Ekologiczne i efektowne
17 Nov 2017 13:18

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Targi Labelexpo Europe to nie tylko rozwiązania do druku i wykańczania etykiet – to również bogata oferta podłoży samoprzylepnych i nie tylko, które decydują o charakterze etykiety. Duży nacisk położono w tym roku na rozwiązania proekologiczne. 

Zanders, niemiecki producent wysokiej jakości papierów i tektury do etykiet i opakowań, ocenił bardzo pozytywnie swój udział w targach Labelexpo. Firma skoncentrowała się na prezentacji ekskluzywnych papierów o wysokim połysku z serii Chromolux, jak również wysokogatunkowych, odpornych na wilgoć papierów etykietowych Zanlabel. W oryginalnym próbniku o tajemniczej nazwie „Sekrety etykiety” firma Zanders umieściła 30 próbek papieru Chromolux z nadrukami i rozmaitymi wariantami wykończeń – od gładkich, przez perłowe, aż po aluminiowe. Ekskluzywny charakter papierów tej serii doceniają zwłaszcza producenci dóbr luksusowych, alkoholi, artykułów spożywczych, wyrobów tytoniowych, a także produktów farmaceutycznych i kosmetycznych. Papiery Chromolux wydobywają wyjątkowy charakter produktów nadając im charyzmę, blask i różnorodność. Zanlabel gloss i Zanlabel touch to z kolei wysokiej jakości papiery etykietowe zapewniające dobre rezultaty drukowania oraz wyjątkowe właściwości przetwarzania.

Klienci szczególnie cenią sobie gładką i naturalną strukturę papierów Zanlabel touch, ale jeszcze więcej emocji wzbudziły serie Chromolux white i metalizowany Chromolux alu, który jest jednostronnie powlekany aluminium – powiedział John Tucker, dyrektor sprzedaży w firmie Zanders. – Miejsce na targach Labelexpo 2019 mamy już zarezerwowane. Nie możemy się doczekać, aby zaprezentować kolejne – nowe elementy naszego portfolio papierów. 

Firma Avery Dennison, specjalista w zakresie materiałów samoprzylepnych oraz rozwiązań dotyczących etykietowania, zaprezentowała swoją ofertę na nietypowym stoisku wykonanym częściowo z odpadów pochodzących z recyklingu. Zdaniem Renae Kezara, globalnego dyrektora ds. zrównoważonego rozwoju, tego typu stoisko w sposób zabawny, a zarazem bardzo dosłowny wizualizuje pilne kwestie związane z marnotrawstwem materiałów, edukując w temacie prowadzenia działalności w sposób bardziej ekologiczny. Jednym z naszych celów na 2025 rok dotyczących zrównoważonego rozwoju jest przyjęcie zobowiązania pomocy klientom w ograniczaniu odpadów powstających z naszych produktów. Kolejny cel to stworzenie większej liczby produktów, które mają pozytywny wpływ na środowisko. Zbudowanie stoiska wystawienniczego z odpadów etykietowych prowokowało i inspirowało klientów, zachęcając do pogłębienia wiedzy, świadomości i odpowiedzialności ekologicznej.

Stoisko firmy UPM Raflatac również zostało zaprojektowane z myślą o ekologii – od stoiska producenta po wykonanych z materiałów samoprzylepnych śladach można było dotrzeć do specjalnej przestrzeni, w której zbierane były materiały przeznaczone do recyklingu. Wprowadzenie na rynek serii produktów RAFNXT+ firmy UPM Raflatac stanowi początek wyjątkowego ekologicznego podejścia do przyjaznych środowisku rozwiązań etykietowych. W przypadku serii RAFNXT+ udało się zoptymalizować wydajność wykorzystania surowców oraz stworzyć rozwiązania etykietowe wychodzące poza stosowane w branży standardy zrównoważonego rozwoju. Folia Rafbio PE85 to przyjazna środowisku alternatywa dla standardowej folii poliuretanowej, która zawiera ponad 80 proc. odnawialnych materiałów roślinnych w stanie surowym. Jest ona wytwarzana z etanolu uzyskiwanego z trzciny cukrowej i ma właściwości zbliżone do właściwości tradycyjnych folii poliuretanowych. Folia ta nadaje się idealnie do pojemników na produkty kosmetyczne i chemię domową, a także zapewnia elastyczność wymaganą do opakowań giętkich i profilowanych pojemników.

Laminaty etykietowe na wino ICE i ICE Premium zapewniają doskonałą odporność na wilgoć, wodę i lód. Dzięki niezwykłej wytrzymałości na zmiany temperatury i wilgotności bez łuszczenia się, zwijania, odklejania krawędzi i marszczenia produkty ICE i ICE Premium umożliwiają doskonałą prezentację marek.

Opracowanie: AN