Gdy technologia spotyka się z kreatywnością 
26 Apr 2022 13:37

Sorry, this entry is only available in Polski. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

My dostarczamy technologie, a Grupa Caro dodaje do nich swoją kreatywność – tak o partnerstwie ze znanym polskim producentem dekoracji ściennych wypowiadają się przedstawiciele Canon Polska. Współpraca obu firm trwa już od wielu miesięcy, a jej podstawowym celem jest promocja nowoczesnych rozwiązań do druku aranżacji wnętrz.

Od ponad 30 lat produkty Caro Group trafiają na największe europejskie rynki. Mieszkania, biura, sklepy, kawiarnie czy placówki ochrony zdrowia ozdabiają fototapety i obrazy drukowane przez producenta spod Zielonej Góry. Od popularnego widoku rozświetlonego milionem świateł miasta, poprzez kojące oko pejzaże natury i wizerunki zwierząt, aż po dzieła bardziej osobiste, personalizowane przez klientów.

W 1994 roku, kiedy rozpoczynaliśmy swoją działalność, największym zainteresowaniem klientów cieszyły się obrazy malowane ręcznie, zwane fakturowanymi – mówi Marta Naranowicz, dyrektor operacyjna w Caro Group. – Jednak wkrótce zaobserwowaliśmy, że naszych klientów coraz bardziej interesują obrazy drukowane. Popyt na ten rodzaj sztuki rósł w zawrotnym tempie. Zdecydowaliśmy się więc na inwestycję w nowoczesną drukarnię, co okazało się strzałem w dziesiątkę. W krótkim czasie rozpoczęliśmy produkcję wielotysięcznych zamówień dla największych sieci handlowych w Polsce i Europie – wspomina.

Dobra passa Caro Group trwa do dziś. Jednak, jak przyznaje Marta Naranowicz, boom na obrazy drukowane stanowił zaledwie przedsmak ogromnych możliwości, jakie do branży home decor przyniosły nowoczesne technologie druku. Dziś druk cyfrowy pozwala pokryć dowolną ścianę, podłogę czy nawet okno. Możliwości nowoczesnych ploterów są niemal nieograniczone, co doskonale sprzyja rozwojowi kreatywności wśród klientów i producentów.

Początek współpracy – fabryka tapet

Dlatego, idąc z duchem czasu, w ubiegłym roku firma Caro zdecydowała się na kolejną zmianę wykorzystywanej technologii. W hali przedsiębiorstwa pojawiła się tak zwana fabryka tapet od Canon: kompletne, intuicyjne rozwiązanie do zautomatyzowanej produkcji drukowanych aranżacji ściennych. Podstawę fabryki tapet stanowi nowoczesny ploter Colorado 1650; wykorzystana w urządzeniu technologia UVgel pozwala drukować tapety w niskiej temperaturze, dzięki czemu podłoże zachowuje swoje właściwości. To natomiast wpływa zarówno na łatwość układania tapety (poszczególne pasy są do siebie idealnie dopasowane), jak i na trwałość kolorów oraz ich zgodność z pierwotnym obrazem. Co więcej, ploter Colorado umożliwia wykończenie wydruku w trybie matowym lub błyszczącym, co szczególnie ważne w przypadku zamówień dotyczących aranżacji wnętrz. Gotowa fototapeta może być idealnie dopasowana do dowolnego stylu pomieszczenia.

Postawiliśmy na fabrykę tapet, bo urzekły nas zalety technologii UVgel – komentuje Marta Naranowicz. – Drukowane za jej pomocą fototapety doskonale odpowiadają na rosnące wymagania klientów. Dziś nie wystarczy, że obraz przedstawia interesującą scenę. Wydruk musi być ostry, kolory powinny wiernie odwzorowywać rzeczywistość, a całość musi być bezwonna i wyprodukowana w możliwie ekologiczny sposób. Istotna jest także kwestia odporności na uszkodzenia i zabrudzenia – wylicza dyrektor operacyjna w Caro Group. I dodaje, że oferowana przez Canon fabryka tapet ma także sporo zalet istotnych z punktu widzenia codziennej produkcji. To przede wszystkim wysoki poziom automatyzacji.

Te słowa potwierdza Rafał Osiekowicz, marketing manager w Canon Polska: Colorado 1650, będący podstawą fabryki tapet, to przedstawiciel serii niejednokrotnie nagradzanych ploterów, pozwalających szybko zadrukować niemal dowolny materiał podawany z roli. Pozostałe elementy fabryki tapet można dostosowywać zgodnie z własnymi potrzebami, czyli na przykład dostawić dodatkowy moduł typu jumbo, umożliwiający podawanie podłoża bezpośrednio z kilkusetkilogramowej roli. Właśnie na takie rozwiązanie zdecydowała się firma Caro, co w jej przypadku wiąże się ze znacznymi oszczędnościami uzyskanymi na zakupie materiału.

Misja: opowiedzieć o możliwościach

Fabryka tapet na tyle sprawdziła się u lubuskiego producenta, że osiem miesięcy po jej wdrożeniu firma zdecydowała się na zakup kolejnego plotera Colorado. Plany rozwoju firmy są szerokie: to m.in. poszerzenie oferty premium, ekspansja na kolejne rynki w Europie oraz ciągłe unowocześnianie firmowej drukarni. Ale równie istotne stało się promowanie informacji o dostępnych możliwościach. Dla obu firm to swego rodzaju misja, w której realizacji Canon i Caro zaczęły sobie wzajemnie pomagać.

Tak powstał godzinny podcast, pozwalający zrozumieć możliwości druku w aranżacji wnętrz od strony konsumenckiej oraz biznesowej. Za mikrofonem, w towarzystwie ekspertek branży wykończeniowej, spotkali się przedstawiciele obu firm. Goście dyskutowali o perspektywach rozwoju dla branż poligraficznej i wnętrzarskiej, analizowali główne tendencje i trendy na rynku wnętrzarskim, a także wyjaśniali zasady działania przełomowej technologii UVgel. Nie 

zabrakło też praktycznych porad oraz odpowiedzi na popularne pytania, zadawane przez osoby pragnące odmienić drukiem własne cztery kąty. Całą audycję można odsłuchać za darmo na popularnych platformach streamingowych lub na stronie producenta.

Ale to jeszcze nie koniec współpracy firm Canon i Caro na polu informacyjnym. O tym, że druk w aranżacji wnętrz to niezwykły temat, mogli się także przekonać goście marcowych Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku RemaDays. Duża część tegorocznej Strefy Canon poświęcona była właśnie nowatorskim technologiom pozwalającym zaaranżować wnętrza. Z dowolnym pytaniem technicznym można było zwrócić się do ekspertów firmy Canon, ale na teorii bynajmniej się nie skończyło: o swojej biznesowej praktyce chętnie opowiadała obecna na stoisku Marta Naranowicz. Przez wiele lat do dyspozycji klientów były głównie sztampowe produkty o ograniczonym zakresie wzorów. Jednak z południa i zachodu Europy dotarły do nas trendy wprowadzania bogatszego, odważnego wzornictwa. Okazało się, że klienci są na to otwarci – mówiła przedstawicielka Caro Group, popularyzując nowoczesne podejście do ozdabiania wnętrz drukiem.

Trwałość to podstawa

Druk w aranżacji wnętrz to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów poligrafii na świecie. Także w Polsce starania obu firm przynoszą wyraźny rezultat: z miesiąca na miesiąc polscy konsumenci coraz bardziej interesują się drukowanymi formami ozdobienia przestrzeni. Klienci doceniają zwłaszcza wszechstronność i wytrzymałość druku, który można zastosować nawet w tak nietypowych miejscach jak kabina prysznicowa – mówi Rafał Osiekowicz. – Niedawno mieliśmy jeszcze jedną okazję do przekonania się, jak trwałe mogą być drukowane tapety. W ramach wsparcia podopiecznych krakowskiej świetlicy środowiskowej Wesołe Małolaty całkowicie przemieniliśmy wnętrze placówki. Z szarej, nudnej przestrzeni stworzyliśmy przyciągające oko i budzące kreatywność kosmiczne pejzaże. A najważniejsze jest to, że wszystkie materiały do świetlicy przygotowaliśmy bez laminacji. Jesteśmy do tego stopnia pewni trwałości wydruku i podłoża – wyjaśnia.

Rafał Osiekowicz przekonuje, że technologie druku, które oprą się wielu latom szalonej zabawy, tym bardziej sprawdzą się w „spokojniejszych” przestrzeniach takich jak dom, biuro, kawiarnia. My dostarczamy technologie, a producenci, tacy jak Caro, dodają do nich swoją kreatywność. W ten sposób powstają prawdziwe perełki, które już wkrótce ozdobią wiele przestrzeni w całej Polsce. Jesteśmy o tym przekonani – podsumowuje ekspert Canon Polska.

Opracowano na podstawie materiałów firmy Canon