Największe w historii targi FESPA Digital rozpoczną się w Monachium już we wtorek, 20 maja br. i potrwają do piątku, 23 maja. Na życzenie wystawców impreza została wydłużona z trzech do czterech dni.
Ponad 500 wystawców zgromadzonych w trzech i pół hali, co najmniej 50 produktowych premier – to chyba wystarczające powody, aby każdy, kto ma (lub chce mieć) do czynienia z drukiem wielkoformatowym, odwiedził targi FESPA Digital 2014. Już od wielu miesięcy wystawcy zapowiadali prezentację ekscytujących nowych rozwiązań i produktów, a w ciągu ostatnich dwóch tygodni wielu z nich ujawniło nieco więcej informacji na temat premier – komentuje Neil Felton, dyrektor zarządzający federacji FESPA. – Technologia cyfrowa nigdy nie stoi w miejscu, więc każdy drukarz, który chce być o krok przed konkurencją, powinien przyjechać do Monachium.
Premiery w centrum uwagi
Jak zdradzają organizatorzy, wśród najważniejszych targowych premier FESPA Digital 2014 znajdą się (części z nich poświęcamy osobne materiały):
HP: Partner Korporacyjny targów FESPA zapowiada rozszerzenie portfolio swoich produktów m.in. o tzw. wejściowe (entry-level) modele lateksowe serii HP Latex 300 oraz dwie nowe drukarki na atrament wodny HP Designjet Z6600 Production Printer oraz HP Designjet Z6800 Photo Production Printer. Na stoisku HP nie zabraknie miejsca również dla maszyny przemysłowej HP Scitex FB10000.
Agfa Graphics: Belgijski producent zaprezentuje nową serię urządzeń inkjetowych z utrwalaniem UV Anapurna i, jak również nowe drukarki płaskie Jeti Titan S/HS.
Durst: Platynowy Partner targów FESPA zaprezentuje cztery nowe drukarki – jak twierdzi, najbardziej produktywne w swojej klasie. Wśród nich znajdą się urządzenie rolowe z serii Rho 312R, Rho P10 HS oraz najnowsze „dzieci” serii Rho 1000 i drukarka do oznakowań miękkich serii Rhotex. W branży wielkoformatowej nieoficjalnie mówi się, że Durst zaprezentuje na FESPA Digital 2014 produkcyjną technologię UV LED.
EFI: Jedyny jak dotychczas dostawca urządzeń wysokoprodukcyjnych UV LED postanowił rozwijać tę odnoszącą niewątpliwe sukcesy rynkowe technologię i w Monachium zaprezentuje kolejne systemy z tej serii. Na stoisku EFI znajdą się również sprawdzone już rozwiązania UV LED, takie jak EFI VUTEk HS100 Pro z technologią Pin & Cure, zapewniającą – zdaniem producenta – perfekcyjne podawanie kropli atramentu.
Esko: Po raz pierwszy w Europie zostanie zaprezentowany stół tnący Kongsberg C64 – jak twierdzi producent, to jedyny w swoim rodzaju cyfrowy system wykończeniowy stanowiący platformę produkcyjną przeznaczoną do pracy w półprzemysłowych warunkach, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Kornit Digital: Korporacyjny Partner targów FESPA Fabric 2014 i sponsor Centrum Tekstylnego (Fabric Hub) zaprezentuje przemysłowe rozwiązanie do bezpośredniego druku na tkaninach stworzone w oparciu o nowy, 6-kolorowy system Avalanche Hexa. Fabric Hub będzie wyposażony w meble i dekoracje wydrukowane na rolowym systemie Kornit Allegro.
Mimaki: Platynowy Partner FESPA Digital i sponsor Centrum Cyfrowego (Digital Hub) pokaże m.in. JFX200-2513, kompaktową drukarkę UV z funkcją zmiennej kropli i możliwością pracy z dwoma rodzajami atramentów. Jak zdradza Mike Horsten, marketing manager Mimaki Europe, FESPA Digital 2014 będzie przełomowa dla japońskiego producenta, więc można się spodziewać znacznie więcej premier.
Mutoh: Producent zaprezentuje trzy nowe systemy drukujące: ValueJet 628, rolową drukarkę o szerokości 24 cali dla zastosowań komercyjnych i oznakowań; ValueJet VJ-426UF – nabiurkową płaską drukarkę UV w formacie A3+ oraz ValueJet 1626UH, 64-calową hybrydową drukarkę UV LED.
Nowe twarze na FESPA Digital
Oprócz „znanych i lubianych” wystawców targów FESPA, zwiedzający będą mieli również możliwość spotkania firm debiutujących na rynku europejskim.
Rozpoczęliśmy proces rozwoju na skalę światową i zdecydowaliśmy, że FESPA, jako najbardziej zróżnicowane i najbardziej międzynarodowe w charakterze cyfrowe targi wielkoformatowe, to właściwe miejsce do prezentacji naszych rozwiązań i spotkania nowych potencjalnych klientów – mówi Dulce Magalhães, dyrektor handlowy w portugalskiej firmie Poster Digital.
Po dwukrotnej obecności na targach FESPA jako zwiedzający uznałem, że w związku z pojawieniem się w naszej ofercie dwóch nowych produktów w technologii sublimacyjnej FESPA będzie dla nas najlepszą platformą do ich prezentacji na rynku europejskim – potwierdza Lior Buber, dyrektor zarządzający Baires Trophies Ltd.
Fiorella De Fina, szef sprzedaży wypowiadająca się w imieniu Locor US Corp., dodaje: Funkcjonujemy w branży oznakowań już od ponad 20 lat i wystawialiśmy się na licznych targach w Stanach Zjednoczonych. Obecnie mamy w swojej ofercie linię produktów przystosowaną do wymogów rynku europejskiego i zdecydowaliśmy, że rok 2014 to właściwy dla nas czas na debiut na targach FESPA Digital i rozszerzenie rynku zbytu.
Roz McGuinness, dyrektor targów FESPA konkluduje: Przy tylu nowych produktach prezentowanych na targach, dzień lub dwa na FESPA Digital to czas dobrze spędzony. Zwiedzający wciąż mogą zarezerwować lot do Monachium w przystępnej cenie. Europejczycy mogą się tu znaleźć w ciągu kilku godzin i zanurzyć się w najnowszych rozwiązaniach i aplikacjach dla cyfrowego rynku wielkoformatowego.
Bogaty program edukacyjny
Co najmniej 500 wystawców i ponad 50 rynkowych premier to niejedyne powody, aby przyjechać do Monachium. FESPA Digital 2014 to również blisko 100 sesji seminaryjnych przeprowadzonych w ramach 4 centrów: Cyfrowego, Tekstylnego, Oznakowań i Grafiki Pojazdowej. Zwiedzający mogą się na nie rejestrować do
19 maja włącznie, czyli do dnia poprzedzającego targi. Hasłem przewodnim FESPA Digital 2014 jest „dive deeper into digital”, czyli w wolnym i nieco żartobliwym tłumaczeniu „daj głębokiego nura w cyfrę”. Wyjaśni je nieco Ron Gilboa z prestiżowej firmy badawczej Infotrends, który pierwszego dnia targów opowie o istniejących możliwościach w druku wielkoformatowym, dając słuchaczom wskazówki, w którym kierunku rozwijać prowadzone biznesy. Ekspert w zakresie print media, Ulrich Smets poprowadzi (w języku niemieckim) serię wykładów na temat optymalizacji zarządzania finansami w firmach poligraficznych, kalkulacji kosztów, przewag technologii cyfrowej nad analogową z punktu widzenia finansowego, rozwiązań kontrolingu, planowania biznesowego i zasad współpracy z instytucjami finansowymi. Zainteresowani optymalizacją reprodukcji barwnej w technologii cyfrowej powinni zaplanować czas na wykłady Marco Olivotto, prowadzone w ramach Digital Hub: „Zrozumieć ustawienia kolorystyczne”, „Uwolnić moc Lab”, „Jak rozwiązać zagadkę gamutu” i „PDF-y dla ery druku cyfrowego”. Centrum Cyfrowe to również prezentacje na temat druku przemysłowego, które poprowadzą Wolfgang Mildner z PolylC, specjalizujący się w drukowanej elektronice oraz Thomas Struckmeier, właściciel Blasé GmbH, wiodący niemiecki dostawca usług druku dla aplikacji przemysłowych. Z pewnością interesujące będzie również poznanie perspektywy print buyerów, którzy zaprezentują ją w ramach Digital Hub. Carola Lammich, print manager w Deutsche Bahn AG przedstawi wymagania firmy w zakresie dostawców usług druku, interakcje z dostawcami oraz wpływ ustawodawstwa europejskiego na zakup usług druku. W czwartek 22 maja, trzeciego dnia targów interesujące wydają się prezentacje Sanders Group na temat drukowania produktów magnetycznych oraz Roland Hill of Contravision poświęcona zagadnieniom własności intelektualnej w branży poligraficznej. Pozostałe sesje realizowane w ramach Digital Hub będą się koncentrowały na możliwościach rozwoju biznesu w oparciu o druk dekoracji wewnętrznych, web2print, personalizację i produkty promocyjne. Praktycznych rad na temat konserwacji głowic drukujących udzieli partner technologiczny FESPA – firma Xaar.
Fabric Hub to m.in. wystąpienia Christophera Bernata z Vapor Apparel na temat perspektyw druku sublimacyjnego na odzieży i akcesoriach oraz porównania technologii sublimacyjnej i druku bezpośredniego na tkaninach. Thomas Poetz z Printed Interior Decoration w językach angielskim i niemieckim przedstawi szereg rad dotyczących zaistnienia na rynku dekoracji wewnętrznych produkowanych w oparciu o technologię inkjet.
Interesującym wydarzeniem w ramach Signage Hub będzie finał European Sign Federation Awards, który odbędzie się w czwartek, 22 maja. Wrap Hub, czyli Centrum Grafiki Pojazdowej to przede wszystkim konkurencja profesjonalistów w ramach World Wrap Masters 2014. Wszystkie sesje odbywać się będą od wtorku 20 maja do czwartku 22 maja w godzinach 11.00 – 17.00, a ostatniego dnia targów do godz. 14.00. Wszystkie są również bezpłatne dla zarejestrowanych zwiedzających. SN