Podczas odbywających się w Warszawie w dniach 27-29 stycznia VI Międzynarodowych Dni Reklamy RemaDays 2010 na ponad 15 tys. m2 Centrum Wystawienniczo-Konferencyjnego Expo XXI najnowsze trendy i rozwiązania prezentowała rekordowa liczba ponad 550 wystawców z Polski i zagranicy. Blisko 9 tysięcy zwiedzających przemierzało przez trzy dni hale targowe.
W ramach szóstej już edycji tej imprezy świat reklamy prezentował i promował innowacyjne pomysły, niekonwencjonalne rozwiązania i spektakularne nowości. Można było zobaczyć nowe technologie, materiały drukarskie, reklamy wielkoformatowe, nowoczesne plotery, systemy wystawiennicze, billboardy, megaplakaty i reklamy świetlne. Swoją ofertę zaprezentowały także wydawnictwa branżowe i portale internetowe. Przypomnijmy, że wartość rynku usług reklamowych jest szacowana na blisko 2 mld zł.
Jak zawsze uwagę zwiedzających przyciągały potężne maszyny drukujące eksponowane na stoiskach producentów i dystrybutorów.
Drukowanie na materiałach do podświetleń, tekturze, drewnie, kafelkach, szkle, płytach CD, opakowaniach, blejtramach, a nawet na elementach meblowych i innych nietypowych materiałach można było oglądać na stoisku firmy Océ za sprawą cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem plotera Océ Arizona 350GT.
Tegoroczne targi zgromadziły rekordową liczbę wystawców, odwiedziło je również wiele firm i instytucji sprawiając, że stają się one obecnie największą imprezą branży reklamowej w Polsce. Ich tegoroczna edycja jest również bardzo udana dla firmy Océ Poland. Wśród samych wystawców tych targów znalazło się wiele firm zainteresowanych naszymi rozwiązaniami, ale również uwaga odwiedzających targi gości koncentrowała się na szerokich możliwościach prezentowanego przez nas innowacyjnego plotera Océ Arizona 350GT – mówi Marek Michalak, bussines group manager w firmie Océ Poland.
Océ Arizona 350GT obsługuje druk z wykorzystaniem białego atramentu oraz zapewnia wysoką prędkość drukowania; wykorzystuje atramenty utwardzane promieniami UV. Dotychczas popularne na rynku były urządzenia solwentowe. Jednak coraz wyraźniej zauważa się, że era tych maszyn się kończy i szala przechyla się w kierunku urządzeń UV. Stało się tak w wyniku zmian, jakie zaszły na rynku w ubiegłym roku, gdzie ceny wydruków z urządzeń solwentowych mocno spadły i trudno jest za pomocą tych ploterów wygenerować odpowiednie marże. Te można wygenerować obecnie korzystając z ploterów UV, stąd tak duże zainteresowanie naszym ploterem. Jest on obecnie najlepiej sprzedającym się ploterem na świecie w swojej klasie urządzeń. Również w Polsce cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem – twierdzi M. Michalak.
Océ Arizona 350GT wykorzystując unikatową technologię obrazowania zmiennej wielkości kropli Océ VariaDot zapewnia niemal fotograficzną jakość obrazu w różnorakich zastosowaniach (m.in. wszystkie stoliki na stoisku firmy Océ były zadrukowane na tym właśnie ploterze). Na stoisku znalazło się specjalne miejsce, gdzie prezentowane były wydruki z Arizony 350GT. Odwiedzający mogli również zapoznać się z urządzeniem do wysokonakładowego druku cyfrowego, a także z bogatą ofertą materiałów eksploatacyjnych.
Urządzenia firmy Epson, m.in. drukarki Stylus Pro GS6000 oraz Stylus Pro 9900, można było zobaczyć na stoisku jej partnera, firmy Medikon. Ponadto partnerzy, we współpracy z firmą Summa, przygotowali specjalny zestaw „Print&Cut Bundle” zawierający ploter tnący, oprogramowanie i jedną z wielkoformatowych drukarek Epson, który w specjalnej cenie był dostępny tylko podczas targów RemaDays.
Epson Stylus Pro GS6000 to 64-calowa wielkoformatowa drukarka z 8-kolorowym nowym zestawem atramentów umożliwiającym produkcję atrakcyjnych i trwałych wydruków.
Z kolei Epson Stylus Pro 9900 wykorzystuje unikatowy atrament Epson UltraChrome HDR, który w połączeniu z głowicą drukującą MicroPiezo TFP tworzy idealnie okrągłe krople przy zwiększonej szybkości druku, zapewniając najlepszą możliwą jakość obrazu.
Po raz pierwszy swoją ofertę na targach RemaDays zaprezentowała firma Jet Media, której udział zainicjowało zorganizowanie w tym roku sektorów Out&IndoorDays (reklama zewnętrzna i wewnętrzna) oraz TechnologyDays (specjalistyczne maszyny do wydruków wielkoformatowych, grawerowania i haftu).
Na jej stoisku można było zobaczyć plotery drukująco-tnące: Roland XC-540 MT umożliwiający m.in. druk białym i srebrnym metalicznym atramentem (więcej na s. 37) oraz Roland VersaCAMM VP – 540i dedykowany do produkcji: banerów, naklejek, etykiet, koszulek, plakatów, grafiki na pojazdach itd.
Kolejnym prezentowanym urządzeniem był laminator Jet Mounter 44” służący do zabezpieczania wydruków zarówno typu inkjet, jak i solwent. Ofertę Jet Media uzupełniały materiały: atramenty ES max, Flemink Ultra i AJ 1000 XL oraz szeroka gama mediów do druku wielkoformatowego.
Zaletą tych targów jest niewątpliwie lokalizacja. W Warszawie znajduje się najwięcej firm z branży reklamowej, a my mamy mniejsze koszty logistyczne. Miejsce organizacji targów ma jednak nadal uciążliwą wadę w postaci kłopotów z dojazdem i parkingiem. Targi te to spotkanie kilku gałęzi branży reklamowej w jednym miejscu, co pozwala na kontakty z potencjalnymi klientami z innych rynków. Oceniamy udział w nich jako sukces i planujemy w przyszłym roku zaprezentować ofertę w szerszym zakresie. Targi RemaDays rozwijają się w dobrym kierunku; są na dobrej drodze, by zdyskwalifikować dotychczas najważniejsze targi w Poznaniu – uważa Maciej Jabłoński, marketing & art director Jet Media.
Plotery Roland miały na targach silną reprezentację; można je było oglądać także na stoisku nowego dystrybutora – firmy KML Solutions. Tegoroczne targi RemaDays były dla nas inauguracją, bowiem po raz pierwszy KML Solutions zaprezentował się publicznie. Była to okazja do przedstawienia zwiedzającym naszego zespołu, jak również oferty i zakresu oferowanych usług. Nie mogło zabraknąć także głównego bohatera naszego stoiska, czyli maszyny Rolanda. W akcji zaprezentował się Roland XJ 640 – przez wielu uważany za najlepszy ploter w swojej klasie. Dużym zainteresowaniem cieszył się także nasz atrament (dawniej sprzedawany pod marką FleminkII), który jest dzisiaj najpopularniejszym atramentem do maszyn Rolanda na rynku polskim. Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko i już zapraszamy na targi Euro-Reklama do Poznania – mówiła Katarzyna Urbaniak, marketing manager KML Solutions.
Plotery solwentowe Roland oraz plotery tnące Summa i frezujące Coner wystawiała też firma Polkos z Bydgoszczy.
Na stoisku dystrybutora ploterów Mimaki – firmy TeBa, obchodzącej 20-lecie swojej działalności, promowano m.in. jedno z najnowszych urządzeń: drukarkę stołową Mimaki UJF-3042 pracującą w technologii UV LED. Umożliwia ona szybki druk (wydruk formatu A3 w ciągu 4 minut) krótkich serii m.in. artykułów promocyjnych, kart ID i prototypów opakowań. Drukuje na mediach o maks. rozmiarach 300x420 mm i grubości 5 cm z maks. rozdzielczością 1440x1200 dpi atramentami CMYK, białym i primerem.
Opolska firma Atrium Centrum Ploterowe demonstrowała plotery Mutoh: Blizzard drukujący wysokiej jakości grafiki z pręd-kością 40 m²/h, ploter UV Zephyr wyposażony w 4 głowice Xaar nowej generacji umożliwiające druk techniką zmiennej wielkości kropli – XaarDot oraz ValueJet 1304 wyposażony w 3. generacji 1440-dyszową głowicę piezo. Na stoisku tej firmy można też było zobaczyć nową serię ploterów tnących Kona. Rokrocznie warszawskie targi reklamy rosną w siłę. Tegoroczną edycję RemaDays podobnie jak poprzednią uważamy za udaną. Dopisali zarówno goście, jak i wystawcy, co jest dowodem na dobrą koniunkturę w branży reklamowej – ocenia Paweł Stania, kierownik działu marketingu Atrium.
Wśród dostawców mediów wyróżniała się ekspozycja firmy Ikonos – pierwszego polskiego producenta podłoży dla wielkiego formatu takich jak materiały powlekane do aplikacji typu indoor czy samoprzylepna folia PVC Profiflex Pro do druku na ploterach solwentowych.
Sporą część wystawców stanowiły drukarnie, zarówno wielkoformatowe, jak i sitodrukowe oraz inne oferujące druki reklamowe; swoje stoiska miały m. in.: Interdruk, Maxidruk, PlanetGraf, Drukarnia Ellert czy firmy zrzeszone w Mazowieckim Klastrze Druku i Reklamy „Kolorowa Kotlina”. W tym gronie znalazła się też Drukarnia Skarbowa, która ma w ofercie także druki reklamowe (foldery, ulotki, plakaty, kalendarze, standy itp.) i – jak mówiła Agnieszka Piekart, specjalista ds. marketingu – oferta ta wzbudzała wielkie zainteresowanie.
Podczas targów przyznano nagrody Korony Reklamy w pięciu kategoriach, honorując w ten sposób najlepsze firmy w branży reklamowej. W kategorii Out&Indoor I miejsce zajęła firma Noex, a wyróżnienie przyznano firmie Ikonos; w kategorii Technology zwyciężyła RMI Laser Polska, a wyróżnione firmy to m.in.: Atrium, Sita Wuja Toma, Grawcom i Media Service/PlanetGraf. IZ