drupa w wersji hybrydowej?
13 Nov 2020 14:38

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Globalna pandemia od miesięcy stanowi wyzwanie dla wszystkich sektorów rynku, nie omijając branży poligraficznej. Organizatorzy targów drupa poszukują rozwiązania, które sprosta wymaganiom dzisiejszych czasów i pozwoli na organizację imprezy w możliwie bezpiecznych warunkach. Uruchomiona 27 października platforma cyfrowa drupa preview to zapowiedź kwietniowego wydarzenia „na żywo”. Zarówno dla wystawców, jak i zwiedzających wirtualna inicjatywa oznacza początek nowej ery w komunikacji i budowaniu relacji biznesowych.

Innowacyjna drupa preview przyciągnęła w październiku ponad 1900 zainteresowanych gości. Użytkownicy wzięli udział w dyskusjach panelowych i sesjach internetowych na żywo, uzyskali informacje na temat bieżących zagadnień branżowych za pośrednictwem materiałów wideo, nawiązując wirtualne kontakty. 

Podczas dyskusji panelowej, w której wzięli udział dyrektor projektu Print Technologies – Sabine Geldermann, dr Markus Heering – dyrektor zarządzający Niemieckiego Stowarzyszenia Technologii Druku i Papieru (VDMA) oraz dr Christian Plenge – dyrektor wykonawczy ds. cyfrowych w Messe Düsseldorf, został przedstawiony obraz aktualnej sytuacji w przemyśle poligraficznym. Prelegenci poruszali ważne tematy w sesjach internetowych na żywo skupiając się na trzech obszarach: Przestrzeń wystawiennicza, Powierzchnia konferencyjna i Networking Plaza. Podział odzwierciedla najistotniejszą tematykę klasycznych targów drupa, łącząc potrzeby komunikacyjne uczestników i podtrzymując ich zainteresowanie aż do następnego wydarzenia, które organizator planuje przeprowadzić w wersji tradycyjnej.

Korzystając z zaawansowanych możliwości technologicznych platformy wystawcy zaprezentowali swoje firmy i produkty, prelegenci przedstawili wgląd w program targów drupa, a odwiedzający i wystawcy mogli wchodzić w interakcje i nawiązywać kontakty handlowe. Dzięki nowej ofercie cyfrowej organizatorzy targów zapewnili kontynuację wymiany wiedzy między członkami globalnej społeczności poligraficznej.

Zapowiedź targów drupa ma również szczególne znaczenie dla Messe Düsseldorf – pokazuje, że nawet w czasach kryzysu możemy zaoferować rozwiązania, które utrzymają interakcje między branżami i podtrzymają sieci kontaktów. Intensywnie pracujemy nad wzmocnieniem globalnej komunikacji nie tylko poprzez nasze lokalne wydarzenia, ale także dzięki rozwijaniu nowych, wirtualnych form docierania do uczestników – wyjaśnia Erhard Wienkamp, ​​COO Messe Düsseldorf.

Reakcja wystawców i odwiedzających po pierwszym spotkaniu była bardzo pozytywna – mówi Sabine Geldermann, dyrektor projektu Print Technologies i wyjaśnia: drupa preview jest cenną podstawą regularnych kontaktów z klientami, umożliwiając stałą interakcję z naszą społecznością podczas pandemii. Format cyfrowy pomaga ulepszyć komunikację koncentrując się na przyszłych tematach istotnych dla branży. Teraz naszym celem jest stworzenie koncepcji hybrydowej, idealnie łączącej to, co najlepsze z obu światów – realnego i wirtualnego, tak aby kwietniowe wydarzenie mogło odbywać się w optymalnych warunkach.

Podczas pierwszej edycji platformy odsetek odwiedzających z zagranicy wyniósł 70 proc., przy czym największa liczba rejestracji pochodziła z: Japonii, Indii, Wielkiej Brytanii, Niderlandów i Niemiec. Liczba odsłon była nie mniej imponująca i wyniosła ponad 14 000, co wskazuje na duże zainteresowanie prezentowanymi treściami merytorycznymi. Około 1400 wystawców z 50 krajów zaprezentowało swoje produkty, rozwiązania i aplikacje.

Wszystkie wystąpienia i filmy będą wkrótce dostępne na żądanie na stronie organizatora, co zapewni możliwość skorzystania z zamieszczonych tam materiałów nawet po zakończeniu wydarzenia. Następna odsłona sesji internetowych na żywo odbędzie się 17 listopada.

Przedstawiciele Messe Düsseldorf mają w tym miesiącu jeszcze inny powód do zadowolenia – największa międzynarodowa wystawa branży poligraficznej i opakowaniowej All in Print China odbywająca się w Shanghai New International Expo Center zakończyła się sukcesem. Dzięki wsparciu wystawców, odwiedzających, stowarzyszeń i partnerów medialnych udało się zaprezentować innowacje z branży poligraficznej w tradycyjnej wersji.

687 wiodących światowych marek pochodzących z 10 krajów, w tym z Chin, Japonii, USA, Niemiec, ze Szwajcarii, z Danii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Austrii, zebrało się w Szanghaju, aby zaprezentować najnowsze technologie i produkty. W pięciodniowych targach uczestniczyło 69 668 gości krajowych i zagranicznych. W ciągu 5 dni odbyło się ponad 10 seminariów i konferencji technicznych, podczas których odwiedzający mogli przeanalizować trendy w branży i uchwycić jej puls rozwoju. „Konferencja nowych technologii”, „Ceremonia rozdania nagród Asia Label 2020” oraz „Forum Ekonomiczne Przemysłu Poligraficznego i Opakowań 2020”, a także „Doroczna Konferencja Menedżerów Druku Chin” były głównymi elementami tegorocznego programu seminarium i konferencji.

W tym roku pandemia silnie wpłynęła na branżę targową, w tym również nadała kształt 8. edycji azjatyckiego wydarzenia. Jednak kryzys uaktywnia również nowe możliwości, a rozwój technologii pozwala na ich wykorzystanie. Organizatorzy zaoferowali uczestnikom wirtualny udział, a nawet zaproponowali „prowadzenie biznesu” z pomocą technologii internetowych. 

9. edycja targów All in Print China odbędzie się w Shanghai New International Expo Center (SNIEC) w dniach 11-15 października 2022 r., natomiast drupa, wiodące na świecie targi technologii druku, mają według planu odbyć się w dniach 20-28 kwietnia 2021 roku w Düsseldorfie.

Na podstawie materiałów organizatora opracowała BZ