Ekonomiczna produkcja mniejszych serii opakowań
30 Aug 2019 13:12

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Rosnące zapotrzebowanie klientów na niestandardowe i wyróżniające się opakowania wymaga większej elastyczności ze strony producenta. To z kolei wymusza, aby producent opakowań był w stanie produkować mniejsze serie w sposób ekonomiczny.

By lepiej służyć swoim klientom, firma Tojapak Ky z Finlandii podjęła to wyzwanie i zaczęła badać możliwe opcje usprawnienia swojej podstawowej działalności. Najlepszym rozwiązaniem okazała się cyfrowa drukarka atramentowa Mutoh ValueJet 1627MH, która umożliwia oferowanie klientom mniejszych serii wysokiej jakości opakowań.

Odkąd kupiliśmy drukarkę Mutoh ValueJet 1627MH, codziennie odkrywamy nowe aplikacje i nowe możliwości. To naprawdę niezwykłe, jak ta drukarka zwiększa naszą kreatywność i skłania do poszukiwania nowych rozwiązań. Gdybym o tym wiedział, kupilibyśmy ją wcześniej! – mówi prezes Tojapak, Tommi Oja.

Nowe pomysły są często porzucane, gdy innowacje w opakowaniach lub nawet próbki nie mogą zostać wdrożone, ponieważ wytwarzanie takich opakowań jest zbyt drogie. Technologia offsetowa często nie nadaje się do jednorazowych lub krótkich serii, więc nawet większe firmy nie mogą przetestować wszystkich swoich pomysłów. Unikalne produkty wymagają odpowiedniego opakowania. 

Tojapak produkuje różnego rodzaju opakowania transportowe, opakowania produktów, pudełka na prezenty i kartony, pudełka archiwalne i inne produkty opakowaniowe. 

Podczas gdy wielcy producenci tektury falistej wymagają od ciebie wyprodukowania setek tysięcy kartonów, my jesteśmy gotowi omówić produkcję kilkuset opakowań. Teraz, gdy mamy nową drukarkę Mutoh, która pozwala nam produkować jeszcze bardziej spektakularne i niestandardowe projekty niskonakładowe, jesteśmy w stanie bardziej elastycznie obsługiwać naszych obecnych i nowych klientów – mówi Tommi Oja.

Wygląd opakowania jest często jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję o zakupie. Dlatego jakość druku na opakowaniu nie jest sprawą błahą. Tojapak od dawna działa w myśl tej filozofii, a imponująco drukowane opakowania zawsze stanowiły jej przewagę konkurencyjną.

ValueJet 1627MH jest wyposażony w atra- menty MP-31 w kolorach CMYK i białym. 

MP oznacza „wielofunkcyjny”, co odnosi się do unikalnych możliwości atramentów i ich wyjątkowej wszechstronności. Biały atrament o wysokiej nieprzezroczystości umożliwia drukowanie na przezroczystych i kolorowych podłożach.

Atramenty MP-31 są również niezwykle rozciągliwe i kurczliwe, dzięki czemu nadają się równie dobrze do zastosowań wymagających dużej rozciągliwości takich jak oklejanie samochodów, a także formowanie termiczne, próżniowe i obkurczanie. Unikatową właściwością tych atramentów jest fakt, że zachowują one naturalną teksturę i wygląd podłoży, w tym na przykład wygląd matowy lub błyszczący, co jest istotne w przypadku druku makiet opakowań.

Jakość druku w Mutoh ValueJet 1627MH jest świetna. Zanim kupiliśmy tę maszynę, dostaliśmy próbki drukowanych opakowań. Teraz, kiedy maszyna jest w użyciu, mogę powiedzieć, że jakość druku jest dokładnie taka, jaka została obiecana. Dzięki temu jesteśmy w stanie lepiej odróżnić się od naszych konkurentów i zapewnić naszym klientom wartość dodaną – zapewnia Tommi Oja.

Kiedy drukarnia Tojapak zdecydowała się na zakup nowego urządzenia drukującego, rozpoczęto planowanie instalacji. Fiński oddział Mutoh zainstalował urządzenie… w ciągu jednego dnia!

Dwóch naszych pracowników zostało poddanych dogłębnemu szkoleniu. Drukarka jest bardzo łatwa w obsłudze i intuicyjna, a instalacja nie sprawiała problemów. Potrzeba wsparcia była niewielka. Jako użytkownik mam wyłącznie pozytywne opinie – przyznaje dyrektor generalny Tojapak.

Produkcja mniejszych serii opakowań od początku była przewagą konkurencyjną firmy Tojapak i jej podstawową działalnością. Mutoh ValueJet 1627MH oferuje jej wiele nowych możliwości i więcej niestandardowych rozwiązań opakowaniowych dla klientów. 

Niezależnie od tego, czy są to partie testowe większego projektu, czy małe partie produktów promocyjnych i próbek, Tojapak ma teraz urządzenie, które sprawia, że ​​wysokiej jakości opakowanie jest dostępne. 

Tylko wyobraźnia stanowi ograniczenie w produkcji nowych wyrobów lub znajdowaniu nowych grup docelowych. Potrzeby krajowego przemysłu są nam dobrze znane, ale Mutoh ValueJet 1627MH zapewnia nowe możliwości. Mniejsze serie pozwalają na przykład na tworzenie opakowań na prezenty biznesowe z logo firmy. Może to być dobry sposób na odróżnienie się od innych – podkreśla dyrektor generalny Tojapak.

Wyłącznym polskim dystrybutorem drukarek Mutoh jest Atrium Centrum Ploterowe.

O drukarce Mutoh ValueJet 1627MH

Mutoh ValueJet 1627MH jest 64-calową (1625 mm) hybrydową (rolowo-stołową) drukarką wielkoformatową, wyposażoną w system suszenia gorącym powietrzem na całej szerokości roboczej (tzw. nożem powietrznym – ang. air knife). Dzięki temu i nowym atramentom wydruki są suche, kiedy „wychodzą” z drukarki. 

Mutoh ValueJet 1627MH jest wyposażony w wysokiej jakości piezoelektryczną głowicę drukującą typu „drop-on-demand” umożliwiającą drukowanie w rozdzielczości do 720x1440 dpi, dzięki czemu nadaje się do najwyższej jakości wydruków oglądanych z bliskiej odległości. Głowice generują zmienną wielkość kropli atramentu od 4 do 21,3 pikolitra. Mutoh ValueJet 1627MH obsługuje sztywne podłoża o grubości maksymalnie do 16 mm i wadze maksymalnie do 15 kg.

Atramenty MP-31 na bazie żywicy umożliwiają bezpośrednie drukowanie na sztywnych i giętkich podłożach. Mutoh ValueJet 1627MH jest wyposażony w atramenty w kolorach CMYK oraz białym. Wszystkie atramenty są pakowane po 500 ml. Warto wspomnieć, że kolor biały jest stale recyrkulowany. 

Atrament MP-31 można porównać do kameleona: na mediach poddających się działaniu rozpuszczalnika rozpuszczalnik zawarty w atramencie lekko rozpuszcza wierzchnią warstwę powlekającą media, aby pigment spajany przez mikrocząsteczki żywic mógł wniknąć w strukturę materiału. Natomiast w przypadku mediów, które nie są wrażliwe na działanie rozpuszczalnika, atrament tworzy na ich powierzchni cienką warstwę, zachowując się bardziej jak atrament UV; tę przyczepność zawdzięcza unikalnej mieszance żywic.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Atrium