Gmund dyktuje trendy
24 Sep 2018 10:16

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Ekologiczne, innowacyjne i nadające wartość – tak niemiecki producent papierów ozdobnych Gmund Paper określa swoje niewątpliwie szlachetne produkty, będące integralną częścią kampanii komunikacyjnych światowych marek z segmentu premium. 

Papiernia Gmund powstała w dolinie rzeki Mangfall nad jeziorem Tegernsee w 1829 roku i wciąż pozostaje w rękach rodziny założyciela Johanna Nepomuka Haasa – obecnie zarządza nią Florian Kohler, reprezentujący czwarte już pokolenie niemieckich papierników. 

Więcej niż papiernia

Oferta papierni Gmund to 110 tys. różnorodnych podłoży – w 54 podstawowych kolorach, 14 gramaturach oraz ponad setce tekstur, które produkowane są w ilości 10-15 tys. ton rocznie. 

Co roku producent wprowadza 4 nowe kolekcje papierów – w jednej z ostatnich pojawił się np. intensywnie zielony papier z dodatkiem i o zapachu trawy, o nazwie Chlorophyll, dostępny w gramaturze 600 g/m2, idealny do zadrukowywania w technice typograficznej lub sitodrukowej. Gmund to więcej niż papiernia – Gmund dyktuje trendy kolorystyczne w branży poligraficznej i poza nią 

– uważa Axel Schreiner, globalny szef sprzedaży w Gmund Papers. – Produkowane przez nas unikalne papiery pomagają markom wyróżnić się na tle konkurencji.

Właściciele marek chętnie chwalą się, że ich opakowania i inne produkty zostały wytworzone z papierów Gmund – logo papierni często pojawia się nawet na produktach kierowanych na rynek masowy, jak ma to miejsce na przykład w przypadku niezwykle efektownych i nietuzinkowych opakowań na produkty piśmiennicze firmy Lamy. Firmy decydują się na papiery Gmund, aby wzmocnić swoją markę i w rezultacie zwiększyć sprzedaż – dodaje Axel Schreiner. 

Według różnych badań od 70 do 80 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest w punkcie sprzedaży, dlatego opakowanie jest obecnie jednym z najważniejszych elementów marketingu mix i często stanowi o DNA danego produktu poprzez wrażenia estetyczne i zmysłowe, które wywołuje. 

Papier na żądanie

Na życzenie klientów Gmund jest w stanie wyprodukować papier specjalny, którego nie posiada w swojej standardowej ofercie. Minimalne zamówienie wynosi wówczas 4 tony. Oprócz gramatury i koloru można wybrać także specjalne wykończenie powierzchni – Gmund posiada ponad 100 stalowych cylindrów grawerujących, pozwalających na uzyskanie niepowtarzalnych, trójwymiarowych wzorów. Do produkcji papierów Gmund wykorzystuje dwie maszyny papiernicze, przy czym ta określana jako „nowa” przechodziła remont generalny w 1978 roku. Stara powstała w XIX wieku, niemniej obie są w doskonałym stanie i idealnie sprawdzają się w przypadku, kiedy nie ilość i prędkość ma znaczenie, a jakość. Zostały również wyposażone w nowoczesne, energooszczędne systemy napędu, kontroli jakości, czujniki oraz dotykowe panele sterujące. 

W zgodzie z naturą

Troska o środowisko to integralna część strategii firmy Gmund, która ma swój wyraz również w najnowszych kolekcjach produktowych. Na kolekcję Bio Cycle składają się podłoża, do produkcji których wykorzystano wyłącznie papier pochodzący z recyklingu oraz nawet 50 proc. alternatywnych surowców. Oprócz wspomnianego już papieru Chlorophyll w kolekcji Bio Cycle znaleźć można papiery z dodatkiem słomy, konopi indyjskich z europejskich plantacji, bawełny czy wreszcie z celulozy w 100 proc. pochodzącej z recyklingu. 

75 procent produkcji Gmund Papers eksportowane jest do 30 krajów na świecie – w Polsce można je znaleźć w ofercie firm Europapier i Papyrus.  AN