Emballage 2006
6 Dec 2016 14:45
Już za kilka miesięcy w Paryżu odbędzie się kolejna edycja Międzynarodowych Targów Pakowania i Opakowań Emballage 2006, którym będą towarzyszyć Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Przemysłu Spożywczego IPA. Z tej okazji 31 maja w Warszawie zorganizowano konferencję prasową z udziałem Juany Moreno, komisarza generalnego obu imprez targowych.
Odbywające się co 2 lata targi Emballage są jedną z największych i najstarszych (w przyszłym roku przypada ich 60-lecie) na świecie imprez o tematyce opakowaniowej. W 2004 r. uczestniczyło w nich 2300 wystawców (ponad połowa spoza Francji) i blisko 108 tys. odwiedzających ze 130 krajów. Zaprezentowano blisko 500 nowych produktów, z których 2/3 było europejskimi lub światowymi premierami.
Tegoroczna edycja potrwa od 20 do 24 listopada. „Sercem” targów będzie umieszczony pośrodku salonów Emballage/IPA sektor B&L grupujący producentów urządzeń do przetwórstwa i pakowania produktów płynnych (napojów oraz innych ciekłych produktów spożywczych i pozaspożywczych). Nowe sektory, którym warto poświęcić szczególną uwagę, to „świadczenie usług” (kompleksowa oferta usług od pakowania produktów po logistykę) oraz „Smart Packaging” (najnowsze technologie stosowane w branży opakowań, m.in. RFID, nanotechnologie, mikrokapsułkowanie). Nowość tegorocznej edycji to także wykreowanie tzw. Przestrzeni Tendencji, gdzie będą prezentowane najbardzie nowatorskie i znaczące rozwiązania wybrane przez złożone z ekspertów jury.
Generalnie wystawcy będą prezentować swoją ofertę w sektorach wydzielonych wg rodzaju produktu (opakowania, pojemniki, maszyny do produkcji opakowań i in.) oraz wg branży lub dziedziny zastosowania (artykuły spożywcze, uroda, zdrowie itp.). Reprezentowana będzie również poligrafia: maszyny do drukowania opakowań, kodów, znakowania, etykietowania. Oddzielny sektor poświęcono wyrobom luksusowym.
W ramach imprez towarzyszących targom kontynuowany będzie zapoczątkowany w 2004 r. kongres Pack Vision - pierwszy międzynarodowy kongres dotyczący wzornictwa opakowań w aspekcie przyszłościowym. Tegoroczny temat to „Rozwój i wyzwania rynku opakowań w kontekście nowego procesu dystrybucji”. Obrady kongresu, w którym przewidywany jest udział ponad 500 osób, z czego 36% z zagranicy, a także przedstawicieli największych międzynarodowych agencji designu, odbędą się w dniach 21-22 listopada.
Jak poinformował podczas konferencji Andrzej Bereda - dyrektor generalny firmy Promosalons Polska reprezentującej w naszym kraju Międzynarodowe Targi Francuskie, coraz większy jest udział wystawców z Polski w targach Emballage. O ile 4 lata temu było ich zaledwie 6-7, to w 2004 r. już 14; tyle samo firm zgłosiło się już - na pół roku przed targami - do tegorocznej edycji.
Wszystkie informacje dotyczące targów, w tym listę wystawców, dane dotyczące głównych sektorów targowych oraz listę nowych produktów można znaleźć na stronie www.emballageweb.com. IZ