Ewolucja opakowań na drupa 2020
24 Sep 2018 10:20

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Po sukcesie na targach drupa 2016 projekt touchpoint packaging powróci w 2020 roku w rozszerzonej formie. Ogłoszeni zostali już partnerzy tego dedykowanego przetwórcom i producentom opakowań oraz właścicielom marek wydarzenia. Są nimi firmy reprezentujące główne elementy łańcucha dostaw: Agfa, Bobst, Danone, Esko, Heidelberg, HP Indigo, Kurz, Nestlé oraz Siegwerk. 

Projekt touchpoint packaging – realizowany we współpracy z projektantami opakowań oraz studentami – ma za zadanie prezentację najnowszych możliwości pro- dukcyjnych w obszarze opakowań. Celem nadrzędnym jest zrozumienie, w jaki sposób megatrendy kształtujące nasze społeczeństwo wpłyną na procesy związane z produkcją opakowań. Od nowych rodzajów podłoży przez personalizację, redukcję wpływu na środowisko po inteligentne opakowania – nowe, ekscytujące rozwiązania zostaną zaprezentowane zwiedzającym nadchodzące targi drupa 2020. Intencją organizatorów nie jest skupienie się na tym, co możliwe już teraz, ale zaprezentowanie inspirujących przykładów opakowań, będących odpowiedzią na największe wyzwania stojące przed właścicielami marek oraz wyznaczających kierunki przyszłości. 

Wizja przyszłości i rynkowe wyzwania

Bobst jako jeden z głównych branżowych innowatorów „jest dumny z partnerstwa z targami drupa, umożliwiającego drukarniom i przetwórcom opakowań oraz właścicielom marek doświadczenie przyszłości opakowań na wszystkich etapach ich produkcji – od projektu, po druk i obróbkę.” 

HP Indigo dodaje: „Innowacyjne technologie drukowania umożliwiają wykorzystanie opakowań do informowania konsumentów, propagowania nowych idei oraz wspierania różnych akcji. Zmieniają tym samym relację między marką a jej klientami.”

Według firmy Esko „procesy produkcji opakowań są dziś połączone, cyfrowe i zautomatyzowane, a touchpoint packaging jest platformą prezentującą, w jaki sposób nowoczesne rozwiązania w efektywny sposób wspierają i łączą cały łańcuch dostaw.”

Agfa, dostawca innowacyjnych, inteligentnych technologii drukowania opakowań uważa, że „touchpoint packaging umożliwi właścicielom marek zwiększenie wydajności i poziomu bezpieczeństwa, a także wzrost sprzedaży dzięki lepiej postrzeganym opakowaniom.”

Heidelberg, jeden z głównych graczy na rynku opakowań, dołączył do projektu „z intencją zaprezentowania wizji przyszłości oraz nowych wyzwań rynkowych.” Z kolei Siegwerk jako globalny dostawca farb do różnych aplikacji opakowaniowych uważa, że współpraca pomiędzy partnerami „będzie odpowiedzią na obiecujące trendy i wizje przyszłości opakowań, które pozwolą sprostać oczekiwaniom na szybko zmieniającym się rynku.”

Wreszcie Kurz jako ekspert w dziedzinie uszlachetniania i aplikacji funkcjonalnych zawsze postrzegał projektowanie opakowania „jako połączenie wrażeń zmysłowych, technologii, estetyki, możliwości produkcyjnych, marketingu, bezpieczeństwa i dekoracji – dopiero wszystkie te elementy oddają prawdziwą duszę pakowanego produktu.” 

Między marką a konsumentem

Podsumowując, drupa touchpoint packaging 2020 będzie miejscem prezentacji najnowszych rozwiązań i aplikacji, poprzez które wskaże, w jaki sposób opakowania przyszłości dostarczą wartość dodaną i będą stymulować możliwości wzrostu w szybko zmieniającym się świecie. Międzynarodowe marki będą odgrywały w tym projekcie znaczącą rolę. Zdaniem Nestlé „touchpoint packaging to unikalna możliwość zaprezentowania rozwiązań odpowiadających na potrzeby konsumentów oraz społecznego wpływu opakowania w środowisku podlegającym stałym zmianom”. Danone dodaje, że „komisja złożona z przedstawicieli partnerów projektu – interdyscyplinarnych ekspertów – może wziąć udział w kreowaniu przyszłości opakowań.”

Rynek opakowaniowy jest największym i wciąż rosnącym sektorem branży poligraficznej. Właściciele marek nie szczędzą środków na nowe projekty i inwestują w nowe doświadczenia konsumenckie. Opakowania są preferowanym punktem styku pomiędzy marką a konsumentem. Rosnąca globalna populacja, nowy styl życia konsumentów i związane z nim oczekiwania w stosunku do opakowań, rosnące wymagania co do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko oraz cyfryzacja mają znaczący wpływ na ewolucję opakowań. Na drupa touchpoint packaging składać się będą m.in. zwiedzanie z przewodnikiem, cykle krótkich wykładów oraz możliwość zebrania próbek.  AN