapewnić klientowi oraz drukarni komfort produkcji, gdyż po pierwsze produkty te są tanie, a po drugie technicy Fujifilm chętnie pomogą w rozwiązaniu każdego technicznego problemu. Filozofia Fujifilm jest klarowna: klient ma dostać produkt bardzo dobry jakościowo, skuteczny, tani i ekologiczny. Sztandarowe, najbardziej rozpowszechnione rozwiązania Fujifilm pozwalają osiągnąć spektakularne sukcesy na wielu frontach. Nie musimy szukać kompromisów wybierając jedynie element. Przykładem najbardziej rozpowszechnionym jest tzw. milowy krok mocno ingerujący w ekologię, ekonomię procesu w przygotowalni druku: wywoływarka FLH wyposażona w system ZAC oraz płyta offsetowa LH-PLE. Wywoływarka FLH-Z ZAC poprzez inteligentny system zarządzania chemią pozwala na wyprodukowanie nawet do 8000 m2 płyt na jednej kąpieli bez konieczności wymiany. Możliwość tak długiej pracy systemu otwiera drzwi do oszczędności na wielu poziomach pracy zespołu prepress. Patrząc od strony praktycznej: Po pierwsze przedłużamy żywotność procesu i minimalizujemy postoje na konserwacje i czyszczenie. Praca z takim systemem pozwala na ciągłość produkcji i praktycznie eliminuje ośmiokrotne mycie maszyny, które w warunkach normalnej produkcji musi być realizowane co dwa tygodnie lub co ok. 1000 m2. Po drugie oszczędzamy czas. Dokładne mycie wywoływarki, usuwanie szlamu, odkamienianie grzałek, regulacje docisków wałków i szczotek, mycie wanien to długie godziny pracy. Zakładając jedną zmianę produkcyjną na wykonanie pełnego procesu mycia, biorąc pod uwagę możliwość przetwarzania systemem ZAC nawet 8000 m2 bez wymiany chemii, zyskujemy aż 64 godziny, które możemy poświęcić na produkcję. Po trzecie – inteligentny system dozowania regeneratora wprowadza do obiegu tylko wymaganą jego ilość wtedy, kiedy staje się to niezbędne. Urządzenie ciągle mierzy konduktywność powstałej mieszanki wywoływacza wzmocnioną o regenerator, monitorując, czy jest wystarczająca do poprawnego przebiegu procesu wywoływania. Ogranicza to zużycie świeżej chemii o 75-80 proc. i minimalizuje odpad – oszczędzamy zatem pieniądze na świeżej chemii i na ilości ścieków z procesu oddawanych do utylizacji po wywołaniu określonej ilości płyt. Czwarty powód łączy się ze zwiększoną produktywnością: dzięki odpowiedniej ilości wprowadzonej do procesu świeżej chemii można sprawić, że chemia w najbliższym otoczeniu płyty zachowuje się jak zupełnie nowa i w pełni wydajna, co pozwala na krótszy czas zanurzenia płyty i szybszy przebieg procesu – krótko mówiąc, zwiększamy wydajność ilościową produkcji. Sama płyta LH-PLE posiada najwyższą na rynku odporność mechaniczną. Żywotność płyty zawdzięczamy niecodziennemu stopowi aluminium o zwiększonej odporności na pękanie i zniekształcenia. Mieszanka emulsji na płycie stawia produkt firmy Fujifilm najwyżej wśród materiałów najbardziej odpornych na uszkodzenia mechaniczne – przed produkcją i w jej trakcie. Dzięki swojej wytrzymałości powłoka płyty opiera się nie tylko czynnikom mechanicznym, dzięki czemu możemy drukować 300 000 odbitek, ale i chemicznym – możemy drukować z użyciem farb UV i agresywnych buforów. Ten niekwestionowany lider wśród płyt w swojej klasie doskonale sprawuje się w komplecie z wywoływarką Fujifilm FLH- z inteligentnym systemem zarządzania chemią ZAC, czyniąc proces przygotowania offsetowej płyty LH-PLE tanim, szybkim i ekologicznym. Firma Fujifilm już dawno ogłosiła dostępność płyty HD PRO-V wykonywanej w technologii fioletowej, należącej do grupy „lo-chem”. Oczywiście sukces narodził się w Europie Zachodniej, gdzie produkt święci triumfy jako ekonomiczny i ekologiczny. Brillia HD PRO-V to jedna z najnowszych płyt Fujifilm, mających na celu uproszczenie procesu w prepressie przez zużycie mniejszej ilości chemii. Dzięki temu urządzenia do wywoływania wymagają rzadszej konserwacji, a prepress produkuje mniej odpadów niż jego konwencjonalny konkurent. Ponadto nie jest już potrzebna obecność regeneratora, przez co nie występuje problem z codziennym monitorowaniem pH oraz konduktywnością kąpieli, ponieważ sprawność systemu „lo-chem” zapewnia jedynie kilka mililitrów czystej wody dziennie. Dzięki wysokiej polimeryzacji i czułości płyt Fujifilm, Brillia HD PRO-V zapewnia również niesamowite wyniki jakościowe, gwarantując odwzorowanie stopnia pokrycia powierzchni w zakresie 1-99 proc. (wykorzystując płyty Fujifilm Brillia HD), jest też w stanie skutecznie pracować z 20-mikronowym rastrem FM. Fujifilm udostępnia na polskim rynku płyty Brillia HD PRO-V i Brillia PRO-VN (dla drukarń gazetowych) zakwalifikowane do grupy ekologicznych, przy czym jednocześnie odseparowuje je od grupy płyt całkowicie wolnych od procesu wywoływania, jak to ma miejsce w przypadku bezprocesowej termicznej płyty PRO T. Płyty Brillia HD PRO-T są płytami termicznymi, które po naświetleniu nie wymagają żadnych procesów wykończeniowych takich jak wywoływanie. Zapewniają niezrównaną jakość druku oraz wydajność procesu wytwarzania płyt dla wszystkich typów drukowania komercyjnego. Płyty z powodzeniem dają sobie radę z obrazami wykonanymi rastrem stochastycznym czy hybrydowym. W płytach HD PRO-T zastosowano nową technologię polimeryzacji o wysokiej czułości, która pozwala na osiągnięcie takiego samego poziomu wydajności, jaki można osiągnąć stosując płyty offsetowe CtP wymagające konwencjonalnego wywoływania. Rozwiązania Fujifilm w przygotowalni druku święcą swoje triumfy w wielu drukarniach w Polsce i Europie. Niejednokrotnie są one elementami przewagi konkurencyjnej w walce o klienta, szczególnie pochodzącego z Zachodu, gdzie poziom świadomości technologii wytwarzania nie ogranicza się tylko do pieniądza, ale opiera się często na ekologii i dobrych praktykach wytwarzania. Pamiętajmy: każdy może powiedzieć, że wytwarza dobrze, ekologicznie i tanio, niestety nie każdy może to udowodnić. Wprowadź swoją drukarnię na szczyt inwestując w rozwiązania firmy Fujifilm. Więcej informacji na www.fujifilm.pl Artykuł sponsorowany