Dwa dni z innowacjami
6 Dec 2016 14:58

7. edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, tradycyjnie odbywających się w warszawskim centrum wystawienniczym Expo XXI (9-10 kwietnia), przyciągnęła blisko 4 tys. zwiedzających, którzy obejrzeli ofertę ponad 150 wystawców z wielu krajów. Największa impreza tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej wyrobiła sobie dobrą markę i jest powszechnie postrzegana jako miejsce odnajdowania opakowaniowych inspiracji oraz nawiązywania nowych kontaktów biznesowych. Targi kierowane są do menedżerów marki, menedżerów produktów, pracowników działów marketingu oraz właścicieli firm i – jak zgodnie podkreślało wielu wystawców – idealnie trafiają w ich potrzeby. To doskonała platforma do zaprezentowania nowości w branży opakowaniowej oraz, co dla nas istotne, nowych trendów w dziedzinie opakowań na rynku krajowym – oceniła Elwira Borowczak, specjalistka ds. marketingu w firmie Bech Packaging, która po raz pierwszy pokazała swoją ofertę podczas polskiej edycji imprezy. Dodała również, że były to bardzo intensywne dwa dni spot-kań, ciekawych rozmów, wymiany cennych uwag na temat kondycji branży opakowaniowej w kraju i części Europy Wschodniej. Podobne zdanie wyraził Marcin Jakuboszczak, dyrektor sprzedaży i marketingu w firmie Karl Knauer, który ocenia Packaging Innovations jako prawdopodobnie najlepszą branżową imprezę odbywającą się w Polsce: Tej wystawy nie rozwadniają przypadkowi gapie; Packaging Innovations są jak dobry koncentrat wysokiej jakości, zapewniając możliwość spotkań z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz dostawcami, którzy często odwiedzali nasze stoisko. Katarzyna Kowalczykowska, specjalistka ds. public relations w firmie Intrex, oceniła: Jesteśmy dumni, że po raz kolejny mogliśmy być częścią tego wspaniałego wydarzenia, dlatego z pewnością w przyszłym roku również pojawimy się na targach Packaging Innovations. Pozytywne oceny wystawili targom także inni wystawcy, wśród których nie zabrakło firm takich jak: Brother, DM System, Epson, EyeC, Fano, Granpak, HPP Solution, Intrex, Reprograf, RK Technology, Sternal, tesa tape, Tomra i Zechini Gra-For S. R. L. Zgodnie z zasadą, że sprawdzonych rozwiązań się nie zmienia, a co najwyżej udoskonala, organizatorzy również w tym roku podzielili przestrzeń targową na strefy tematyczne poświęcone etykietowaniu, kodowaniu i znakowaniu (Labelling&Printing), pakowaniu, konfekcjonowaniu, przepakowywaniu i kontroli jakości (Co-packaging), opakowaniom logistycznym, zbiorczym, ochronnym i gotowym na półkę (Logispack), opakowaniom luksusowym (Luxpack) oraz – po raz pierwszy – opakowaniom bezpiecznym (Safetypack). W tej ostatniej strefie prezentowały się firmy, które w swej ofercie posiadają m.in.: opakowania zabezpieczone przed niepożądanym otwarciem oraz utrudniające otwarcie przez dzieci, systemy zamykania i ponownego zamykania opakowań, opakowania dla substancji niebezpiecznych oraz zamknięcia dostosowane do wymagań pakowych produktu. Tradycyjnym elementem były również seminaria learnShops, podczas których specjaliści-praktycy z kilkunastu firm (DM System, Silny&Salamon, DS Smith, Studio DN, Multi Packaging Solutions) mieli okazję podzielić się swoją wiedzą na rozmaite tematy: od metod pakowania, przez ochronę prawną opakowań, ich wpływ na finanse firmy, projektowanie, tworzenie marki, aż po gospodarkę odpadami opakowaniowymi. Specjalnym punktem programu wykładów były warsztaty „Opakuj pięknie”, których uczestnicy w trakcie twórczej zabawy mieli okazję stworzyć od podstaw projekt opakowania – począwszy od pomysłu, przez grafikę, kształt, materiały, po zdobienie. Na targach Packaging Innovations naturalnie nie mogło zabraknąć nowych rozwiązań w dziedzinie opakowań. Firmy prezentowały opakowaniowe innowacje w ramach Programu Innowacja; warunkiem dopuszczenia do niego było nowatorskie wykorzystanie materiałów lub ich zastosowanie. Stoiska z innowacyjnymi rozwiązaniami zostały specjalnie oznaczone, co ułatwiało lokalizację innowacji na mapie hali. Wśród prezentowanych rozwiązań znalazły się m.in.: masa klejąca SNAP-ON (tesa tape), druk Memjet (Reprograf), drukarka Colorworks C7500 (Epson Europe), opakowania na chusteczki higieniczne z transparentnym okienkiem (Granpak), etykiety peel-off, shrink sleeve oraz IML (Fano), systemy nawilżania powietrza (Sternal), materiał opakowaniowy będący następcą folii bąbelkowej (Techmat Systemy Pakowania), worek w kształcie słoika (Schur), a także głowica etykietująca Intrex 200+ (Intrex). Nie zabrakło również przykładów opakowań inteligentnych. Organizatorzy targów przygotowali również Strefę Studenta, do której trafiły najciekawsze pomysły nowoczesnych opakowań wybrane w internetowym głosowaniu. Wyboru najlepszych spośród nich dokonało niezależne jury złożone z branżowych profesjonalistów. W tym roku główna nagroda trafiła w ręce Julii Karwasz (Opakowanie na kredki-piórnik). Każdego roku studenci zaskakują nas swoimi pomysłami na opakowania. Doceniamy zaangażowanie młodych ludzi, którzy ambitnie podchodzą do realizowanych projektów. Tegoroczni uczestnicy zachwycili nas swoim dojrzałym podejściem i przygotowaniem do targów. Przez dwa dni rzetelnie opowiadali gościom o swoich projektach i prezentowali zastosowanie opakowań – oceniła Ewa Woch, wiceprezes firmy Targi w Krakowie Sp. z o.o. i członek jury.