Drupa online jeszcze w tym roku
24 Jun 2020 12:52

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Organizator targów drupa, Messe Düsseldorf planuje organizację wirtualnej imprezy, która odbędzie się w czwartym kwartale tego roku, czyli kilka miesięcy przed docelowymi targami, przełożonymi na kwiecień 2021.

Ideą cyfrowej edycji drupy jest umożliwienie „licznym wystawcom zaprezentowania się online, przygotowania do wiodących na świecie targów technologii drukowania” – wyjaśniają przedstawiciele Messe. Rozważane są również propozycje uruchomienia programu Drupa Cube w wersji online. Informacja ta pojawiła się w oświadczeniach Wernera Dornscheidta, prezesa Messe Düsseldorf, który przechodzi na emeryturę pod koniec czerwca br. Oprócz dalszego rozwoju treści nadal poszerzamy możliwości prezentacji cyfrowej oferowanej naszym klientom – podkreśla Dornscheidt i dodaje: Stale rozwijamy ofertę, aby propozycje były jeszcze bardziej atrakcyjne i przyjazne dla użytkowników.

Spodziewana liczba wystawców targów drupa 2021 będzie mniejsza w związku z rezygnacją dwóch ważnych firm – Xerox i Bobst. Firmy te potwierdziły zmianę planów wystawienniczych i anulowały swój udział w najbliższej edycji targów drupa zaplanowanej na 20-30 kwietnia 2021. Obaj producenci ponownie oceniają strategie sprzedaży i weryfikują plany aktywności rynkowych.

Bobst miał wystawiać się w hali 10., a Xerox zająć tradycyjnie około jednej czwartej powierzchni hali 8b, gdzie zamierzał prezentować ofertę razem z partnerem, firmą Fujifilm. Współpraca między Fuji i Xerox wygaśnie jednak pod koniec marca 2021 roku, czyli tuż przed targami.

W oświadczeniu firmy Xerox czytamy: Targi drupa 2020 zostały przełożone z powodu pandemii COVID-19, a nowe wydarzenie zaplanowano na kwiecień przyszłego roku. Biorąc pod uwagę utrzymującą się niepewność związaną z organizowaniem dużych imprez podczas pandemii oraz własny harmonogram wprowadzania produktów, Xerox postanowił nie brać udziału w targach drupa 2021.

Natomiast przedstawiciele firmy Bobst ogłosili rezygnację z udziału w większości targów, w tym targów drupa, co wiąże się z realizacją nowej strategii, która ma zmniejszyć wpływ działania przedsiębiorstwa na środowisko. Szwajcarski producent podkreśla, że zainwestował znaczne środki w „centra kompetencji”, które będą nadal rozwijane.

Stawiamy na wirtualną obsługę klienta realizowaną za pomocą pokazów online odbywających się w naszych Centrach Kompetencji. W ten sposób zapewniamy obsługę redukując ograniczenia związane z podróżowaniem. Wkrótce pojawią się dalsze informacje na temat nowych sposobów współpracy – deklarują przedstawiciele firmy. – Bobst ogranicza swój udział w targach branżowych, a tym samym radykalnie zmniejsza wpływ firmy na środowisko. W związku z tym postanowiliśmy nie uczestniczyć w targach drupa i innych imprezach w 2021 roku. Szwajcarski producent zrezygnował także z uczestnictwa w targach interpack, które również zostały przesunięte na 2021 rok, oraz w przyszłorocznych targach Labelexpo.

Organizator targów drupa, Messe Düsseldorf nie skomentował tych oświadczeń. W najnowszym komunikacie skierowanym do uczestników targów drupa organizator poinformował, że współpracuje obecnie z władzami omawiając plan działania w czasach pandemii i podkreślił, że zdrowie klientów, gości i pracowników ma zawsze najwyższy priorytet. 

Messe Düsseldorf dysponuje środkami na pokonanie skutków pandemii dzięki 28 proc. wzrostowi przychodów grupy (w tym przychodów pochodzących z zagranicznych wystaw) osiągniętemu w 2019 r. i wynoszącemu 378,5 mln EUR (294 mln EUR) oraz ponaddwukrotnemu wzrostowi zysków – 56,6 mln EUR (24,3 mln EUR). 

Część środków zostanie przeznaczona na rozwój witryny internetowej. Nowa hala 1 jest już gotowa i czeka na ekspozycję firmy Heidelberg. Do czasu otwarcia wystawy w przyszłym roku prace nad południowym wejściem, w tym bramą transportową z dachem na wysokości 20 metrów, zostaną zakończone.

Na podstawie Print Business opracowała BZ