Fespa 2018 gotowa do startu
23 Mar 2018 14:00

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Targi Fespa 2018 Global Print Expo odbędą się w dniach 15-18 maja br. w Berlinie. Bogaty program wydarzeń towarzyszących został przygotowany w oparciu o niezależne badania branżowych trendów, przeprowadzone 

przez instytut Smithers Pira.

Badania zrealizowane przez uznany branżowy instytut Smithers Pira zostały opublikowane w formie 5 raportów (tzw. white papers) o następującej tematyce:

– Przyszłe rynki dla oznakowań drukowanych

– Inkjetowy druk na tekstyliach

– Pionierskie rozwiązania w dekoracji wnętrz

– Szanse rynkowe dla druku przemysłowego

– Druk cyfrowy na tekturze falistej

Nadrzędnym celem federacji Fespa jest propagowanie wiedzy w globalnej społeczności wyspecjalizowanych drukarń wielkoformatowych, które działają w warunkach nieustannych zmian – technologicznych i oczekiwań klientów – wyjaśnia Neil Felton, dyrektor zarządzający Fespa. – Nasz program Profit for Purpose umożliwia nam – obok licznych innych inicjatyw – inwestowanie części zysku z organizowanych przez nas wystaw w pogłębione badania rynkowe, które udostępniamy naszej społeczności.

Inspiracje do pełna

Hasło tegorocznej kampanii promującej targi to „Where Print Takes Off”, które – jakkolwiek trudne do zgrabnego przetłumaczenia na język polski – ma podkreślać rolę targów Fespa jako międzynarodowej platformy prezentującej nowe technologie, koncepcje i aplikacje dla sektora cyfrowego druku wielkoformatowego, sitodruku i druku na tekstyliach. 

Fespa 2018 Global Print Expo wypełni 10 hal Messe Berlin, z czego jedną zajmą dostawcy podłoży do druku wielkoformatowego i aż 4 – najwięcej w historii – rozwiązania dla branży tekstylnej. Zwiedzający będa mieli również dostęp do przestrzeni European Sign Expo, w ramach której Fespa prezentuje rozwiązania dla oznakowań niedrukowanych. 

Podczas targów Fespa 2018 zaprezentujemy dostawcom usług druku wiele możliwości zwiększenia produktywności oraz rozwoju biznesu – deklaruje Roz Guarnori, dyrektor targów Fespa. – Analiza danych pozostawionych przez naszych gości w poprzednich latach potwierdza, że wielu z nich odwiedza targi w poszukiwaniu pomysłów na dywersyfikację prowadzonej działalności. Te same wnioski prezentują nasze badania Fespa Census – w 2015 roku motywacją aż 45 proc. respondentów inwestujących w nowe maszyny do druku cyfrowego było wejście na nowe rynki z nowymi produktami i usługami. Chcemy, żeby Fespa 2018 była swego rodzaju stacją paliw dla dostawców usług druku, na której „zatankują” inspiracje do pełna.

Berlin 2018: Nowe projekty edukacyjne

Fespa 2018 Global Print Expo będzie miejscem premiery dwóch nowych projektów. Digital Corrugated Experience to obszar edukacyjny i eksperymentalny, który pokaże komercyjne i produkcyjne zalety druku cyfrowego dedykowanego opakowaniom z tektury falistej oraz aplikacjom do sprzedaży detalicznej (np. POP i POS), mający na celu zaprezentowanie producentom opakowań z tektury falistej korzyści z integracji technologii cyfrowej z ich obecnymi technologiami produkcyjnymi. Wydarzenie obejmie wszystkie elementy związane z zadrukowywaniem tektury falistej, w tym: podłoża; rozwiązania workflow; technologie druku cyfrowego; materiały; cięcie i składanie. Druk cyfrowy uzupełnia tradycyjne metody analogowe, umożliwiając poszerzenie oferty dzięki proto- typowaniu, produkcji małych nakładów oraz wersjonowaniu lub personalizacji pudełek i materiałów ekspozycyjnych.

Nowy obszar, zlokalizowany w hali 5.2, będzie miał inny format niż reszta wystawy. Połączy on krótkie edukacyjne konferencje Print Corrugated z dyskusjami na temat budowania biznesu z udziałem firm takich jak: HP, Lamina, Sun Automation, Inca Digital i BCS-Autobox. Wśród uczestników konferencji znajdą się także niezależni specjaliści branżowi, eksperci i właściciele marek. Wprowadzenie Fespa Digital Corrugated Experience jest odzwierciedleniem rosnącego zainteresowania zarówno ze strony firm zajmujących się opakowaniami, jak i firm z sektora druku specjalistycznego, w zakresie rozwiązań technologicznych, materiałów i workflow, które mogą korzystać z druku cyfrowego w celu sprostania potrzebom małych i spersonalizowanych nakładów opakowań.

Fespa była motorem przejścia od druku analogowego do cyfrowego na rynku oznakowań i reklamy oraz integracji technologicznej, które doprowadziły do transformacji biznesowej – wyjaśnia Neil Felton. – Jeśli chodzi o tekturę falistą, wielu naszych wystawców ma doświadczenie w przygotowywaniu, drukowaniu i wykańczaniu tych materiałów, przeznaczonych do zastosowań związanych z oznakowaniami, materiałami ekspozycyjnymi i opakowaniami. Ta specjalistyczna wiedza ma zasadnicze znaczenie nie tylko dla producentów opakowań, ale również dla dostawców usług druku, będących członkami społeczności Fespa, dla których małe nakłady opakowań promocyjnych mogą stanowić cenną, nową możliwość uzyskania dochodu przy wykorzystaniu doświadczenia w zakresie drukowania i cięcia na płaskich powierzchniach oraz ich obecnego zaopatrzenia w ramach usług dostaw z właścicielami marek i sprzedawcami.

Drugą nowością jest projekt Print Make Wear, dedykowany odzieżowym tekstyliom drukowanym. Będzie to swoista, interaktywna replika fabryki odzieży na żądanie, w której zostaną wykorzystane technologie sitodruku i druku cyfrowego. 

Kontynuowane będą również znane już odwiedzającym targi Fespa „wystawy w wystawie” – przestrzeń Printeriors, poświęcona drukowanym aplikacjom dekoracji wnętrz oraz Trend Theatre, konsolidujący całą ofertę towarzyszących targom seminariów edukacyjnych w jednym miejscu. 

Podczas targów zostaną również zaprezentowane wyniki kolejnego badania z serii Fespa Print Census, w którym wzięło udział ponad 1400 dostawców technologii i usług druku z całego świata.  AN