Emerson Polska w 2004 roku
6 Dec 2016 14:44
Spółka Emerson Polska podsumowała wyniki 2004 roku. Największe osišgnięcie firmy to trzykrotny wzrost przychodu ze sprzedaży usług w zakresie zarzšdzania danymi i korespondencjš realizowanymi przez dział Emerson Data and Document Management (DDM). Kolejnym sukcesem firmy w roku 2004 był przyrost wartoci eksportu o ponad 35%. Sprzedaż za granicę stanowi już 13% całego przychodu spółki. Emerson Polska umacnia także swojš pozycję na rynku polskim zachowujšc stabilny wzrost wyników biznesowych działalnoci całej spółki. Firma odnotowała 5% przyrost przychodów zamykajšc rok 2004 zyskiem brutto na poziomie 11,2 mln zł.
Data and Document Management Đ inwestycja Emerson Polska zainaugurowana pod koniec 2002 roku okazała się bardzo trafnym przedsięwzięciem. Obecnie ten dział firmy obsługujšcy ponad 20 dużych klientów z sektora bankowego, telekomunikacji, energetyki i usług dla ludnoci generuje największy wzrost obrotów spółki. DDM wiadczy wyspecjalizowane usługi w zakresie zarzšdzania danymi i korespondencjš. Infrastrukturę działu DDM uzupełnia terminal Poczty Polskiej, dzięki czemu czas realizacji zleceń i dostarczania korespondencji został skrócony do niezbędnego minimum. Miesięcznie DDM opuszcza ponad 3,5 miliona listów, które trafiajš stšd bezporednio do adresatów korespondencji. Planowany na 2005 rok wzrost sprzedaży z działalnoci operacyjnej działu wynosi 100%.
Emerson Polska wyeksportował w 2004 roku produkty o łšcznej wartoci ponad 20,5 mln zł, czyli o 36% więcej niż w roku poprzednim. Prognozy analityków firmy na rok 2005 wykazujš dalsze zwiększenie udziału produkcji eksportowej w ogólnych obrotach spółki. Grono zagranicznych klientów obejmuje firmy w: Austrii, Niemczech, Rosji, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz na Litwie, Słowacji i Ukrainie.
Dokonania Emerson Polska w minionym roku oraz plany na 2005 obejmujš także dalszy rozwój oferty produktowo-usługowej i zwišzane z nim inwestycje w know-how, technologie i maszyny. W firmie trwa proces rozbudowy drukarni, w tym wyposażania jej w najnowoczeniejsze urzšdzenia do wytwarzania ăinteligentnych produktówÓ, czyli wyżej przetworzonych wyrobów, takich jak np. formularze zintegrowane z plastykowymi kartami czy nalepkami Đ mówi Adam Banaszczyk, prezes Emerson Polska. Emerson Polska będzie pierwszš na naszym rynku firmš, która zaoferuje tego typu produkty klientom wykorzystujšc do ich wytwarzania własny park maszynowy. Decyzja o takim kierunku rozwoju wišże się z oczekiwaniami i dynamikš zmian w sektorze. Rynek papierowy w potocznym rozumieniu, ze względu na rozwój form komunikacji elektronicznej, zmierza w kierunku konkretnych rozwišzań. Sš nimi włanie produkty złożone (É) Đ podsumowuje prezes Banaszczyk.
Opracowano na podstawie informacji firmy Emerson Polska